ההסלמה בדרום שהחלה לפני ימים מספר התרחבה אמש עם ירי מאסיבי לעבר ערי גוש דן. בתכנית "איפה הכסף" ברדיו 103FM, ענת דוידוב שוחחה היום (רביעי) עם אופיר ליבשטיין, ראש המועצה האזורית שער הנגב ועם נוי צברי, מתניידת באמצעות כיסא גלגלים, על הבעיה במיגון ומרחבים המוגנים שאינם נגישים.

"50 אלף התושבים, הציונות המתחדשת של מדינת ישראל שגרים פה בעוטף, חיים את הסבבים האלה ברצף" אמר בפתח דבריו ראש המועצה. "הדבר הכי חשוב זהו המסר לכל מדינת ישראל - השמירה על הוראות הבטיחות. אנו רואים שזה פשוט עובד, להיות בממ"דים ולתפוס מחסה, זה מציל חיים. זה לא עוד סבב שחוזרים לאותה נקודה. גידלנו פה מפלצת מסוכנת שהתפתחה, הממשלה נתנה לדבר הזה לגדול".

ליבשטיין הוסיף לבקר את הממשלה, ואמר כי היא לוקה ב"חוסר מדיניות, זה הגוף שאמור להגדיר אותה. הצבא מבצע אותה, ואנו עושים פה את הכל כדי להמשיך לפתח. אני חושב שהתפקחו עכשיו גם מקבלי ההחלטות ורה"מ, והיום מבינים את הטעות. אנו צריכים להכות בהם משמעותית כדי לנקות את המצב ולנצל את השקט כדי לייצר מדיניות אחרת. אי אפשר לעשות 20 שנה אותו דבר ולצפות לתוצאה דומה".

הוא סיכם באומרו כי "אנו רוצים לתת תקווה לילדים שלנו, ולכן אנו צריכים שגם בצד השני תהיה תקווה לעם עצמו. אני לא מדבר על שלום, אלא על פיתוח כלכלי. אנחנו צריכים לייצר מצב שיהיה להם מה להפסיד".

בשיחה הנוספת, נוי צוברי, המתניידת באמצעות כיסא גלגלים, התייחסה למצבה הבעייתי בעת אזעקות צבע אדום במקום בו היא גרה: "אני יושבת על כיסא גלגלים וגרה בבניין בתל אביב. אין לי ממ"ד בדירה, והמקלט הקרוב ביותר הוא בבניין שלידי, רק שהוא מלא במדרגות. אני לא יכולה ללכת ולעמוד. אתמול הייתה אזעקה, רצתי עם המלווה והשכנה שלי למקלט נתקלתי במלא מדרגות, הייתי צריכה שהשכנים יורידו אותי וחסמתי את המעבר לשכנים האחרים. זה היה מלחיץ מאוד. יש לי רק דקה וחצי לעבור מהמיטה לכיסא ולרדת למקלט, וגם אז אני לא יורדת את כולן". 

עוד ציינה כי היא"לא רוצה לדמיין מה קורה לתושבי הדרום שצריכים עזרה. אני מבינה שלהנגיש מקלט זה בעייתי, אך אנו מנסים לדבר על זה ולמצוא פתרונות יצירתיים. כל הגוף שלי כואב בגלל הלחץ, ואני נוסעת היום לנהריה כי אני לא מסוגלת להיות בלחץ הזה. אין לי ברירה, לקחתי דברים לשבוע לפחות, מקווה שזה לא ייקח כל כך הרבה זמן. צריך למצוא פתרון אחר מלהנגיש את המקלט".