מוחמד אבו חומוס, תושב עיסאוויה שספג אמירות אלימות מסגן ראש עיריית ירושלים אריה קינג, שוחח הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והתייחס לדברים באומרו: "למה קינג בכלל היה בהפגנה? אני מגיש תביעה נגדו, על שהוא עובר את החוק. אני לא יודע למה הוא שונא אותי". 

עימותים בין כוחות הביטחון למתפרעים בשער שכם. צילום: באדיבות המשטרה

הוא הוסיף עוד: "האיש הזה, אריה קינג, שהוא אחד מהפעילים נגד הפלסטינים, שרוצה לגרש את הפלסטינים, שיגורו המתנחלים, תמיד הוא מאיים. פעם היינו אמורים להיות בטלוויזיה, כששמע שזה מוחמד הוא אומר או אני או הוא". 

לשיחה הצטרף יהונתן יוסף, חבר מועצת ירושלים ותושב שייח ג'ראח, שהגיב לדברים ותקף את אבו חומוס: "המהומות קורות כי בשייח ג'ראח הייתה שכונה יהודית, האדמה שם שלנו, אבו חומוס משקר ביודעין. מדובר בשקרנים ונוכלים, גם בקוראן כתוב שארץ ישראל שלנו". 

הוא הוסיף עודף "ביהמ"ש בישראל שלח למחלקה לזיהוי פלילי את הקושן שהוא הציג, איזה פלא - הערבים הוכחו כשקרנים. לפני 140 שנה הם כתבו אותו בעט כדורי שהומצא בין מלחמות העולם, תעשו לי טובה. מדובר בשקרנים, נוכלים, אנשים שאפילו בקוראן לא מאמינים".

בפנייה ישירה למוחמד אמר: "אתה שקרן, אתה נוכל ורמאי. יש החלטה של ביהמ"ש, אם אני משקר תתבע אותי דיבה, תהיה גיבור. גם אריה קינג שאל איפה חטפת כדור כי עשית דברים בניגוד למדינת ישראל, תקפת שוטרים ולכן ירו בך כדור גומי".

"כל מי שפוגע במדינת ישראל צריך להרוג אותו?", נשאל והשיב: "כן, אני אומר את זה כחבר מועצת העיר ירושלים, אבו חומוס שואל למה קינג הגיע, למה הוא הגיע? הוא גר בעיסאוויה. הוא עושה שם פרעות, הוא הגיע לשייח ג'ראח כדי לעורר מהומות, הגיע לשכונה כדי לנקות אותה מיהודים".

הוא הסביר עוד כי "החוק חוקק כיוון שהערבים שיתפו פעולה עם הוועד הערבי העליון, לעזוב את בתיהם לקראת מלחמת השחרור כדי לאפשר לשבעה צבאות ערב להשמיד את כל היהודים בא"י, ואז הם יחזור לבתיהם. כלומר, הם שיתפו פעולה עם האויב. למה יש ערבים שלא עזבו? מי שעזב שיתף פעולה עם האויב, ולכן דינו הוא שכשניצחנו במלחמה ניקח את הבית שלו". 

בשלב הזה הצטרף לשיחה גם אריה קינג עצמו, שטען כי "הסיטואציה היא שיהודים נמצאים בביתם, בחצר ביתם, המון של ערבים זורקים עליהם כיסאות, שולחנות, מוטות, והיהודים מתגוננים. והאלימות מצד אחד". 

"זה חבל מאוד שצריך שחבר כנסת יגיע למקום מסוים בא"י כדי להבטיח את הביטחון של היהודים, בגבעה הצרפתית יש שכונה יהודית, גרים שם לפחות 100 משפחות ערביות לא שמעתי על יידוי אבנים, בקבוקי תבערה או אלימות כלפי הערבים. הערבים יכולים ללכת באופן בטוח בכל רחבי ירושלים", ציין. 

כאשר נשאל האם כך צריך לדבר אל אדם, השיב: "את האמת? זה הריאיון הראשון שלי כי אני שומר שבת, אני אומר את זה - מאוד קל לבוא ולשפוט בן אדם בשנייה וחצי ואת האמת זה היה אחרי לינץ' שביצעו בנו". הוא הדגיש כי "אמרתי את אשר אני מרגיש, אולי היה עדיף שלא הייתי אומר את זה פומבית אבל אני לא מתנצל על אף אחד שרוצה להרוג ולפגוע בי".

כאשר נשאל שוב האם הוא מתנצל על האמירה שלו - 'כדור היה צריך לפגוע במצח', ציין: "אני מצטער על הדרך שאמרתי, אני חושב שכל מחבל או כל מי רוצה לפעול נגד מדינת ישראל, והנוכחות היהודית בירושלים, והוא לא נפצע כי הוא שה תמים, הוא נפצע בסיטואציה מסוימת". 

כסגן ראש עיריית ירושלים יש הרבה סקטורים בירושלים הקרועה שמפגינים מול שוטרים ומיידים לעברם אבנים. גם בהם צריך לירות בראש?
"אם אתה משווה את מעלליו של אבו חומוס לכל מה שקורה באזור אחר בירושלים – אין מקום להשוואה. אמרתי, זה מי שפועל נגד יהודים, נגד נוכחות יהודית בירושלים ואת דעתו לא הסתיר מעולם".