דובר צה"ל לשעבר רונן מנליס שוחח הבוקר (רביעי) עם גולן יוכפז, ענת דוידוב וטל לב רם על אירועי הלילה. "אני חושב שהאירועים שאנחנו רואים ביממה האחרונה לא נמצאים על סקאלה שהכרנו קודם, כי זה כמו סבב על ספידים, דברים שפעם עשינו במשך מס' ימים, היום אנחנו מבצעים בזמן קצר, תוך מס' שעות הכול במהירות, במטרות סיכול, מבנים", הסביר ב-103FM הקצין הבכיר לשעבר. 

הוא נשאל האם מדובר בדבר טוב או רע, והשיב: "אני חושב שמי שהביא לכך לזה שהסבב הזה מתנהל על ספידים הוא חמאס, שפועל בניגוד לכל היגיון שאני הכרתי שלו". לדבריו, המטח שראינו אתמול למרכז הארץ הוא מטח שלא נראה כזה במאבקים בינינו ובין חמאס, ובו חמאס אומר אני מבין שאני אשלם על זה מחיר קיצוני ואני בכל זאת עושה זאת. הוא הוסיף עוד כי "מהניסיון שלו - היה ידוע שלחמאס יש יכולת להגיע לאזור המרכז עם עשרות רקטות".

המגישים ציינו כי "הציבור לא חשב שיכול להיות ערב בו חמאס ירה במקביל מאה טילים לעבר תל אביב, מאה לבאר שבע, יפלו טילים בגבעתיים, על אוטובוס בחולון, פגיעה אסטרטגית במתקן של חב' החשמל". הבכיר לשעבר הסביר: "המעבר בין היכולות לבין הרצון והיכולת להפעיל אותם בעוצמה הזאת, ופה הפער. גם אני שמכיר את חמאס לא רע, הופתעתי מההחלטה ומיכולת הביצוע בפרק זמן קצר של מטח כזה למרכז הארץ".

לדבריו, החלטת חמאס להפעיל בתוך פרק זמן קצר את כל היכולות שלהם - מעידה על עובדן הפחד. "הם מבינים שעל 2-1 רקטות, ישראל הייתה גובה מחיר יקר. משהו במערכה מתנהל אחרת לגמרי", הדגיש מנליס ומתח ביקורת על הממשלה: "אין מזה שנים ארוכות שלמדינת ישראל אין מנגנון שעומד ומסביר באזרחית, לא בצבאית. אדם לובש בגדים אזרחיים שיודע להסביר מה המדינה רוצה ומה ההישגים שרוצים להשיג, זה מתחיל בקורונה ונמשך באירועים צבאיים".

"אחד היעדים המרכזיים של המערכה לדעתי היא לנתק את הקשר שחמאס יצר בינם ובין ערביי ישראל וירושלים, זה מצב שצריך לנתק אותו מיד. אנחנו עמוק בפנים ואין אף אחד שמסביר את זה", הדגיש והתייחס להצהרתם של נתניהו, גנץ, הרמטכ"ל כוכבי וראש השב"כ ארגמן: "נדב ארגמן הוא ראש שב"כ מעולה ובזכותו אנחנו מגיעים להרבה מאוד מההישגים שאנחנו מגיעים. אני חושב שחלק מהאנשים אתמול הגיעו כי הכריחו אותם".

לדבריו, זה שאין מנגנון סדור, זה גורם לזה שחלק מראשי מערכת הביטחון לא מורגלים בצד הזה. "נדב ארגמן, התפקיד שלו לסכל טרור והוא עושה את זה מצוין, אבל מישהו אחר צריך לדבר", הדגיש דובר צה"ל לשעבר, "אם אנחנו הולכים להסביר לחמאס שמה שהם עשו זה טעות חמורה זה ייקח זמן, יהיה בזה מחיר ויהיה לצד השני עוד פעולות והישגים. הדבר הזה מחייב אורך רוח ויכולות צבאיות ואני בטוח שיש את שניהם".