המתיחות הביטחונית זלגה גם בדרום: על רקע ההסלמה בירושלים והמחאות בהר הבית ושער שכם הלילה, והאיומים של ארגוני הטרור ברצועה בתגובה בדרום, נורתה הלילה (בין שבת לראשון) רקטה לעבר שטח ישראל. מצה"ל נמסר כי זוהה שיגור אחד מהרצועה והופעלה התרעה בשטח פתוח בלבד. בתגובה לשידור תקף צה"ל עמדה של חמאס בדרום רצועת עזה.

אחרי שיגור בלוני התבערה אתמול, המצב בדרום הוסיף להיות מתוח במיוחד עם הפרות סדר בהן השתתפו כ-600 פלסטינים בחמישה מוקדים לאורך גדר הרצועה. כוחות צה"ל פעלו במוקדים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות, בכל האירועים הושגה שליטה מלאה ולא היה סיכון ליישובים. קולות נפץ נשמעו במרחב במהלך הערב ונגרמו כתוצאה מפיצוצי מטענים בתוך הרצועה. 

כאמור, גם טרור הבלונים נמשך זה היום השלישי ברציפות כאשר עשר שריפות פרצו במספר מוקדים ברחבי עוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה ששוגרו משטח הרצועה. הושגה שליטה מלאה על האש כאשר רוב השריפות היו קטנות ולא מסכנות כלל. עם זאת, נזק נגרם לשדה חיטה בתחום מועצה אזורית אשכול.

צוותי כבאות והצלה פעלו במוקדי השריפה, שהתפרסו בין המועצה האזורית אשכול לבין שער הנגב, יחד עם צוותי קק"ל ורט"ג בסיוע גרורי צה"ל, רבש"צים ומתנדבים. חוקר שריפות מכבאות והצלה לישראל מחוז דרום קבע כי חלק מהשריפות נגרמו מבלוני תבערה.

מכב"ה נמסר כי "שיתוף הפעולה המלא בין כלל הכוחות בנוסף לפריסה מיטבית בשטח מאפשרים שליטה מהירה ובלימת התפשטות האש. עבודת ההכנה של כבאות והצלה לישראל מחוז דרום לקראת הקיץ בשיתוף קק"ל רט"ג והישובים וההיערכות של מחוז דרום מנעו התפשטות השריפה וסייעו בהשגת שליטה מהירה". 

כזכור, לא פחות משמונה שריפות פרצו אמש בעוטף עזה כתוצאה מהפרחת בלוני תבערה - שני אירועי שריפה ביער בארי, אירוע שריפה אחד ביער הבשור וחמישה אירועי שריפה ביער כיסופים.

יום קודם לכן, בחמישי, פרצו שבע שריפות פרצו בשטחי המועצה המועצה האזורית אשכול. כל השריפות פרצו בשטחים פתוחים ולא היוו סיכון ליישובי המועצה, וחוקר שריפות מכבאות והצלה לישראל מחוז דרום קבע כי הן נגרמו מבלוני תבערה.