ישראל תחת מתקפה: דובר צה"ל הודיע הבוקר כי ירי נ"ט בוצע לפני זמן קצר מצפון רצועת עזה לשטח ישראל, באירוע המדובר נרשמו ארבעה פצועים - שניים אנוש ואחד נוסף במצב בינוני. בהמשך דווח כי בוצע ירי נ"ט נוסף לעבר אותה הנקודה. ירי הנ"ט השני, לצד הפצמ"רים ששוגרו לאזור, כוונו לצוותים שהגיעו לטפל בפצועי הירי הראשון.

לירי הנ"ט קדמו, עפ"י הדיווחים הפלסטיניים, שני סיכולים ממוקדים שבוצעו על ידי צה"ל. ברצועה דווח כי בשני האירועים הללו נרשמו שישה הרוגים.

שידור חי מעזה:

כאמור, כ-850 רקטות שוגרו מיום שני בערב לשטח ישראל, כאשר במהלך הלילה התרחשו מטחים כבדים לאזור המרכז. המטחים הללו כוונו בין היתר לתל אביב, חולון, רמת השרון, הרצליה, באר שבע וכפר סבא. במהלך המטח נרשמו פגיעות ישירות בלוד וביהוד, כאשר לצד מספר נפגעי חרדה - הפגיעה בלוד גבתה את חייהם של חליל עוואד בן ה-50, ובתו נאדין בת ה-16. האם סוזאן ושני ילדיה, שאדי ונג'את, מאושפזים בבית החולים באסף הרופא במצב קל. 

בנוסף, המטח שכוון לאזור המרכז בסביבות השעה תשע בערב של יום רביעי, גבה את חייה של אישה כבת 40 מראשון לציון, שנפגעה מפגיעה ישירה של טיל סמוך לאוטובוס. 

האוטבוס המפוצץ בחולון (צילום: אבשלום ששוני)
האוטבוס המפוצץ בחולון (צילום: אבשלום ששוני)

בנוסף, כמה בני אדם נפצעו במספר מוקדים במטח המדובר. שלושת מקרי המוות הללו מתווספים לאירועים שהתרחשו אתמול בצהריים, כאשר שתי נשים נהרגו מפגיעות ישירות בבתים באשקלון. אדם אחד נפצע באורח קשה, 14 נפצעו באורח קל כתוצאה מפגיעת רסיסים ו-17 אחרים לקו בחרדה. אחת ההרוגות היא טהומיה סנטוש, אזרחית הודו בת 32.

טהומיה סנטוש שנהרגה מפגיעת הרקטה באשקלון (צילום: באדיבות המשפחה)
טהומיה סנטוש שנהרגה מפגיעת הרקטה באשקלון (צילום: באדיבות המשפחה)

כל העדכונים

10:53: בוצע ירי נ"ט שני מצפון הרצועה לשטח ישראל. במקביל, נרשמו פצמ"רים רבים לאזור, שכוונו אל הכוחות שהגיעו לטפל בפצועים מהירי הראשון.

10:36: בוצע ירי נ"ט מצפון הרצועה לשטח ישראל. באירוע נרשמו שלושה פצועים - שניים באורח אנוש ואחד נוסף באורח קשה.

09:24: צה"ל תוקף ברצועת עזה. ביתו של בכיר חמאס, צאלח דהמאן, ששימש כמחסן אמצעי לחימה, הותקף. 

צה"ל תקף את ביתו של בכיר בארגון הטרור חמאס, צאלח דהמאן בעזה. צילום: דובר צה"ל

08:25: צבע אדום בכרם שלום.

08:20: אישה בת 67 נפטרה אמש לאחר שלקתה בהתקף לב כתוצאה מחרדה לאחר ששמעה שחברתה נהרגה מפגיעת רקטה. היא פונתה לבית החולים שמיר אסף הרופא, שם נקבע מותה.

08:15: דובר צה"ל: לפני זמן קצר, לוחמי ההגנה האווירית יירטו כלי טיס בלתי מאויש אשר חצה מרצועת עזה לשטח ישראל.

07:43: ד״ר ענת אנגל, מנכ"לית המרכז הרפואי וולפסון, עדכנה ב-103FM: ״הילדה בת החמש שנפצעה מפגיעות רסיסים בחולון נמצאת במצב קריטי, היא נכנס שוב לחדר הניתוח״.

06:52: דובר צה"ל מעדכן כי כ-850 רקטות נורו לעבר שטח ישראל מאז תחילת הסבב, זאת לצד כ-250 שנחתו בשטח הרצועה.

06:06: צה"ל ביצע גל תקיפות במסגרתו הותקפו בתי בכירים בחמאס אשר שימשו כתשתיות טרור. בין היעדים: בתיהם של מח"ט עזה, באסם עיסא, מח"ט חאן יונס, ראפע סאלמה וראש מערך המודיעין הצבאי של חמאס, מוחמד יאזורי.

05:11: צה״ל ושירות הביטחון הכללי סיכלו במבצע משותף פעילים ממערך המודיעין הצבאי של חמאס ובינהם חסן קאוגי,ראש מחלקת בטחון במודיעין הצבאי של חמאס וסגנו, וואיל עיסא, ראש מחלקת הריגול הנגדי בבטחון הצבאי של מודיעין צבאי, אחיו של מרואן עיסא, סגן ראש הזרוע הצבאית של חמאס כשתקפו באמצעות מטוסי קרב מבנה בו שהו הפעילים.

04:29: כלי טיס של צה״ל סיכל שני פעילי חמאס שעסקו בירי רקטי.

01:34: דובר גדודי אל קאסם: "אנשי הגדה המערבית, נהיה עם חרב ומגן למענכם. אתם מאיתנו ואנחנו מכם".

00:43: אזעקה באשקלון ובזיקים. 

00:19: מתחילת אירועי הירי מהבוקר, נקבע מותן של שלוש נשים שנפגעו מפגיעות רסיסים. 46 בני אדם פונו אל בתי החולים, בהם שתי נשים במצב קשה – אישה כבת 81 עם פגיעה רב מערכתית ואישה בשנות ה-30 לחייה נפצעה מרסיסים. ארבעה בני אדם נפצעו באורח בינוני, ו-24 נפצעו באורח קל. 16 בני אדם נחבלו בדרכם למרחב מוגן ובהן אישה כבת 50 במצב קשה, עם חבלת ראש, ו-15 נפצעו באורח קל. 43 נפגעי חרדה טופלו על ידי מד"א. 

00:12: אזעקות בבאר טוביה, כפר ורבורג, מרכז שפירא, משואות יצחק, עין צורים, שפיר.

11/5

23:40: עדכון מד"א לאחר הירי המאסיבי לעבר גוש דן: שתיים נפצעו באורח קשה, בהן אישה כבת 50 שהחליקה בדרכה למרחב המוגן, ואישה כבת 30 נפצעה כשעל גופה פציעות מרסיסים. שני בני אדם נפצעו באורח בינוני, בהם ילדה כבת חמש וגבר כבן 50 עם פגיעות מרסיסים. עשרה בני אדם נפצעו באורח קל.

22:33: אזעקות ביישובי העוטף. 

23:28: אזעקה באשקלון.

23:26: דיווח פלסטיני: מספר הרוגים בתקיפות האחרונות ברצועת עזה.

23:21: המרכז הרפואי ברזילי באשקלון, טיפל סך הכל ב-105 נפגעים. ישנם 13 מאושפזים, בהם שניים שמצבם קשה ושניים שמצבם בינוני. במיון מטפלים בעשרה נפגעים.

23:15: חיל האוויר מפציץ רבי קומות ומגדלים רבים ברחבי הרצועה.

צה"ל תקף מבנה רב קומות בו שכנו משרדי המודיעין הצבאי של חמאס. צילום: דובר צה"ל

22:48: שר הביטחון בני גנץ, בהצהרה לתקשורת: "צה"ל פועל ב-24  שעות האחרונות יחד עם השב"כ והמשטרה, ועושה זאת באופן עוצמתי ובמאות תקיפות. יש המון מטרות בכנה, זו רק ההתחלה. אני מבקש לומר למנהיגי העולם: אין מדינה ריבונית שהייתה מקבלת ירי על ריכוזי אוכלוסיה והייתה שותקת. יש לנו את הזכות והחובה לפעול, וכך נעשה".

22:47: ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת: "אנחנו בעיצומה של מערכה כבדה, אנחנו ממשיכים לתקוף בכל העוצמה. חמאס והג'יהאד שילמו וישלמו מחיר כבד מאוד על התוקפנות שלהם. אני עומד כאן הערב ואומר - דמם בראשם".

22:38: רשות שדות התעופה: חזרה לשגרה.

22:35: ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמעיל הנייה, אמר בבכלי התקשורת המקומיים: "אנחנו מגינים על ירושלים ואל-אקצא. מדובר בשלב חדש במערכה בינינו לבין ישראל. אנשינו הרסו את החגיגות המומצאות של יום ירושלים. עזה נענתה לקריאה, אף אחד לא ישאר לאחור במאבק על ירושלים". כמו כן, הוא הכריז על ניצחון בירושלים.

22:28: הוחלט על ביטול הלימודים בתל אביב, רמת גן וגבעתיים. 

22:26: דובר חמאס: "תקיפת הטילים המאסיבית נגד תל אביב וסביבתה, בוצעהה על ידי טילי אל-עטאר. רקטות כוונו ישירות לעבר נמל התעופה בן גוריון".

22:20: פגיעה במפעל קצא"א באשקלון.

22:15: משרד החינוך מעדכן כי לא יתקיימו לימודים בטווח ה-80 קילומטרים מעזה, עד לנתניה.

22:01: הירי לחולון: צוות מד"א מעניק טיפול רפואי לשישה פצועים, בהם אישה כבת 30 במצב קשה וגבר כבן 50 וילדה כבת חמש במצב בינוני עם רסיסים. עשרה בני אדם נפצעו באורח קל. 

22:00: דובר משרד החוץ האמריקני התייחס להסלמה ואמר: "לישראל יש זכות להגן על עצמה ולפלסטינים יש זכות לביטחון. אנו מודאגים מאובדן חיים בעזה ובישראל ומפגיעה באזרחים חפים מפשע. ארה"ב תמשיך להיות בקשר עם הישראלים והפלסטינים כדי לנסות ולבלום את ההסלמה".

21:45: בכיר בממשלה: "יש חופש פעולה אדיר לצבא, כפי שזה נראה, הולכת להיות מערכה ארוכה".

21:40: כוחות המשטרה איתרו סך הכל שלוש זירות שונות של נפילת טילים בגזרת ראשון לציון.

ירי רקטות לעבר ראשון לציון (צילום: אלוני מור)
ירי רקטות לעבר ראשון לציון (צילום: אלוני מור)

21:38: דובר רשות שדות התעופה מסר כי בזמן הירי לעבר הדרום, גוש דן והשפלה, נעצרו ההמראות כדי לאפשר הגנה על שמי המדינה.

21:33: אישה נהרגה כתוצאה מפגיעה ישירה בראשון לציון, גורמי הרפואה מטפלים בשני נפגעים נוספים באורח קשה בזירה, בעקבות הפגיעה בבניין המגורים.

21:27: צוות מד"א מדווח על אישה מחוסרת הכרה ונפגע חרדה אחד, כתוצאה מהנפילה בראשון לציון.

21:24: זוהתה נפילה באחד הישובים בגזרת תחנת משטרת שדות באזור השרון ונפילה נוספת בגזרת תחנת טייבה. חבלני משטרה מטפלים בזירות.

21:24: פגיעות ישירות באשקלון ובשדרות.

21:10: הירי לחולון: שלושה בני אדם נפצעו באורח בינוני, בהם ילדה כבת חמש.

21:00: דיווחים על פגיעה ישירה בחולון. צוות מד"א מעניק טיפול רפואי לפצועים בודדים.

פגיעה ישירה באוטובוס בחולון (צילום: אבשלום ששוני)
פגיעה ישירה באוטובוס בחולון (צילום: אבשלום ששוני)

20:53: פיקוד העורף הנחה את תושבי הדרום והמרכז לשהות בקרבת מרחבים מוגנים.

20:51: אזעקות בכפר שמריהו, רעננה, נס ציונה, ראשון לציון.

20:47: אזעקות בתל אביב, רמת גן, רמת השרון. 

20:46: אזעקה באשדוד.

20:44: אזעקה באשדוד.

20:38: הג'יהאד האיסלאמי מאיים לירות לתל אביב בשעה 21:00.

20:22: מטח רקטות לעבר יישובי העוטף.

20:14: שר המשפטים גנץ הכריז על מצב חירום מיוחד בבתי המשפט באשקלון ובאשדוד. לפיכך, תחול דחייה אוטומטית של כלל הדיונים בבתי משפט אלה, פרט לדיונים במקרים דחופים וחיוניים.

20:00: צבע אדום בסופה.

19:55: במטח האחרון לאשכול, זוהתה פגיעה ישירה בבית בבניה בקיבוץ כיסופים. לא היו אנשים במקום ואין נפגעים בגוף. 

19:52: אחת מן הנשים שנהרגו באשקלון היא סהומיה סנטוש, אזרחית הודו בת 32.

19:50: צבע אדום בכיסופים. 

19:40: האו"ם התייחס להסלמה: "ירי הרקטות מעזה לאזורי המגורים בישראל אינו מקובל. על הכוחות הישראלים להתנהל באיפוק ולהשתמש בכוח פרופורציונלי".

19:38: שר החינוך, יואב גלנט, הנחה כי בהתאם להנחיית פיקוד העורף, גם מחר לא יתקיימו לימודים פיזיים במוסדות החינוך שביישובי עוטף עזה, מערב הנגב, מערב לכיש, לכיש, מרכז הנגב ובדרום השפלה (קריית עקרון, יבנה, מועצה אזורית ברנר ומועצה אזורית נחל שורק). הלימודים בגוש דן ובשפלה יתקיימו רק במוסדות חינוך בהם מצויים מרחבים מוגנים.

19:34: עד כה זוהו כ-480 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל וכן כ-150 שיגורים כושלים שנפלו בשטח הרצועה. לוחמי ההגנה האווירית יירטו כ-200 שיגורים.

19:27: צבע אדום בכיסופים.

19:15: גדודי אל-קאסם, הזרוע הצבאית של חמאס, באיום על תל אביב: "אם האויב ימשיך לתקוף מבנים אזרחיים, תל אביב תותקף באופן קשה יותר מאשקלון".

19:12: צבע אדום בכפר עזה.

18:50: במרכז הרפואי ברזילי טופלו עד כה 95 נפגעים, בהם שניים במצב קשה, שניים שמצבם בינוני, 52 במצב קל ו-38 נפגעי חרדה. במיון מטופלים 33 נפגעים, ומספר המאושפזים עומד על שבעה.

18:32: כלי טיס של צה"ל סיכלו את מפקד מערך הנ"ט של העיר עזה, איאד פתחי פאיק שריר, ששימש כפעיל בכיר בארגון הטרור חמאס והוציא בעבר מספר פיגועים במתווה נ"ט לעבר שטח ישראל.

18:04: חיל האוויר תקף בזייתון, בית להיא, סג'עיה ובצפון הרצועה.

18:00: פיקוד העורף פרסם את ההגבלות לציבור מעוטף עזה ועד לגוש דן, נכון לשעה זו. לפרטים המלאים

18:00: שר הביטחון בני גנץ בתדרוך: "אני מבקש מהצבא לעשות כמה שיותר פגיעות, תקיפות, הרג פעילים, אמל"ח, ציוד, תשתיות ובניינים, בדגש על כל מה שקשור למיצוי ההזדמנות לקחת משם כמה שיותר מרכיבי התעצמות. אני לא דן בשאלת זמן סיום, בטח לא לפני מחר. ההישג הנדרש הוא להביא לשקט מוחלט תוך ביסוסה מחדש של ההרתעה הישראלית". לסיכום הבהיר כי: "אין מגבלות על הצבא והם עושים פעולה בקנה מידה גדול מאוד".

לידיעה המלאה

17:56: על פי דיווח של חמאס, ישנם 28 הרוגים מתקיפות צה"ל ברצועה, מתוכם עשרה ילדים ואישה. בנוסף, ישנם 152 פצועים.

17:42: התרעת צבע אדום בדקל, חולית, יתד, שדה אברהם ובתלמי יוסף.

16:57: צה"ל במסר לתושבי עזה לאור התקיפות: "התרחקו מכל אתר המכיל אמצעי לחימה של חמאס".

16:43: אלוף פיקוד דרום, הרצי הלוי, הגיע לחמ"ל עיריית אשקלון ונפגש עם ראש העיר, תומר גלאם, במטרה לעמוד מקרוב אחר תמונת המצב הביטחונית בעיר.

16:32: צבע אדום בזיקים, יד מרדכי, מבקיעים, נתיב העשרה, כרמיה, אשקלון, אזור התעשייה הדרומי באשקלון.

16:26: ‏בהתאם להנחיות פיקוד העורף, תושבי אשדוד התבקשו להישאר במרחב המוגן עד להודעה חדשה.

16:12: ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי בתום הערכת מצב, הוחלט להגביר את עוצמת התקיפות ואת קצב התקיפות. "החמאס יקבל כאן מכות שהוא לא ציפה להן. אני יודע שהדבר הזה כרוך גם בסבלנות ובהקרבה מסוימת מצדכם, אזרחי ישראל", כך אמר. "יש לנו עוד דרך מסוימת לעשות, נעשה אותה יחד באחריות, תוך גיבוי מלא לתקיפות שצה"ל תוקף ויתקוף".

16:02: בהתאם להנחיות פיקוד העורף המתעדכנות, הוסרה ההנחיה לשהייה במרחבים המוגנים לתושבי העיר אשקלון. עם זאת, ציינו, כי יש להקפיד על שאר הנחיות פיקוד העורף.

תיעוד הפגיעה בבניין באשקלון (צילום: אנשי הדממה)

15:54: מדובר האיחוד האירופי, נמסר: "העלייה המשמעותית באלימות בגדה המערבית הכבושה, כולל במזרח ירושלים, וכן גם בתוך ומסביב לעזה צריכה להיפסק באופן מיידי. הירי של רקטות מעזה לעבר אוכלוסיות אזרחיות בישראל אינו מקובל לחלוטין ומזין דינמיקות להסלמה. על כל המנהיגים מוטלת האחריות לפעול נגד קיצונים. יש לכבד באופן מלא את הסטטוס קוו של האתרים הקדושים. אנו חוזרים על קריאתנו לכל הצדדים לעסוק במאמצים לבלימת הסלמה. מניעת נפגעים אזרחיים נוספים צריכה להיות בעדיפות  עליונה".

15:52: צה"ל תקף מוצבים צבאיים של ארגוני הטרור ברצועת עזה. בין המטרות שהותקפו: מוצבים צבאיים של ארגוני הטרור חמאס וגא"פ, ומוקדם יותר, הותקפו יעדי טרור נוספים של ארגוני הטרור ברצועת עזה ובהן, לשכתו של מפקד מערך צבאי של ארגון הטרור חמאס, חמ"ל תצפיות, מחסן אמל"ח במתחם סימולטור טילי נ"ט, לשכתו של בכיר חמאס נוסף, ומתחם צבאי של גא"פ.

15:50: במרכז הרפואי ברזילי טופלו עד כה 74 נפגעים, בהם שניים במצב קשה, שניים באורח בינוני, 49 קל ו-21 דחק. במיון מטופלים 43 נפגעים. בין הנפגעים: 14 עם פגיעות ראש, שניים עם פגיעת חזה, 18 עם פגיעות אגן וגפיים, שניים עם פגיעה רב מערכתית, נפגע אחד בעמוד השדרה, ו-31 נפגעי דחק.

15:35: שר הביטחון בני גנץ התייחס לאירועים האחרונים במהלך פגישתו עם ראשי רשויות ממעוטף עזה ושרים נוספים, ואמר: "על כל יום של ירי על אזרחי ישראל- נחזיר את ארגוני הטרור שנים אחורה. לא נעצור עד שנשיג שקט ארוך טווח ופגיעה קשה בתשתיות הטרור".

שר הביטחון בני גנץ בפגישה עם ראשי רשויות בעוטף עזה. צילום: טל עוז / משרד הביטחון