עדן אלקיים (25) ורון גולן (26) הכירו בצבא. אלקיים שירת בחיל האוויר, גולן בחיל הים. שניהם נפגשו בחדר כושר. הידידות הפכה לחברות. לאחר השחרור הם שמרו על מפגש קבוע אחת לשבוע. באחת הפעמים ישבו בהמבורגרייה באזור המרכז, וכשסיימו לאכול הזמינו קראק פאי. רון טעם, נשאר פעור פה והבטיח לפרטנר שמולו: “אני אכין קראק פאי טוב יותר”. זה הסתיים בהתערבות.

הקראק פאי הראשון שנאפה היה ברמה בסיסית. “לא עפנו עליו”, הם מודים היום בדיעבד, “אבל הבנו שיש פה פוטנציאל”. יחד הם המשיכו לאפות ולבצע ניסיונות משותפים כדי להגיע ל”קראק פאי המושלם”. לדבריהם, “תהליך שלם להכנת קראק פאי אחד אצלנו אורך סביב שש עד שמונה שעות”.

עדן (מימין) ורון (משמאל). הולי קראק פאי (צילום: עצמי)
עדן (מימין) ורון (משמאל). הולי קראק פאי (צילום: עצמי)


בניגוד להמבורגר, לדונאטס ולקאפקייקס, הקראק פאי לא ממש חדר לישראל. כמו מאכלים אמריקאיים רבים, הוא עתיר סוכר ויש בו בוסט של מתיקות. הוא לרוב מורכב משיבולת שועל המעורבבת בחמאה ומהודקת לקלתית, והמלית היא פודינג שרוב רובו עשוי סוכר, חמאה, שמנת וחלמונים. לאחר האפייה, המאפה מקבל מעטה בגוון זהוב ובמרקם פריך. על מנת לאזן את המתיקות, מומלץ להגיש עם הקראק פאי קרם פרש.

אלקיים וגולן הקימו יחד את “הולי קראק פאי”, חברה שמספקת את המאפה למסעדות, למעדניות וללקוחות פרטיים בכלל הארץ. לצד המאפה הקלאסי (75־120 שקלים, תלוי בגודל), מציעים שם גם טעמים מאתגרים יותר, כמו הולי מדיום – תחתית עשירה בפיסטוק טרי ובאמצע חמאת פיסטוק (95 שקלים); קרייזי מאפינס – שישיית מאפים אישיים בטעמי חלווה מלוחה, פיסטוק, בייגלה, פטל, אספרסו וקלאסי (85 שקלים); וקרייזי אוראו שוקולד לבן, שהוא מאפין קטן (18 שקלים). קיימות גם קומבינציות שונות, ובקרוב יושקו טעמים נוספים.

הטעמים מצוינים. הפאי עשוי מדויק, פריך, בעל עוצמה של מתיקות עזה, ועם זאת אי אפשר להפסיק לנשנש. לצד הטעם הקלאסי שווה לטעום גם מהטעמים הנועזים יותר. את הקלוריות אל תספרו הפעם (מחירי המשלוחים לכל הארץ הם 20 שקלים בלבד). להזמנות בכל הארץ בטלפון או בוואטסאפ 050–9291314, בפייסבוק או באינסטגרם (כשר)

חדשות האוכל

סגרנו פינה
חלה לשבת, ממולאים, ממרח סקורדליה, כרובית צלויה עם טחינה, שושקה פטה, גבינת מנצ’גו ביין וגבינת גאודה, עלי גפן, קציצות מנגולד ועוגיות פאדג’ שוקולדיות ללא קמח – זה מה שהזמנו במשלוח מ”תל יצחק בייקרי”. המילה “בייקרי” רומזת על עוגות שמרים וקינמון, אבל מי ידע שמאחוריה מסתתר קייטרינג בוטיקי, שמציע גם ארוחות מלאות הביתה שסוגרות את הפינה. עוד מנות מהמעדנייה שהבטחנו לעצמנו להזמין בפעם הבאה: איקרה, סלט ביצים, בוראטה, כדורי לבנה, צזיקי, כבד קצוץ וגבינות בתוצרת עצמית. “תל יצחק בייקרי”, בכניסה לקיבוץ תל יצחק, 09־7411110 (לא כשר).

מעדניית תל יצחק (צילום: השושבינות)
מעדניית תל יצחק (צילום: השושבינות)

מזיזים את הגבינה

אם נצליח לחגוג את שבועות כמו שצריך לנוכח המצב, הנה סדנה שנקפוץ אליה: בפארק נאות קדומים תיערך סדנה קולינרית על רועים וגבינות, ובה יתמקדו במוצרי החלב והגבינות העתיקים. ד”ר טובה דיקשטיין, בעלת שם עולמי בתחום שולחן האוכל הארץ־ישראלי הקדום, תספר למשתתפים על שיטות להכנת מוצרי חלב בעולם ללא קירור, כמו שמכינים עד היום רועי הצאן במדבר.

ביחד איתה הם יטעמו את גבינת הקישק והג’יבנה שהן “חריצי החלב” שהביא דוד לאחיו בשדה הקרב, יגלו על איזו גבינה דיבר איוב כאשר הזכיר לראשונה את המילה גבינה בתנ”ך וגם איזו חמאה הגישה יעל לסיסרא. לפרטים: 08־9770770 ובאתר של נאות קדומים.

צאו לסיור
השפים מאיר אדוני ואביב משה יוצאים בסיורים קולינריים בתל אביב, שבהם יעברו במסעדות האהובות עליהם ויאפשרו הצצה ייחודית למנות נבחרות, תוך השמעת סיפורים אישיים של השפים עצמם, וכמובן טעימות.

כל סיור, בחסות סאן פלגרינו, כולל גם אכילת חמש מנות בחמש מסעדות גורמה, בהן “קאב קם” ו”בית תאילנדי” של השף יריב מלילי, “בר 51” של השף מושיקו גמליאלי, “ג’ורג’ וג’ון” של השף תומר טל, “פופינה” של השף אוראל קמחי, “מגזינו” של השף עידו אזרי והקונדיטור ברק כהן, “OCD“ של רז רהב, “פופ אנד פופ” של שחף שבתאי ו”פרונטו” של דיוויד פרנקל (250 שקלים, הרשמה דרך אתר BLEND, לא כשר).

השף אביב משה (צילום: שוקה כהן)
השף אביב משה (צילום: שוקה כהן)