ראשי מפלגות החרדיות, ש''ס ויהדות התורה, השר אריה דרעי, השר יעקב ליצמן וח''כ משה גפני מסרו הערב (חמישי) הצהרה לתקשורת במשכן הכנסת. הם צפויים להתייחס לפגישה שנערכה מוקדם יותר היום במשרדו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

ראשון הדוברים היה דרעי, שהתייחס בפתח דבריו לאסון במירון: "כפי שאמרתי וחבריי - האסון הזה חייב להיחקר, הוא חייב והוא ייחקר ואנחנו כמובן נשתף פעולה עם מי שצריך לשתף וניישם את המסקנות".

לאחר מכן עבר להתייחס למצב הפוליטי: "החלטנו חבריי ליצמן וגפני, לאחר שיחות רבות שקיימנו היום, לצאת בהצהרה משותפת כשהמסר המרכזי שלנו, עשינו כל מאמץ, ויתרנו על כבודנו, לא ספרנו למי יש יותר אצבעות כדי שנוכל להקים ממשלת ימין כפי שהתחייבנו לבוחרנו וכפי שמדינת ישראל צריכה כדי לשמור על זהותה היהודית, על ארץ ישראל, מדינת ישראל ותורת ישראל. לא חיפשנו כיסאות, לא ביקשנו תפקידים, אפילו וויתרנו כדי שתקום ממשלה כזו. הסכמנו לתת לבנט את הבכורה כדי שימינה, שהיא חלק מהימין, כפי שהבטיחה לבוחרים שלה, להקים ממשלת ימין, תוכל להצטרף".

"ישבתי עם בנט במשך שעות ארוכות, המון שיחות. שוכנעתי שאכן בכנות, הוא רוצה ממשלת ימין. כך שוכנעתי. לכן עשיתי כך. אני אומר בוודאות מה שאמרתי לו - נפתלי וימינה יהיו באים איתנו יחד עם הגוש, 59 מנדטים בביטחון מוחלט בע"ה היינו מגיעים ל-61 מנדטים. כל מה שהיה חסר זה הסכמה שלו, למרות שההסכם היה גמור, כל מה שהיה צריך להודיע שאין ממשלה אחרת, זו כן הממשלה ואני משוכנע שלא היו בחירות אלא הייתה קמה ממשלה של 61 ואף יותר גדולה. לצערי נפתלי לא עשה את זה. כעת המנדט עבר ללפיד ולפי מה שאתם מדווחים יש מו"מ בין ימינה ליש עתיד", הוסיף דרעי.

"רוב חבריה של הממשלה הזו היא שמאל וזו תהיה ממשלת שמאל גם אם בראש, לתקופה, יעמוד בנט. הוא יעמוד, איש ימין, בראש ממשלת שמאל. שרים, חברי כנסת, חברי וועדות, כולם יהיו שמאל. אי אפשר לייפות את התמונה עם כל מכבסות המילים. היות ולא באנו לכאן לדאוג לתפקידנו או מהחרדה לרדת לאופוזיציה, באנו בשם הציבור החרדי, התורני בישראל, מייצגים ציבור חרדי ותורני גדול, את עולם התורה. אנחנו חרדים מאוד", המשיך.

"כשאנו שומעים שליברמן למשל, הרודף הגדול ביותר של היהדות החרדית, של הדת בכלל, הוא אומר את זה, עושה את זה, זה היה כל קמפיין השנאה שלו הוא אמור להיות שר האוצר ואתם יודעים מה המרכזיות שלו במדינת ישראל. כשמרצ בראשות הורוביץ, העבודה בראשות מיכאלי ואחרים ברשימה שלהם ויש עתיד, הם למעשה הרוב בממשלה הזאת. אנחנו חרדים מאוד, אנחנו חוששים מאוד מה יקרה לאופי היהודי של ישראל, מה יהיה הסטטוס קוו, מהם הערכים שנגדל את ילדינו ונכדינו, מה יהיה עם ההתיישבות בישראל, עם עולם התורה המפואר שבנינו כאן. לכן, אני אישית, פונה אליך נפתלי כמי שהקדשנו שעות ארוכות והגענו פחות או יותר להסכם סגור", הוסיף דרעי.

"אתה יודע שאני צודק שאני אומר ש-59 זה 61 ואף יותר. עוד לא מאוחר. יש עוד 28 יום ואח"כ עוד 21 יום זה לא יביא לבחירות כפי שאתם אומרים, ממשלת ימין תקום רק ברגע שידעו שאין מקום לממשלת שמאל, את זה אתם חייבים להבין. יש הרבה דם רע באמצע, אבל אתה יודע, שאנחנו, מייצגי היהדות החרדית לא במשחק הזה. אל תנתקו את הקו הזה, אל תחתכו את החבל הזה, אל תעשו טריז בין היהדות החרדית לבין מה שאתם מייצגים", המשיך דרעי בפנייתו לבנט.

"זו לא ממשלת אחדות, אלא ממשלת שמאל. אנא, תתעשת, תתגבר, לא מאוחר עדיין, חזור בך. נפתלי, אנא תתעשת, תתגבר, לא מאוחר עדיין, חזור בך", סיים דרעי את דבריו.

אריה דרעי (צילום: מרק ישראל סלם)
אריה דרעי (צילום: מרק ישראל סלם)

לאחר מכן עלה לנאום יו"ר יהדות התורה, משה גפני: "הציבור החרדי יודע לנצח ולא להתגאות. עברנו המון מערכות בחירות ואנחנו יודעים לנצח ולא להתגרות, כל דבר הוא זמני, אנחנו יודעים להפסיד ולא להתייאש. אנחנו לא סובלים כשחושבים שאנו טיפשים, שלא יודעים מה נעשה. יושב בנט, מנהל מו"מ והופך אבן על אבן עם לפיד לממשלת שמאל אנטי דתית".

"הוא ושקד אומרים 'הפכנו אבן על אבן כדי להקים ממשלה שהיא ממשלת ימין'. למה אתם עובדים עלינו? פתאום את הקואליציה שמרצ נמצאת והעבודה ותקווה לישראל גדעון סער נמצא שם את הכל אתם יכולים בכמה ימים לגמור, זה לא היה נושא שעלה לדיון, לא ישבתם ימים כלילות? שלום שלמה... לא ישבתם? איפה הייתם בלילות האלה? לא ניהלתם מו"מ?", הוסיף.

"תזרוק מקל להר, למעלה לאוויר, הוא חוזר לאותו מקום. הוא כבר עשה לנו את זה פעם אחת עם איילת שקד כשהלכו עם לפיד והיינו צריכים ללקט פצעים שנים אחר כך. הייתה ממשלה אנטי א"י! מה עשיתם?! אני פונה אליהם, מצטרף לקריאה הזו! זו הולכת להיות ממשלה אנטי א"י, אני השמאלני הרי, שאני מעולם לא ישבתי בקואליציית שמאל, הצבתם לי מוסר על א"י, מה הממשלה הזו תעשה? מה יעשה הורביץ וזנדברג, מה תעשה מיכאלי? מה תעשה יש עתיד? אני מכיר את יש עתיד , ישמרו על א"י? אני כבר לא מדבר ואומר לאנשים הרוחניים בימינה, מה עם האנטי דתיות שם?? על מה מדברים?", המשיך גפני.

"זו הולכת להיות ממשלה אנטי דתית, ושאני אסמוך על בנט שהוא ישמור על א"י? על הדת? על הדברים האלה? הוא יגיד כן ויעשה לא. אי אפשר לשקר אותנו. אנחנו ציבור אינטליגנטי, יודעים לכופף את הראש. יודעים את האמת. אני מצטרף לקריאה של הרב דרעי. היינו שותפים הרבה שנים אחרי מה שעשיתם לנו ב-2013. עשינו יחד, פעלנו יחד", הוסיף.

"תגידו את האמת, תבוא בנט ותגיד - אני שונא את ביבי והוא שונא אותי. אנחנו יודעים את זה גם בלי הקלטות, יותר חשובה א"י ותורת ישראל", סיים גפני את דבריו.

כאמור, ראשי המפלגות נפגשו עם נתניהו בלשכתו, בפגישה בה סיכמו על המשך ריצה משותפת והתנגדות לממשלת שמאל. ראשי הגוש קראו לנפתלי בנט, איילת שקד וחברי הכנסת של ימינה לעמוד בהתחייבותם לבוחר ולא להצטרף לממשלת שמאל עם לפיד, מרצ והעבודה. בפגישה לא נכח יו"ר הציונות הדתית, ח''כ בצלאל סמוטריץ', עקב מחלה.