זה שנים רבות מתנהל מבצע פינוי מתוכנן של משפחות פלסטיניות בשייח' ג'ראח, שאותו אני מלווה מקרוב. הטענה כי זו בעיה נדל"נית היא מגוחכת, כי מדובר בטיהור לשמו. שם, בסילוואן ובשאר חלקי ירושלים המזרחית. יש גם טענה שלפיה יש ליהודים מסמכים ובעלות טאבו עוד מהמאה ה־19. אז אם זה העניין, יש לפלסטינים פי אלף יותר מסמכי טאבו ברחביה, בטלביה, ביפו, בחיפה, בטבריה ואיפה לא.

אלא מה, בחוקי מדינת ישראל הטאבו של היהודי תופס כאילו מדובר בעניין נדל"ני, והטאבו של הפלסטינים נזרק לפח על פי חוק נכסי נפקדים וחוקים אחרים המפלים ערבים. חוק ליהודים וחוק לפלסטינים. נדמה לי שיש לזה שם ברור.

שלשום הייתי עם חבריי בפעם החמישית בשייח' ג'ראח. האגרסיביות של המשטרה נגד המפגינים ונגדנו גוברת בכל יום. כך מתרחש בכל לילה אחרי האיפטר, הארוחה המפסקת של הרמדאן. במסגד אל־אקצה שלשום בלילה היו אלפים רבים. המשטרה נכנסה למסגד, ירתה רימוני הלם בין המתפללים ובתוך המרפאה של המסגד. הירי בכינון ישיר של כדורי גומי הביא לפציעתם של כ־200 פלסטינים, חלקם בראש. 

מי שנתן את ההוראה למשטרה להעלות את סף האלימות בשייח' ג'ראח ולהתנהג באופן ברוטלי במסגד אל־אקצה ערב לילת אל קאדר, הלילה הקדוש ביותר בחודש הרמדאן, הוא האחראי להסלמה ולהבערת השטח. כולם גם יודעים מי עומד מאחורי זה, בידיעה כי ירי ותוקפנות באל־אקצה יביאו להתפוצצות המונית - וכנראה מישהו שם בממשלה רוצה בכך מאוד. פירומנים, אל תשחקו באש. אובדן השלטון לא מצדיק את הבערת אל־קודס.

הכותב הוא יו"ר תע"ל ברשימה המשותפת.