יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' התייחס לעימותים בירושלים ואמר כי "כ- 150 ומשפחות בשכונת מעלה הזיתים נמצאות במצור מאז אתמול בערב, אין יוצא ואין בא, ולפי הודעת המשטרה זה יימשך עד השעות הקטנות של הלילה.האופל סגור בשל פרעות האויב הערבי והמשטרה נכנעת וסוגרת את הציר. מאז אתמול אני מנסה להשיג את השר ומפקד המחוז אבל הם עסוקים ואין להם זמן לדבר. 

בהמשך קרא ח"כ סמוטריץ' לשר לביטחון פנים, ח"כ אמיר אוחנה, למפכ"ל המשטרה, רב-ניצב קובי שבתאי, ולמפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן להתפטר בעקבות האירועים. " אם אתם לא מסוגלים לממש את משימתכם, לספק ביטחון ולאפשר חיים תקינים לתושבי ירושלים, שימו את המפתחות ותנו לטובים מכם לנסות", הוסיף. 

חבר הכנסת שמחה רוטמן מהציונות הדתית, פנה במכתב לראש הממשלה נתניהו ולשר לביטחון פנים בעקבות סגירת הר הבית ליהודים ואמר כי "שלחתי את המכתב על מנת  להפסיק את החרפה ולהתיר כניסה של יהודים להר הבית ביום ירושלים ובכל יום. המציאות הזו בה אנו רואים את המקום הקדוש ביותר לעם היהודי נעול בפנינו היא בלתי נסבלת. חייבת לקום ממשלה המחוייבת לעם היהודי ולזכותו על ארץ ישראל ועל הר הבית". 

כמו כן, ח"כ איתמר בן גביר הצטרף לגינוי ההחלטה לסגור את הר הבית בפני יהודים ואמר כי "מי שמתקפל בהר הבית מתקפל מארץ ישראל כולה. אין לי סיבה להצביע השבוע עם מי שמקבל החלטות של התקפלות".

מנגד, חבר הכנסת עופר כסיף מהרשימה המשותפת גינה את האירועים בירושלים בפרט ובערים ערביות נוספות בכלל ואמר כי "המתקפות האלימות של מיליציית נתניהו בירושלים המזרחית, בחיפה, בנצרת ועוד - מוכיחות כי ממשלתו גמרה אומר להוביל להתלקחות ולהרג. אסור לנו לתת להם להוביל לשפיכות דמים".

יו"ר בל"ד, ח"כ סמי אבו שחאדה גינה גם הוא ואמר כי "מדינה שחוגגת את הכיבוש של עם אחר, היא בטוח איבדה צלם אנוש. אין פלא שהפלסטינים מותקפים במסגד, בכנסייה, בהפגנה או בבתיהם.הכיבוש הוא טרור ואקט מתמשך של אלימות".