אנדרו יאנג, המועמד המוביל בפריימריז של המפלגה הדמוקרטית לראשות העיר ניו יורק, זכה לשבחים מבכירים רפובליקנים אחרי שפרסם ציוץ תמיכה במדינת ישראל, בעוד שבאגף הפרוגרסיבי של הדמוקרטים לא קיבלו את הציוץ באהדה.

"אני ניצב לצד תושבי ישראל שנמצאים תחת הפצצות ומגנה את הטרוריסטים של חמאס", צייץ יאנג, היזם ואיש העסקים שהיה אחד השמות המפתיעים בפריימריז הדמוקרטיים לנשיאות בשנה שעברה. "תושבי ניו יורק תמיד יעמדו לצד האחים והאחיות שלנו בישראל שניצבים מול טרור ולא נרתעים".

הציוץ לא התקבל באהדה בצד הפרוגרסיבי של המפלגה הדמוקרטית וגולשים החלו להפיץ את התגית "יאנג תומך ברצח עם". חברת הקונגרס מניו יורק, אלכסנדריה אוקסיו-קורטז, הביעה תמיכה במארגנים של ארוחה לרגל העיד אל-פיטר בקווינס שהחליטו לבטל את הזמנתו של יאנג. "בושה וחרפה עבור יאנג לנסות ולהופיע באירוע אחרי שפרסם את הצהרה יהירה של תמיכה בהרג תשעה ילדים, במיוחד לנוכח שתיקתו בעת שאל-אקצה הותקף", צייצה.

הפרשן הפרוגרסיבי, מארק למונט היל, כינה את דבריו של יאנג "מהלך ציני גועלי". "לא אמרת כלום על שיח' ג'ראח, כלום על פינויים", אמר. "שום דבר על הפרות בוטות של זכויות אדם וחוק בינלאומי. שום דבר על אלימות של כוח כובש. אתה נורא".

מנגד, בצד הרפובליקני חיבקו את המועמד הדמוקרטי. "בראבו ליאנג על התנגדות להתקפות הפרו חמאסיות ונגד ישראל מצד עמיתותיו הדמוקרטיות (אילהן) עומר ו(רשידה) טלאיב", צייץ הסנאטור טד קרוז, בעוד שסטיבן מילר, יועצו הקרוב של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, אמר: "אנדרו יאנג צודק בהחלט".

גם דונלד טראמפ הבן צייץ מחדש את הציוץ של יאנג וכתב לעוקבים שלו: "תעשו לעצמכם טובה ותסתכלו על התגובות לציוץ הזה. הדמוקרטים מעניקים כעת לגיטימציה לטרור".