הפרשן המשפטי של חדשות 13, ברוך קרא, שוחח היום (שני) עם ענת דוידוב בתוכניתה ב-103FM, לאור ההחלטה על הגשת כתבי האישום בפרשת הצוללות, לצד סגירת התיק נגד בן דודו של ראש הממשלה, עו''ד דוד שמרון. 

קרא הסביר כי במקרה של שמרון, העניין המרכזי טמון במעורבות ראש הממשלה בנימין נתניהו, אשר לדבריו של הפרשן המשפטי "טען לאורך כל הדרך כי הוא קידם את הפטור ממכרז לעסקת הצוללות, עבור חברת טיסנקורפ, מבלי לדעת ששמרון מייצג את המתווך מיקי גנור, שמייצג את טיסנקורפ בישראל. עו''ד מצידו אמר כי אינו ידע שנתניהו מקדם את הדברים". יש לציין כי נגיד גנור הוגש כתב אישום, כאשר המואשמים הנוספים בפרשה הם המשנה לראש המל"ל לשעבר אבריאל בר יוסף ומנהל לשכת נתניהו לשעבר דוד שרן.

"הטענות והתחושות החזקות בציבור, שמובילות גם להפגנות גדולות, הן שהחלק הזה בפרשה טויח. היועץ המשפטי לממשלה קבע שאין משהו שיכול להוביל לחקירה נגד נתניהו בעניין הזה, והתחושה היא שהדברים האלו לא נחקרו ולא נדבקו כמו שצריך. הסיפור הזה יישאר איתנו", קבע קרא.


הוא הרחיב והסביר כי "במרכז הפרשה עומד בעצם גנור, שמייצג את התאגיד הגרמני שמכין את כלי השיט והצוללות. הסיפור הפלילי קשור לאנשים נגדם הוגש כתב האישום, והם דחפו אותו לתפקיד הזה. בראשם היה אבריאל בר יוסף שהיה אז סגן ראש המל"ל. לפי כתב האישום, היה להם איזשהו דיל איתו, במסגרתו הוא יגמול להם ביום מן הימים על העזרה שהם נותנים לו במינוי לתפקיד, כמו גם בפטור ממכרז שניתן כדי שהגרמנים יהיו אלה שיזכו בעסקאות הרכש".