ביטוח ישיר מעניקה ללקוחותיה חיישן שמזהה תאונות דרכים, ובמידת הצורך שולח אמבולנס של מד"א ישירות לזירת האירוע. לחיישן, המשווק חינם תחת הכותרת "SOS ישיר", יש יכולת לאמוד את עוצמת התאונה והוא קל להתקנה. החיישן מיוצר על ידי סטארט־אפ ישראלי בשם goMD ופועל באופן עצמאי, הן מבחינת מקור האנרגיה והן מבחינת התקשורת. הוא אינו מחייב חיבור לרכב עצמו.

עוד נמסר כי החיישן אינו מבצע מעקב אחר נסיעות המבוטח אלא מופעל רק במקרה של זיהוי תאונה, כאשר בזמן האירוע הוא מזהה ומפענח את הנתונים ואלה נשלחים אוטומטית אל ביטוח ישיר. החיישן יודע להעריך בקירוב למציאות את הנזק לרכב, אזור הנזק ועוצמתו. במידה שישנם נפגעים בתאונה, החיישן צפוי להעריך גם את אזור הפגיעה בגוף ואת חומרתה.

במקרה של נזק בריאותי, החיישן משדר לביטוח ישיר ולמד"א את הנתונים במטרה לסייע ולשלוח אמבולנס לזירה במהירות האפשרית. בזמן האירוע, מתנהלת שיחה ראשונית עם הלקוח למתן עזרה, שליחת חילוץ או גרר, וכן לצורך תשלום תגמולי הביטוח. החיישן יתנהל אוטומטית והוא אינו מצריך כל פעולה מצד הנהג.

בתאונות קשות, כשלנהג אין אפשרות לדווח על שאירע, החיישן יכול להציל חיים, ולחסוך עיכוב בהגעת אמבולנס. לפי מחקר של האיחוד האירופי, כ־44% מההרוגים בתאונות הדרכים יכלו להינצל במידה ומידע על פציעותיהם היה זמין באופן מיידי. סמנכ״לית השיווק בביטוח ישיר, מרב קליפר־פרץ: "ברגעים שצריך ביטוח אנחנו אומרים ללקוחות: 'תשאירו את זה לנו'. המטרה היא להעלות את סטנדרט השירות ולהיות לצדם ברגעי האמת, במיוחד במקרה של תאונה או כשהרכב ניזוק".