המשטרה חסמה הערב (שבת) את כביש 1, ומנעה מאזרחי ישראל המוסלמים לעלות למסגד אל-אקצא אשר בהר הבית. בעקבות כך, חברי הכנסת הערבים פנו לרשתות החברתיות ואמצעי התקשורת על מנת להביע את זעמם על החלטת כוחות הביטחון.

ח''כ עיסאווי פריג' ממפלגת מרצ, הזכיר בטוויטר את דברי המפכ''ל קובי שבתאי, שאמר בראיון כי 'פולחן דתי, אי אפשר למנוע', כאשר הוא מתייחס לאירועי מירון וטען: "היום הוא מונע מאלפי אזרחי ישראל לציין את הלילה הקדוש באיסלאם, לילת אל קאדר. הוא לא עושה זאת כי רחבת אל אקצא לא יכולה להכילם, אלא במטרה ברורה למנוע מהם להשתתף באחד האירועים החשובים באיסלאם".

פריג' המשיך ומסר כי "שבתאי ואוחנה שמצד אחד מאפשרים לבן גביר לעשות פרובוקציות בשייח ג'ראח ומצד שני מונעים מאזרחים מוסלמים להגיע לאל אקצא, לא מבקשים להרגיע, אלא להצית. אני קורא למשטרה להתעשת, לפתוח את המחסומים ולאפשר את ההגעה לאל אקצא".

חברת הכנסת איבתיסאם מרעאנה ממפלגת העבודה, פנתה אף היא לטוויטר ורשמה: "אזרחים בצום עולים לירושלים לרגל לילת אל קאדר, ליל התפילות במסגד אל אקצא והמשטרה חסמה את כביש 1, אין עולה ואין יורד. זו פגיעה נוראית בחופש הדת וחופש התנועה של אזרחים כל כך רבים. משטרה – תזכרו שהם אזרחים ולא אויבים".

ח''כ סאמי אבו-שחאדה, ממפלגת בל''ד, שהתארח הערב בתוכנית 'פגוש את העיתונות', הגיב לאירועים האחרונים ואמר: "מה שקורה בשייח ג'ראח זה טיהור אתני, אין דבר כזה שנקרא ערביי ישראל, יש פלסטינים במדינת ישראל".