יו"ר ימינה נפתלי בנט פרסם הבוקר (שני) הצהרה ברשתות החברתיות, בה קרא לממשלת ישראל לא לסיים את הסבב הנוכחי ברצועת עזה "לפני שחמאס משלם מחיר יקר". בנוסף, בנט קרא למשטרה ולמשרד לביטחון פנים "להבטיח את ביטחונם של המשפחות שנצורות בבתים מפחד הפורעים הערבים ולמצות איתם את הדין".

שר הביטחון לשעבר ציין כי קריאתי מגיעה לאחר "הלילה הקשה של ירי מאסיבי מעזה ופרעות של ערבים ביהודים שהופקרו לגורלם, בערים המעורבות" וכי "יש אמצעים לזהות את אותם הפורעים ואי אפשר להניח להם להימלט ללא עונש".

עוד הוסיף כי המפלגה אותה הוא מוביל תיתן "גיבוי מוחלט לכל צעד להשבת הביטחון של ממשלת נתניהו-גנץ, במנותק מכל חישוב פוליטי". למרות זאת, בהודעתו תקף בנט את מפלגת הליכוד ואמר כי "היא הפכה ממפלגת שלטון למפלגה שנכשלת בניהול המדינה ומוליכה אותה ברשלנות ממחדל לאסון".

כמו כן, הוא קרא למערכות המשפט והפוליטיקה לגבות את "מי שמגן על עצמו ועל משפחתו בנשק. העובדה שכרגע הם יושבים במעצר היא עוולה מוסרית ומסר חמור למי שירצה בעתיד להגן על עצמו".

מיד לאחר הודעתו של בנט, מפלגת "הציונות הדתית" תקפה אותו ומסרה כי "לתדהמתנו לא רק שבנט מסרב להוריד מהפרק הקמת ממשלה עם תומכי הטרור שפורעים היום ביהודי לוד, רמלה והנגב, אלא שבשעות אלה ממש הוא ממשיך לנהל איתם מגעים אינטנסיביים להקמת ממשלה. בנט ושקד ממשיכים באובדן עשתונות ערכי בלתי נתפס".

סמוטריץ' ובן גביר (צילום: פלאש 90)
סמוטריץ' ובן גביר (צילום: פלאש 90)

הודעת "הציונות הדתית" הגיעה על רקע פרסומים, לפיהם ימינה ומפלגות נוספות ב"גוש השינוי", חידשו ביממה האחרונה את המשא ומתן להרכבת ממשלה חדשה.