ביום השלישי ברציפות: שריפות בעוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה

חמש שריפות פרצו היום (שבת) במספר מוקדים בתחום מועצה אזורית אשכול שבעוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה. הושגה שליטה מלאה על האש כאשר רוב השריפות היו קטנות ולא מסכנות כלל. עם זאת, נזק נגרם לשדה חיטה בתחום מועצה אזורית אשכול.

כזכור, לא פחות משמונה שריפות פרצו אמש בעוטף עזה כתוצאה מהפרחת בלוני תבערה - שני אירועי שריפה ביער בארי, אירוע שריפה אחד ביער הבשור וחמישה אירועי שריפה ביער כיסופים.

לכתבה המלאה

שריפות בעוטף עזה (צילום: משה ברוכי סייר ביערות קק״ל)
שריפות בעוטף עזה (צילום: משה ברוכי סייר ביערות קק״ל)

מהומות בהר הבית: עשרות פצועים, בהם שוטרים, בעימות בין המפגינים למשטרה

לראשונה מאז פרוץ המהומות האחרונות באזור ירושלים, הפרות סדר נרשמו אמש (שיש)י גם בהר הבית, ועשרות נפצעו במהלך העימותים האלימים שפרצו בין כוחות הביטחון למתפללים, בהם 17 שוטרים. 

במהלך המהומות, מאות מתפללים יידו אבנים, בקבוקים וחפצים לעבר כוחות המשטרה. אחד השוטרים נפצע באורח בינוני לאחר שנפצע בפניו מאבן. על פי דיווחים של הסהר האדום, כ-60 אנשים נפגעו בקרב המתפללים. 

לכתבה המלאה

מאות התפרעו עם כוחות הביטחון בהר הבית (צילום: רויטרס)
מאות התפרעו עם כוחות הביטחון בהר הבית (צילום: רויטרס)

המתיחות בירושלים: הרמטכ״ל הורה לתגבר את הכוחות והאמצעים מחשש להסלמה

דובר צה"ל הודיע היום (שבת) כי בעקבות המתיחות בירושלים והעימותים האלימים בהר הבית הרמטכ"ל אביב כוכבי הורה לתגבר את הכוחות והאמצעים מחשש להסלמה. זאת, בתום הערכת מצב שכינס עקב המצב.

גם מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי קיים הערכת מצב מיוחדת לאור אירועי הימים האחרונים והיערכות לאירועי ליילת אל קאדר, בסיומה הנחה את המפקדים בדגש על גזרות ירושלים לתגבר כוחות באופן משמעותי בימים הקרובים. המפכ״ל ציין בישיבה כי משטרת ישראל לא תעבור לסדר היום על הפרות סדר, אך מצד שני תאפשר מחאות כפי שמאפשר החוק.

לכתבה המלאה

כוחות משטרה בכוננות בהר הבית (צילום: משטרת ישראל)
כוחות משטרה בכוננות בהר הבית (צילום: משטרת ישראל)

בכירים פלסטינים על המהומות: "שהאויב יצפה לתגובה; נתניהו, אל תשחק באש"

מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי, זיאד נחאלה, גינה אמש (שישי) את אירועי האלימות בהר הבית ובמזרח ירושלים ואמר: "לא נסבול את מה שקורה בירושלים, האויב צריך לצפות לתגובתנו בכל רגע". זאת, ברקע המהומות, שעל פי דיווחים מהסהר האדום, נפצעו 53 מתפללים.

ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הניה, איים: "האויב מבצע מעשה טיפשי בירושלים והוא אינו מודע לתוצאותיו. נתניהו, אל תשחק באש. אנחנו מברכים את הירושלמים על המהפכה שתימשך. לא נאפשר את ייהוד שייח' ג'ראח".

לכתבה המלאה

המהומות האלימות בהר הבית (צילום: רויטרס)
המהומות האלימות בהר הבית (צילום: רויטרס)

לפיד: "לא נאפשר לאלימות להשתולל ולארגוני טרור לאיים עלינו"

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, שהמנדט להרכבת הממשלה נמצא כעת בידיו, התייחס היום (שבת) לעימותים האלימים בהר הבית אמש, במהלכם נפצעו כ-17 שוטרים. בציוץ בחשבון הטוויטר כתב כי "מדינת ישראל לא תאפשר לאלימות להשתולל בתוכה ובטח שלא לארגוני טרור לאיים עליה", והוסיף: "מי שרוצה לפגוע בנו צריך לדעת שהוא ישלם מחיר כבד מאוד".

עוד כתב לפיד, כי הוא "מחזק את כוחות הביטחון ושולח לשוטרים שנפצעו החלמה שלמה ומהירה" וציין כי "זו עת לאחריות מצד כולם, בעיקר מצד נבחרי ציבור". הד לאזהרתו של לפיד ניתן למצוא גם בהודעה שפרסם הלילה משרד החוץ האמריקאי, בה נמסר כי "ארה"ב מודאגת מאוד מהעימותים בירושלים ומבקשת מההנהגה הישראלית והפלסטינית לפעול במשותף כדי לבלום את ההסלמה בעיר".

לכתבה המלאה 

לפיד בכניסת לבית הנשיא (צילום: מרק ישראל סלם)
לפיד בכניסת לבית הנשיא (צילום: מרק ישראל סלם)

נציג איראן בשיחות הגרעין: "ארצות הברית מוכנה להסיר סנקציות, אך זה לא מספיק"

עבאס אראקצ'י, הנציג האיראני הבכיר במשא ומתן בנושא הגרעין בווינה, הודיע היום (שישי) כי נכונותה של ארצות הברית להסיר חלק מן הסנקציות שהוטלו על איראן, אינה מספקת. "המידע שהועבר אלינו מצד האמריקאים, לפיו הם מעוניינים לחזור להסכם הגרעין ואף העידו על כך שיסירו חלק משמעותי מן הסנקציות, לא מספיק לנו. הדיונים ימשכו עד שנגיע להסכמות בכל דרישותנו", אמר.

כזכור, פקיד בכיר במחלקת המדינה האמריקאית אמר אתמול כי אם איראן תסכים לחזרה מלאה להסכם הגרעין, הרי שניתן יהיה להגיע להסכמה תוך זמן קצר. עם זאת, הוא הבהיר כי "איננו יודעים אם איראן מוכנה לכך". הפקיד הוסיף כי החזרה להסכם אפשרית, אך אינו יודע אם זו תקרה.

לכתבה המלאה 

כור גרעיני באיראן  (צילום: רויטרס)
כור גרעיני באיראן (צילום: רויטרס)

בריטניה מצטרפת לאיחוד האירופי: ישראל תוגדר כ"מדינה ירוקה"

שר התחבורה הבריטי, גראנט שאפס, הודיע אמש (שישי) כי ישראל ו-12 מדינות נוספות יחשבו כ"ירוקות", ועל כן החל מה-17 במאי, הנכנסים ממדינות אלו לבריטניה לא יידרשו בבידוד. בין המדינות הנוספות נמנו: פורטוגל, אוסטרליה, ניו זילנד, סינגפור ואיסלנד.

בכך, מצטרפת בריטניה להודעת האיחוד האירופי, שקבע אתמול כי תיירים ישראלים אשר חוסנו נגד נגיף הקורונה, יוכלו להגיע לנופש במדינות האיחוד. ההחלטה התקבלה כחלק מהניסיונות להחזיר את התיירות לאירופה עוד בקיץ הקרוב.

לכתבה המלאה https://www.maariv.co.il/news/israel/Article-839023