ההסתדרות הרפואית הודיעה כי תצא הבוקר (שני) לשביתת אזהרה של 24 שעות בכל בתי החולים ובכל מרפאות הקהילה. השביתה תתקיים עד מחר בשעה 7:00 בבוקר. לדבריהם, השביתה מגיעה על רקע "ההתנהלות הכוחנית והבריונית מצד משרד האוצר בשבועות האחרונים, ובעקבות התחזקות המגמה על רקע הוואקום השלטוני".

במספר בתי חולים, ביוזמת הוועדים, הרופאות והרופאים יגיעו למקום עבודתם בבוקר ויפגינו מול חדרי המיון. הפגנות אלו תתקיימנה בשעה 8:30 עד 9:30. השביתה כוללת את בתי החולים הכלליים, הגריאטריים, הפסיכיאטריים והשיקומיים בכל הארץ. למעשה, במהלך היום יעבדו בתי החולים במתכונת שבת וחג. נוסף על כך, גם מרפאות החוץ שובתות.

לעומת זאת, כפי שבמתכונת שבת וחג פועלים טיפולי חירום – שירותי דיאליזה דחופים, טיפול נמרץ, חדרי מיון, חדרי לידה, פגיות וטיפולים אונקולוגיים – כך גם יפעלו במהלך שביתת האזהרה. כדי שלא לפגוע במטופלים המצריכים טיפול דחוף – הודיעו בהסתדרות הרפואית כי תוקם ועדת חריגים מקומית אשר מורכבת ממנהל מחלקת הרדמה (או נציגיו) אשר יתפקד כיו"ר הוועדה, נציג חדרי ניתוח וכן נציג הוועד.

כמו כן, מוקמת ועדת חריגים עליונה אשר תשמש ערכאת ערר על הוועדה המקומית וכגוף מייעץ במקרים שבהם הוועדה המקומית לא תגיע להחלטה. מתן טיפולי IVF ייבחן באופן פרטני על ידי ועדת החריגים, שתדון בכל מקרה לגופו. באין החלטה אחרת של ועדת החריגים, הללו יושבתו.

בכל עיר גדולה תפעל מרפאה ראשונית תורנית אחת. במסגרת השביתה ישבתו הרופאים העובדים בלשכות הבריאות, רופאי ביה"ס, רופאים העובדים במשרדי ממשלה ובמוסדות רפואיים אחרים וכן רופאים הממלאים תפקידים אדמיניסטרטיביים.

ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ארגון רופאי המדינה, מנהל היחידה לנוירוכירורגיה ילדים בשיבא ומ"מ יו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל אומר ל"מעריב": "שביתת האזהרה היא נורה אדומה עבור כל אזרח בישראל שסבור כי מגיעים לו טיפול הולם והזכות הבסיסית לבריאות. השלמה עם דרישת האוצר להפסיק לתקצב 600 רופאות ורופאים מהמערכת הציבורית תפגע בכל מאושפז במחלקות הפנימיות, ותפגע באיכות הטיפול הניתן לו".

עוד טוען ד"ר פלדמן כי "הפגיעה בתקנים אלה תפגע ביכולת להכשיר מספיק רופאים שיוכלו לתת מענה לאבחון וטיפול בחולי סרטן, בנפגעי שבץ מוחי או התקפי לב".