המטח הכבד על גוש דן תפס הערב (שלישי) את תושבי האזור בפאניקה אדירה. יותר מחצי שעה של רגעי דרמטיים עברו על תושבי הערים הגדולות בגוש דן, עם נפילות בחולון, ראשון לציון וגבעתיים. 

אחת הערים שספגה פגיעות קשות היא ראשון לציון, בה נהרגה אישה אחת וכ-8 בני אדם נפצעו בנפילה ישירה שפגעה באוטובוס. הדר זיידמן, שעובד בחנות אופנה בקניון הזהב בראשון לציון, סיפר ל"מעריב" אונליין: "היינו על יד קניון הזהב, סיימתי משמרת, ראיתי אורות מהרקטות ועליתי בחזרה לקומה, בקניון התחילו להיכנס למרחבים מגונים, חנויות החלו לסגור קופות והיו משפחות שהמון ילדים בכו, אישה התעלפה באחת החנויות, אנדרלמוסיה, הרבה אנשים לא ידעו איפה המרחבים המוגנים ובכלל האזעקות של הצבע אדום בקושי נשמעו במערב ראשון אז כרזו בתוך הקניון. ראינו המון יירוטים דרך הזגוגיות של הקניון, ואת הבום שפגע בראשון שמעו בצורה רצינית".

בגבעתיים, חמישה בני אדם נפצעו באורח קל בנפילת רקטה ברחוב שנקין במרכז העיר. הרקטה נפלה בדירת גן בבניין חדש. לדירה נגרמו נזקים כבדים כמו גם לבניינים נוספים באזור, כתוצאה מהדף. כוחות גדולים של משטרה, מד"א וכבאות הגיעו למקום, ותחילה כיבו שריפה קטנה שפרצה בעורף הבניין. למקום הוזעק מהנדס מטעם העירייה כדי לבדוק האם ניתן להמשיך להתגורר. 

זו הייתה הרקטה הראשונה שנפלה בגבעתיים מאז הקמת מדינת ישראל וגם תושבים ותיקים בעיר, נראו נדהמים כאשר באו והתבוננו מרחוק בכוחות ההצלה הרבים. ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק, שהגיע למקום ביחד מנכ"ל העירייה יורם פומרנץ, אמר: "למרבה המזל בעל הדירה מיהר להיכנס עם הישמע הצפירה לממ"ד, ובכך הוא למעשה ניצל, אבל נגרמו נזקי רכוש. צריך לומר שהעובדה שמדובר בבניין החדש ולא ישן כנראה סייעה בהמעטת הנפגעים והנזקים". 

זירת פגיעת הרקטה בגבעתיים (צילום: משה כהן)
זירת פגיעת הרקטה בגבעתיים (צילום: משה כהן)


ראש עיריית חולון מוטי ששון אמר בשיחה עם חדשות 12: "הישארו במרחב המוגן, לא שעה ולא שעתיים. זה ייקח זמן, הישארו שם לאורך זמן. הישמעו להוראות פקע"ר והנחיות של משטרת ישראל בחולון. ככל שנשמור על ההנחיות כך נבטיח חיים לכולנו. מחר לא יהיו לימודים בעיר חולון". 

הפגיעה באוטובוס בחולון (צילום: אבשלום ששוני)
הפגיעה באוטובוס בחולון (צילום: אבשלום ששוני)

פרמדיקית מד"א רג'ינה מזרחי, שטיפלה בנפגעים באחת הזירות בחולון, סיפרה: "כשהתקרבנו לזירה ראינו את האוטובוס ומספר כלי רכב עולים באש. אישה כבת 30 שכבה על אי תנועה כשהיא בהכרה וסובלת מפגיעת רסיס בפלג גופה העליון. התחלנו בטיפול רפואי מציל חיים כשבמקביל מתחילה אזעקה נוספת. מיד רצנו יחד עם הפצועה שהייתה על מיטת האמבולנס למקום בטוח מתחת לאחד הבניינים. ברגע שהאזעקה נגמרה וניתן היה אפשר לצאת חזרה לרחוב הכנסנו אותה לאמבולנס ופינינו אותה לבית החולים כשמצבה יציב".

מפקד מחוז מרכז בכיבוי והצלה רונן מכתייב סיפר בחדשות 12 על הפגיעה הישירה בחולון: "זירה מורכבת וקשה מאוד, אנחנו בערך בשעה 21:00 קיבלנו קריאה, חשד לפגיעה ישירה באוטובוס, הזנקנו כוחות רבים במקום, הצוותים שלנו הגיעו די מהר למקום ובנינו את תמונת המצב, מה שנגלה לנגד עיניהם שריפת אוטובוס, נזק סביבתי של בניינים ומבנה, עוד רכבים, אחד על השני, אנחנו כמובן פעלנו במהירות ובנחישות לכיבוי הדליקה. תוך כדי סריקה ע"מ לשלול נפגעים נוספים".

אלי דיוואן מאור יהודה סיפר על שראה בשיחה עם "מעריב": "ראיתי כמו נורות כאלו עולות אחד אחד אחרי השני בצרורות ומתפוצצים והבית שלי רעד. החלון במרפסת רעד ואז החלטתי לצאת לחדר המדרגות כי אין לי ממ"ד. פגשתי שם את כל השכנים בחדר המדרגות. ממש לא נעים ומפחיד. מולי יש בית ספר האזעקה הייתה משם אז שמעתי את זה חזק".