נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, תקף היום (רביעי) את מנהיגי הציבור הערבי בישראל, בעקבות שתיקתם על רקע ההסלמה במצב הביטחוני בימים האחרונים. בדבריו, אמר הנשיא כי "שתיקת ההנהגה הערבית אל מול הפרעות, היא שתיקה מחפירה שמהווה רוח גבית לטרור ולפרעות, ומעודדת את הקרע בתוך החברה שבה אנו חיים, ונמשיך לחיות גם כשהכל יעבור".

ריבלין התייחס לפרעות בלוד, אותן כינה "פוגרום" ומסר: "המראות בלוד והפרעות ברחבי ישראל על ידי המון ערבי מוסת וצמא דם, שפגע בחיי אדם, ברכוש, ואף שלח ידו בקודשי ישראל, הוא בלתי נסלח. ההשלכה של דגל ישראל על ידי פורעים ערבים, והחלפתו בדגל פלסטיני, היא פגיעה ברוטאלית בחיים המשותפים במדינת ישראל".

צעיר מחליף את דגל ישראל בדגל פלסטין (צילום: צילום מסך פייסבוק)
צעיר מחליף את דגל ישראל בדגל פלסטין (צילום: צילום מסך פייסבוק)

את דבריו פתח הנשיא, שיסיים את תפקידו בחודש יולי הקרוב, בפנייה לכלל אזרחי ישראל: "החל מיום ראשון, פתחו ארגוני הטרור - החמאס והג׳יהאד האיסלאמי - במערכה נפשעת ומתוכננת על ערי ישראל. אנו מחזקים את המשפחות השכולות בחיבוק אמיץ של נחמה בשעות הקשות הללו, ומתפללים להחלמתם השלמה של הפצועים".

לאחר מכן, ריבלין פנה לממשלת ישראל ואמר כי עליה "לרדוף אחר הפורעים ביד קשה ולהשיב את הביטחון והסדר גם תוך כדי מלחמה בלתי מתפשרת בטרור העזתי. זו ברירת חיינו – להיות מוכנים וחמושים, חזקים ונוקשים, נכונים להגן על הבית שלנו. אנחנו נתגבר על עת המבחן הזו, ונצא ממנה מלאי בטחון ועוצמה. זוהי המדינה של כולנו, ולפני הכל, עלינו להיות נאמנים לה ולחוקיה".

את דבריו סיים הנשיא באמירה נוספת לכלל אזרחי המדינה: "התאזרו בסבלנות, עקבו בתשומת לב רבה להנחיות וחזקו את הקרובים לכם. כוחותינו הלוחמים בשעה זו יוכלו לכל אויבנו, כפי שיכולנו תמיד. נהיה להם כולנו לגב ולמשענת. היו ברוכים".