שר הביטחון, בני גנץ הורה היום (רביעי) להאריך בשבועיים את ההכרזה על המצב המיוחד בעורף, על רקע הערכת הצב ביטחונית והכוונה להרחיב את הפעילות ההתקפית של צה"ל.

כמו כן , גנץ פנה לממשלה בבקשה להאריך את תוקף ההכרזה על מצב מיוחד בעורף בשבועיים נוספים, ביישובים במרחק של 80-0 ק"מ מרצועת עזה. זאת על רקע הכוונה להרחבת המערכה של צה"ל, והערכת המצב הביטחונית.

בנוסף, ביקר היום יחד עם השר לנושאים אסטרטגיים וחברתיים במשרד הביטחון מיכאל ביטון, בחמ"ל העירוני באשקלון. במהלך הביקור, השניים קיבלו סקירה והערכת מצב ביחד עם ראש עיריית אשקלון תומר גלאם ונציגי משרד הביטחון, צה"ל ופיקוד העורף.

בסיום הביקור אמר גנץ: "אני מסיים ביקור בעיר אשקלון עם ראש העיר תומר גלאם. הוא והתושבים חזקים, עושים את מלאכתם נאמנה ועומדים מאחורי צה"ל. צה"ל מבצע בשעות האחרונות שורה של תקיפות משמעותיות, פגענו בחוליות מפקדים, בתשתיות משמעותיות של החמאס ונמשיך להגן על תושבי ישראל כולם".

"תקפנו מאות רבות של מטרות, מגדלים נופלים, מפעלים קורסים, מנהרות מושמדות ומפקדים מסוכלים. כל האמצעים וכל האופציות על השולחן ויש עוד המון פעילות בבנק. יש אירועים מבצעיים במרחב הגבול וגם איתם אנחנו מתמודדים ומגנים על תושבי הדרום, גם במחיר של היפגעות כוחותינו לצערי", הדגיש.

בני גנץ בביקור באשקלון (צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון)
בני גנץ בביקור באשקלון (צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון)

גנץ הוסיף: "צה"ל ימשיך לתקוף ויביא לשקט מוחלט ולטווח רחוק. רק כשנשיג את היעד הזה נוכל לדבר על רגיעה. כרגע אין תאריך סיום. לא נקבל הטפות מוסר מאף ארגון או מוסד על זכותנו וחובתנו להגן על אזרחי ישראל. אני מבקש לפנות לציבור הישראלי כולו ולחזור ולהדגיש הישמעו להוראות פיקוד העורף והיכנסו בעת הצורך למרחבים מוגנים אלו באמת הנחיות מצילות חיים. נמשיך לעמוד ביחד וננצח".

ביטון אמר בסוף הביקור: "הבוקר ביצענו הערכת מצב בעיר אשקלון יחד עם שר הביטחון וראש העיר תומר גלאם, שמראה מנהיגות מקומית שתורמת לחוסן קהילתי, עם היערכות נכונה שהיינו שותפים לה - גם במרכז הפעלה, גם במרכזי החוסן, עם כל הצוותים הביטחוניים, כך אפשר למזער את הפגיעה באזרחים. אנחנו מבקשים מאזרחי אשקלון ואזרחי המדינה להישמע להוראות: מי שנכנס לממ"ד, מי שהלך למקום הכי מוגן שיש - הציל את חייו, אנחנו רואים את זה בנתונים. מתחננים ומבקשים - שימרו על עצמכם, שימרו על הכללים".

"העיר אשקלון הופכת להיות מוקד ויעד מרכזי של ג'יהאד וחמאס, וזה יחייב את ממשלת ישראל למהלך עירוני כולל של המיגון שלה כפי שעשינו בשדרות ומקומות אחרים באופן חדשני, על כך נעבוד כמובן בטווחים רחוקים. באופן מקומי הכנסנו לפה גדודים של פיקוד העורף, מגוניות ניידות ונעשה כל מה שיידרש כדי להגן על אזרחי אשקלון", סיכם ביטון.