גם באקדמית רמת גן, כמו ברוב המוסדות האקדמיים, התמודדו בהצלחה עם השנה החולפת, בה כנראה אף לא אחד מאיתנו חשב , שהעולם כולו יעצור וכל התוכניות שעשינו ישתנו באופן דרמטי בגלל נגיף מסתורי שהגיע מסין. אבל המציאות עולה לפעמים על כל דמיון וכמו הרבה דברים אחרים, גם ההחלטה מה ללמוד יכולה להיות מושפעת מהנסיבות החדשות. מנכ"ל האקדמית רמת גן, אבינעם לזרוב: "אנו עדים לשינוי התדמיתי החיובי שהמקצועות הרפואיים ככלל, ומקצועות הסיעוד בפרט, בהם מתמחה המכללה, מתרחש בתקופה זו ובא לידי ביטוי בעליה דרמטית בביקוש ללימודים. יתרה מכך, ההיצע הגובר של המשרות בהייטק, בא לידי ביטוי בביקוש מואץ למקצועות מדעי המחשב, מערכות מידע וסייבר. אנחנו בשלבי הרשמה מוקדמת לשנה הבאה, אבל כבר כעת יכולים לראות עליה של כ- 30% בהרשמות הסטודנטים".

אז דווקא עכשיו, כשצעירים ישראליים רבים מבינים שהטיול אחרי הצבא אולי לא יקרה בקרוב ובטח שלא יימשך תקופה ארוכה, כדאי לנצל את הזמן "המת" שנוצר ולקבל החלטה מושכלת מה ללמוד. 

אלו התארים שצפויים ליהנות מביקוש גובר בשנים הקרובות – ולספק לבוגריהם עמדת פתיחה טובה יותר בשוק התעסוקה:

סיעוד: מקצוע העתיד של מערכת הבריאות

בשנים האחרונות, עולה הביקוש לאחים ואחיות אקדמאיים במערכת הבריאות – ומשבר הקורונה רק חידד את הצורך הזה, כאשר נדרש מספר רב של אנשי מקצוע מיומנים כדי לטפל במספר גדול של חולים מורכבים, בו זמנית. המשמעות היא ברורה: תואר זה מעניק ביטחון תעסוקתי של ממש. גם מגוון האפשרויות העומד בפני הבוגרים גדול מאוד – כאשר באפשרותם לעבוד במחלקות השונות בבתי החולים, להתקדם ולצבור עוד ועוד ידע מקצועי.  

הביקוש הגובר לאחים ואחיות אקדמאיים גם יצר תופעה שתופסת תאוצה, כאשר לא מעט ישראלים בעלי תואר אקדמי בתחומים אחרים לגמרי, החליטו לעבור הסבה למקצוע הסיעוד כדי להבטיח את העתיד התעסוקתי שלהם, להגביר את העניין המקצועי ואת האפשרויות שלהם להתפתחות מקצועית. באקדמית רמת גן גאים בעובדה שאחוז המעבר בבחינה הממשלתית עמד השנה על 99% הצלחה. 

מערכות מידע ומדעי המחשב: המחסור באנשי מקצוע מעלה את השכר

ההסתמכות הגוברת של ארגונים וחברות, בכל הגדלים ובכל הענפים, על מערכות ממוחשבות – מגדילה מאוד את הביקוש לאנשי מקצוע בתחומי מערכות המידע בארגונים, ולבוגרי תואר במדעי המחשב. כבר כיום, קיים מחסור חמור באנשי מקצוע אלה – תופעה הגורמת לעלייה עקבית בשכר. 

באקדמית רמת גן מציינים כי במקצועות מסוג זה, החשיבות של שילוב עבודה במקביל ללימודים גבוהה במיוחד, משום שכך ניתן לצבור ניסיון מעשי לקראת ההשתלבות בשוק העבודה העתידי. לכן, בנו באקדמית רמת גן מסלולים גמישים, המאפשרים לעשות זאת.  הסטודנטים יכולים להתחיל ללמוד לתואר B.Sc. במערכות מידע או במדעי המחשב כבר באוקטובר הקרוב. המכללה מעניקה מלגת לימודים ייחודית בסך 8,000 ש"ח לחיילים משוחררים בטווח של 5 שנים מיום השחרור. 

חדשנות, יזמות וכלכלה: הכישורים הנדרשים לשוק התעסוקה העתידי

שוק העבודה הדינמי מעלה צורך בהכשרות רב-תחומיות, המגדילות את סל המיומנויות של הבוגר, ומאפשרות לו להתמודד בהצלחה עם אתגרים סבוכים. אחד התחומים שבהם אנו רואים עלייה בשנים האחרונות הוא כלכלה – כאשר אנשי מקצוע בתחום זה משתלבים כיום בארגונים רבים ויש להם תפקיד קריטי בקבלת החלטות ובהתנהלות השוטפת. 

באקדמית רמת גן, מציעים לימודי כלכלה בתואר משולב (דו-חוגי) עם לימודי ניהול, המאפשר לסטודנטים להרחיב אופקים ולהיערך לדרישות העתידיות של עולם התעסוקה, ידע אקדמי לצד הבנה עסקית מעמיקה וכל זה במסלול המותאם לאנשים עובדים. בעידן של חידושים ושינויים כה תכופים בעולם העבודה, שוק העבודה משתנה תדיר. על מנת להתמודד בצורה מיטבית עם האתגרים הניצבים בפני מנהלים המכללה מציעה תואר דו-חוגי בניהול ובמשאבי אנוש.

בנוסף, ניתן לשלב לימודי ניהול עם לימודי תואר בחדשנות ויזמות המעניקים לבוגרים מיומנויות של חשיבה חדשנית, ההכרחיות יותר מתמיד להצלחתם של ארגונים בעולם משתנה. בוגרי התואר ילמדו לנתח סיפורי הצלחה וכישלון של מיזמים שונים וירכשו ידע וכלים מעשיים לעתיד; ליזום ולהוביל תהליכים חדשניים ויצירתיים במגוון מערכות ארגוניות; ולדעת איך להקים מיזם חדש משלב ההקמה וגיוס משקיעים ועד הפיתוח העסקי. 

אתר האקדמית רמת גן