בעקבות האירועים האלימים בירושלים וברחבי ישראל ובעקבות ההסלמה ברצועת עזה והיציאה למבצע "שומרי החומות", העיתונאית והפרשנית לענייני ערבים, שמרית מאיר, שוחחה היום (שלישי) עם אראל סג"ל ב-103FM ואמרה כי "בוטלו הבחירות ברשות הפלסטינית, בחמאס חשבו שיהיה אפשר בדרכי נוהם להתחיל את תהליך 'ההגמוניזציה' וההשתלטות על כל הזירה הפלסטינית וזה לא הלך".

לדבריה, "הם חיפשו עיקרון מארגן וזה ירושלים ואל אקצא. פתאום התחילו להאיר בכל מיני פנסים על שייח ג'ראח, והמשבר בשער שכם, ובחמאס הבינו שיש להם הזדמנות שלא תחזור, למתג עצמם מחדש כארגון מוכר שבליבו ההגנה על ירושלים והסוגיה הפלסטינית, ארגון עם שליחות דתית ואמונית. נוצרה להם הזדמנות בעיתוי פחות מסוכן מבחינתם, בגלל הצרות הפוליטיות שלנו, להתרומם ולהחזיר לעצמם את הצבע ללחיים."

בהמשך התייחסה מאיר גם לשיח הדתי סביב העימותים האלימים וההסלמה ברצועת עזה ואמרה כי לדעתה, "הסוגיה הפלסטינית בעשור האחרון הלכה אחורה, לא רק שלא התקדמה. הפלסטינים היו חלשים מאי פעם ולב החולשה היה הפיצול בינהם". 

מאיר הוסיפה ואמרה כי "מה שרואים עכשיו זה התכנסות לאתוס לאומי חדש שמגשר על הפיצול הזה. אצלנו זה הפוך וזה משהו שמאוד מטריד אותי".  

בסיום התייחסה מאיר גם לסוגיית ההישענות והתמיכה של המפלגות הערביות בממשלת לפיד-בנט הרוקמת עור וגידים ואמרה כי " יש בעיה עם זה שהשרידות של ממשלה בישראל תלויה במפלגה פלסטינית כי עדיין אנחנו נמצאים בתוך סכסוך לאומי עמוק והדבר לא יביא תועלת לא ליהודים ולא לערבים, זה מצב שלא יביא הרבה בריאות לאף אחד".