חבר הכנסת איתמר בן גביר הודיע היום (שישי) כי בהמשך למהומות שאירעו בשכונת שייח' ג'ראח, הוא יפנה את לשכתו הפרלמנטרית המאולתרת שהקים בשכונה.

זאת, לאחר סיכום עם "נציגי לשכת ראש הממשלה והשר לביטחון פנים" אשר דרשו ממנו לפנותה "לאור הערכות מצב כי הקמת הלשכה עשויה לגרור מהומות". 

בן גביר הוסיף כי סיכם עם לשכת רה"מ והשר לביטחון פנים שהמשטרה תציב את אנשיה במקום עד סוף הרמדאן, כאשר לאחר מכן תיעשה הערכת מצב מחודשת, לדבריו. 

כמו כן, חבר הכנסת שוחח הבוקר (שישי) עם ניסים משעל בתכניתו ברדיו 103FM, על אירועי הלילה בבירה.

"ילד שהולך ברחוב מקבל כאפה. למה? כי הוא יהודי. שוטר עומד ליד התוקף ולא עוצר אותו. זורקים על אישה בקבוק תבערה, היא מתקשרת למשטרה והם אומרים לה 'מצטערים, לא מטפלים', שורפים רכבים, מרביצים ליהודים ורק איתמר בן גביר הוא הפרובוקטור הגדול".

לשכת חבר הכנסת איתמר בן גביר בשכונת שייח' ג'ראח בירושלים (צילום: ללא קרדיט)
לשכת חבר הכנסת איתמר בן גביר בשכונת שייח' ג'ראח בירושלים (צילום: ללא קרדיט)

איתמר בן גביר הכריז כי הוא "מחליף את המפכ"ל ואת מפקד המחוז" בשטח. "אני אגיד לך בכאב גדול, ענק, עצום – כן. תאמין לי, לא היה לי כיף לישון כאן על מזרון כשהילדים בבית עם אשתי. זרקו עלי זיקוק ואבנים הלילה, נהניתי מכל רגע. אבל אני כאן".

הוא הסיף כי אינו סומך על המשטרה: "אני רואה מה קורה. אגב, זאת לא הבעיה של השוטרים, יש לנו שוטרים נפלאים, חיילים מתוקים, רק מי שנותן את ההוראה לא מספיק נחוש. תן לי דקה לספר לך מה קורה כאן. קבוצה של כמה עשרות בריונים עומדים, מקללים"

כשעומת עם העובדה שלשכתו הובילה למהומות, הבהיר כי "העברתי את הלשכה שלי כי עשרה ימים כאן לא רק מקללים, אלא מרביצים לילדים קטנים, אני רואה את הסרטונים. המשטרה לא עושה כלום. אתמול הציתו רכב, 40 דקות אנשים מתקשרים כאן למשטרה והמשטרה לא באה. היו צריכים לשלוף אקדחים. תגיד לי, זה נורמלי? זה משילות? זאת מציאות? זה לב ירושלים"

בהמשך התייחס למאורעות הפוליטיים, ותקךף את יו"ר ימינה: אם בנט הולך וחותך לשמאל, תרשום מה שאני אומר לך – אין לו לאן לחזור. הוא לא יעבור את אחוז החסימה בפעם הבאה אם הוא הולך ופוגע בהבטחות הבחירות. אתה יודע מה מעניין, איפה אתם התקשורת? הרי אתם צריכים עכשיו לבוא ולהגיד לו 'אדוני בנט, אתה הבטחת שלא תשב עם המשותפת'".

עם זאת, הוא הסכים כי ראש הממשלה מפר גם הוא את הבטחותיו: "אתה צודק, הוא באמת לא מושלם. יש לי ביקורת עליו. יש לי ביקורת על נתניהו לא פעם ולא פעמיים, גם בנושא הזה של קיום הבטחות חייב שיפור רציני".

"זה ממש לא כפיות טובה, להפך. אם היינו מציעים ממשלה עם רע"מ, עם מנסור עבאס, המציאות כאן הייתה שלפני כל מבצע נתניהו היה צריך להסתכל שמאלה-ימינה ולבקש את אישורו של מנסור עבאס. אתה רוצה לעשות מבצע בעזה, להגן על החיילים שלנו – אתה תלוי בו", אמר בן גביר. 

כשנשאל האם מפלגתו "תקעה לנתניהו סכין", השיב: "ביבי לא מדבר כך, אז אתה מדבר כך? אנשים בסביבתו של נתניהו יודעים היטב, אם יש מישהו שגונן עליו יותר מכל הח"כים של הליכוד זה איתמר בן גביר. מי שרץ וגונן עליו פעם אחר פעם, גם היום, אגב".

בסוף דבריו חזר על העבודה כי נתניהו "לא הולך הביתה. אם בנט חותך לשמאל, תוך חודש-חודשיים הממשלה שלהם מתפרקת, הולכים לבחירות ואנחנו מנצחים בגדול. ואם בנט בא אלינו, תזכור גם את זה, נגיע ל-61, תהיה ממשלת ימין מלא-מלא, ואז אתה תוכל לישון בשקט, כי בממשלת ימין שאני אהיה ה-61 של אין דבר כזה – חייל או שוטר שרואים שתוקפים ומרביצים לילד יכסחו את מי שמרביץ לילד".