כשעשיתי בדיקה בגוגל-תמונות למילה "הזנחה", יצאו לי למרבה הפלא תוצאות רבות של משחת שיניים. כנראה שהשמירה על בריאות השיניים היא אתגר לא פשוט במאה ה-21. אז אם אתם מחפשים רופא שיניים בראשון לציון על מנת לערוך אצלו בדיקות שגרתיות, או לחילופין אם אתם מחפשים רופא שיניים מומלץ בראשון לציון על מנת לבצע טיפולים פשוטים ומורכבים שאתם נדרשים להם, קיבצנו כמה כללי אצבע איך לבחור רופא שיניים מצוין:

איך לבחור רופא שיניים? 7 כללים

  1. אמינות ומחיר
    דבר ראשון יש לחפש רופא שיניים בראשון לציון באינדקס אמין כמו B144. כמו כן יש לבדוק טווח מחירים לפעולות שאתם רוצים לבצע (שתילה\ עקירה\ בדיקה פשוטה), ולהשוות בין המחירים. אם מצאתם רופא שיניים, תבדקו אם יש לו רישיון בתוקף, דבר שניתן לבדיקה פשוטה באינטרנט.
  2. המלצות על רופאי שיניים בראשון לציון
    כדאי  לקבל המלצות מחברים או מכרים, על רופא שיניים שאליו הם הולכים. אין חכם כבעל הנסיון. ניתן לקבל ולראות המלצות גם ברחבי האינטרנט.
  3. התנהלות בעת בדיקה ראשונית 
    הרושם הראשוני מאד קובע, ופעמים רבות גם בצדק. לאחר שכבר בחרתם רופא שיניים, שימו לב למתרחש בבדיקה הראשונית: האם הוא מסביר לכם פנים? האם התנהגותו אנושית ואדיבה? כמו כן האם יש לרופא ראש גדול לבדוק גם דברים מעבר למה שעבורו באתם? רופא שיניים מומחה מראשון לציון בוודאי לא ישכח לבדוק את חלל הפה, ויוודא שאין חשש של סרטן הפה חלילה.
  4. שימו לב למומחיות
     על מנת להיות רופא שיניים, יש צורך בלימודים והכשרה של שנים. ואף על פי כן אין די בכך, אם יש לכם טיפול ספציפי שאותו אתם יודעים שאתם צריכים לעשות (כגון השתלות שיניים, טיפול שורש או עקירה) – תבדקו שהרופא שאותו אתם מחפשים יש לו הכשרה מיוחדת בתחום זה. חבל ללכת לרופא טוב, אך שאינו מומחה לתחום שאותו אתם צריכים, עדיף ללכת לרופא המומחה שאיתו מתייעצים גם הרופאים האחרים בנוגע לתחום בו הוא מתמחה.  ניתן למצוא רופא מומלץ בראשון לציון, גם בעלי התמחות ייחודית לאחד ממקצועות רפואת השיניים.
  5. רופא שיניים לילדים בראשון לציון
    אם אתם מחפשים רופא שיניים מומלץ בראשון לציון עבור אחד הילדים שלכם, כדאי לכם לקבל המלצות ולשם לב שרופא השיניים בראשון לציון שאתם מגיעים אליו, הוא אחד (או אחת) עם גישה לילדים. עדיף שיהיה לו את האפשרות לגז צחוק, עבור טיפול שיניים מורכב (קשה לשכנע ילדים לקבל זריקה, ועדיף שההתניה שלהם כלפי רופא השיניים תהיה חיובית ככל האפשר).  
  6. אחריות
    כדאי לבדוק אם יש לרופא שלכם אחריות על טיפוליו, ואם יש למי לפנות אם חלילה משהו מסתבך או לא מצליח. בעיקרון רופא שנמצא בתוך תאגיד אין לו שום אחריות אישית כלפי המטופלים שלו, לתאגיד אמנם יש, אך במידה והתאגיד ייסגר – אין לכם עם מי לדבר. לעומת זאת כדאי לבדוק שהרופא הוא חבר בהסתדרות רופאי השיניים בישראל (ניתן לבדוק זאת באתר שלהם בצורה פשוטה, ( IDA). הרופאים החברים בהסתדרות מחויבים לקוד אתי מחמיר, ותמיד ניתן לפנות לבית דין חברים שבו הרופאים בודקים את התלונות כלפי הרופאים החברים בהסתדרות.
  7. הביטו מסביב
    האם חדר הטיפולים נקי? האם הכלים שבהם משתמש רופא השיניים מסודרים? האם נעים להיות שם? האם יש סייעת שמגישה כלים? קרוב לוודאי שאם המרפאה מוזנחת גם איכות הבדיקה של הרופא תהיה בהתאם, או על כל פנים לעורר נורות אדומות. 

לסיכום:
אם אתם מחפשים רופא שיניים מומלץ בראשון לציון, לכו בעקבות הכללים שכתבנו, חפשו באינטרנט, תבדקו אצל חברים, דברו עם הרופא עצמו ובקרו במרפאת השיניים. בכל מקרה תזכרו שבסופו של דבר, יש רופאים רבים בארץ, ולמצוא רופא שיניים בראשון לציון או בכל מקום אחר זה לא דבר מסובך כל כך. התחרות שיש בין הרופאים השונים, היא גם לטובתנו, מאפשרת לנו לקבל מחירים נמוכים יותר, ומחייבת את כלל הרופאים במרפאות הפרטיות לשמור על איכות שירות גבוהה ומקצועיות, על מנת שהלקוחות שלהם ימשיכו להגיע ולהיות מרוצים. ומצידנו – העיקר זה פשוט לשמור את החיוך על הפנים, יפה שלם ובלי כאבים.