הפרשן הצבאי של "מעריב", טל לב רם, שוחח עם ענת דוידוב היום (שלישי) בתכניתה "איפה הכסף" ברדיו 103FM והתייחס להסלמה בדרום הארץ וברצועת עזה, ולאירועי היום הנוכחי בפרט, במסגרתו נהרגו שתי נשים באשקלון וסוכל ראש המערך הרקטי של הג'יהאד האיסלאמי.

"ברצועה מדווחים על סדר גודל של 40 הרוגים. היום הזה ממשיך שאין פה קונץ פטנט, והאירוע יימשך בימים הקרובים. אני שומע כל מיני גורמים מדיניים שאומרים שנתנו לצה"ל אישור לתקוף בצורה חזקה יותר. אין פה דברים מהירים, צריכה להיות סבלנות, הפעולה היא מאוד מורכבת והאתגר העיקרי של צה"ל הוא חמאס".

עוד הוסיף כי "לצד הפגיעות, אסור להתעלם מהצד השני, גם לו לא קל. השאלה המרכזית מהבחינה הצבאית - היא האם צה"ל יצליח לפגוע בצורה משמעותית בחמאס כך שהוא יפגע לו ביכולות המבצעיות ויביא ערך של ממש בפעולה".

"לא לזה צה"ל פילל", ציין בהתייחסו לפתיחת המבצע עם הירי הראשוני לעבר ירושלים וסביבתה. "הוא (צה"ל) רצה שהעימות הבא ייצא מתוך הפתעה, כלומר הצד היוזם יהיה ישראל. מתוך המצב הזה שחמאס הגיב ראשונית, הוא צריך להפוך את הקערה. יצאה הודעה רשמית על חיסול בכירים בג'יהאד האיסלאמי, אך הוא ארגון אחר מחמאס, ראש היא מילה יחסית. מדובר בארגון שבנוי בצורה אחרת ותמיד יש שם מחליף, אך עם זאת זה מדגיש שיש לנו יכולות מודיעיניות טובות, אבל זה רחוק מלהכריע את המערכה".

הוא סיכם באומרו כי "בסופו של דבר את סבב ההסלמה הזה צה"ל יהיה חייב לסיים עם תחושה טובה של הישג. מי ניצח והפסיד ברמה הצבאית. יש עלייה ביכולת של הצבא לסכל חוליות טרור לעומת הסבבים הקודמים, אך המבחן האמיתי שלו הוא האם ישבש את ארגון הפיקוד והשליטה של החמאס. לצערי נצטרך להיערך להסלמה של האירוע הזה ולמטחים לעבר הדרום".

בסוף דבריו, אמר לב רם כי "בינתיים המסרים שאנו שומעים מירושלים שלא עוצרים בשלב זה. זה בעיה לעצור בשלב זה, אבל הפסקות אש מגיעות לעתים בהפתעה מוחלטת. עם זאת, יש תחושה שהפעם הזו צריכים להגיע למצב שהסבב מסתיים בצורה ברורה".