היסטוריה בעולם העיתונות האמריקאי: העיתונאית סאלי באזבי מונתה אתמול (שלישי) לעורכת הראשית החדשה של הוושינגטון פוסט, ותהפוך לאישה הראשונה שתחזיק בתפקיד ב-144 שנותיו של אחד העיתונים החשובים ביותר בארה"ב.

באזבי (55), שתיכנס לתפקידה בחודש הבא במקומו של מרטין בארון שפרש בסוף פברואר, עבדה בסוכנות הידיעות אי-פי מאז החלה את הקריירה העיתונאית שלה לפני 33 שנה ולפני ארבע שנים מונתה לעורכת הראשית של הסוכנות. היא גם שימשה ראש המשרד של אי-פי בוושינגטון בין 2010 ל-2016 וסיקרה את מערכות הבחירות לנשיאות בשנים 2012 ו-2016.

"לפוסט יש מורשת עיתונאית עשירה וצוות נפלא", אמרה באזבי. "מלהיב להצטרף לארגון הזה בתקופה של צמיחה וחדשנות". בהתייחסות למינוי ההיסטורי, הדגישה באזבי כי "אני מודעת לעובדה שאנחנו אף פעם לא יכולים לנוח בסוגיית הגיוון. התחושה שלי היא שלא משנה כמה התקדמות נעשה, זה אף פעם לא מספיק".

המו"ל של הפוסט, פרד ריאן, שיבח את הקריירה של באזבי וציין כי הניסיון שלה באיסוף של חדשות ברחבי העולם הפך אותה למועמדת מתאימה לנוכח הרחבת הפעילות הבינלאומית של העיתון.

"חיפשנו מישהו שיהיה שקוע בתוך העיתונות האמיצה שהיא סימן ההיכר של הפוסט ומישהו שיוכל להרחיב את הגישה שלנו לקהלים של צרכני חדשות בארה"ב ובחו"ל", כתב במייל ששלח לעובדי העיתון. "חיפשנו מנהיג נועז שיוכל לנהל את חדר החדשות הדינמי שלנו ואת הסניפים ברחבי העולם. חיפשנו בזהירות מישהו ששותף לערכים שלנו של גיוון וכוללנות ומישהו שמחויב לתת להם עדיפות בסיקור החדשותי שלנו ובתהליכי הגיוס והקידום שלנו".