ההפגנות והפרות הסדר האלימות התחדשו אמש (ראשון) וזלגו גם לאזורים נוספים ברחבי הארץ. בשער שכם שבירושלים, עשרות מתפרעים החלו ביידוי אבנים ובקבוקים לעבר כוחות המשטרה במקום ופוזרו תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. כוחות משטרה ומג"ב פעלו גם בשכונת שייח' ג'ראח, בעקבות יידוי אבנים לעבר כלי רכב ולעבר כוחות המשטרה, שהגיעו לסייע באירוע בו הוצת כלי רכב.

ברקע המתיחות הגואה, מועצת הביטחון של האו"ם צפויה לדון באירועים האלימים של הימים האחרונים בירושלים במהלך היממה הקרובה. 

כאמור, במקביל למתרחש בירושלים, נראה כי ההפגנות של הציבור הערבי מתרחבות גם לאזורים אחרים. בחיפה כוחות משטרה, לוחמי יס״מ ומשמר הגבול פעלו בשדרות בן גוריון בחיפה בעקבות מחאה בהשתתפות מאות מפגינים, שהפרו את הסדר, חסמו את ציר התנועה ויידוי אבנים ובקבוקים לעבר כוחות המשטרה. 

מהמשטרה נמסר כי לאחר שההפגנה הוכרזה כלא חוקית, וניתן זמן סביר למפגינים לעזוב את המקום, נאלצו כוחות המשטרה לפזר את המפגינים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. במהלך הפרת הסדר נעצרו 15 חשודים בגין יידוי אבנים ותקיפת שוטרים.

כוחות הביטחון פועלים להשגת סדר בשער שכם בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
כוחות הביטחון פועלים להשגת סדר בשער שכם בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)


מוקדם יותר היום בירושלים, שלושה שוטרים נפצעו הערב באורח קל מיידוי אבנים, במהלך עימותים שפרצו בין סטודנטים ערבים ליהודים, סמוך לקמפוס הר הצופים באוניברסיטה העברית שבירושלים. מאות יידו אבנים לעבר הכוחות, ירו זיקוקים ואף עשו שימוש בגז פלפל, בעוד המשטרה עצרה שלושה חשודים במעשה. מתא "אם תרצו" באוניברסיטה העברית נמסר בתגובה: "מישהו חייב לעצור את טירוף הטרור הזה. היום בו סטודנט ירצח קרוב מתמיד".

מהאוניברסיטה העברית נמסר כי המשטרה הביאה לסיום האירוע, שבמהלכו, הונחו הסטודנטים ואנשי הסגל שנותרו בקמפוס להישאר בבניינים על מנת לשמור על ביטחונם. אף איש סגל או סטודנט מהאוניברסיטה לא נפגע.

יו״ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית, שלומי יחיאב, התייחס לעימותים ואמר: "לא ניתן לגורמים קיצוניים לדרדר את האלימות לתוך הקמפוסים בישראל, ונפעל  לכך שהאקדמיה תמשיך להיות מרחב מכיל של שותפות אמיתית. אנחנו קוראים לנבחרות ונבחרי הציבור מכל הקשת הפוליטית לפעול באחריות בימים מורכבים אלו ולהנמיך את הלהבות. אנחנו מחזקים את כוחות הבטחון ושולחים החלמה לפצועים".

בתוך כך אזרח יהודי הותקף על ידי מוסלמי בזמן שעשרות מתפרעים הפרו את הסדר והשליכו זיקוקים לעבר בתי יהודים בשכונת שייח' ג'ראח במזרח ירושלים. כוחות המשטרה ומשמר הגבול הגיעו למקום ופועלים תוך שימוש באמצעים על מנת להשיב את הסדר ולמניעת חיכוך בין מפרי הסדר לשאר דרי השכונה. 

עימותים אלו מגיעים ברקע ההסלמה בימים האחרונים, במקביל לסיום צום הרמדאן, שאירעו בשכונת שייח' ג'ראח במזרח העיר, ובהר הבית. ביום שישי האחרון, במהלך עימותים במוקדים שונים בעיר, עשרות בני אדם נפצעו והמשטרה ביצעה מעצרים.