ראש עיריית לוד יאיר רביבו שוחח הבוקר (חמישי) עם בן כספית וינון מגל, בתוכניתם ב-103FM. רביבו התייחס לאירועים האחרונים בעירו, בה אף הוטל עוצר לילי החל משעה 20:00 ועד 04:00 ואמר כי "אני מאוכזב, ערביי העיר הפנו את גבם למדינת ישראל. לבוא ככה ולשרוף בתי כנסת ובתי מדרש, לשבור את בית העירייה החדש, את המוזיאון ומאה מכוניות לשם רוע זה דבר לא מקובל, והאמת? זה כבר לא בודדים, היו מכל המשפחות הטובות בעיר במגזר הערבי".

לדבריו, מלחמת האזרחים בישראל כבר התפרצה, למרות שכעת היא ממוקדת בעירו: "אם זה לא ייעצר, אנחנו צפויים למלחמה קולוסאלית בכל הארץ. אני מתריע על כך כבר שנים שהפשיעה בחברה הערבית היא לא רק ערבי הורג ערבי, אלא עם כמויות הנשק והשנאה וחוסר המשילות זה יתהפך עלינו כמדינה, וזה מה שקורה בימים אלה בלוד. כל הדברים שראו הפורעים הערבים -  המדינה שלא כל כך אוכפת את החוק, ושמשחררים בבתי המפשט אחרי יום וחצי, ושאפשר לירות ברחובות והכול בסדר".

ראש העיר התייחס להתפרעויות שהתחוללו הלילה בלוד: "מסתובבים בעיר בריונים, הגיעו לפה נוער גבעות ולה-פמיליה, כאילו שחסר לנו, הם נכנסו לחצרות של ערבים ודפקו להם מכות, למה? אנחנו צריכים פה עזרה, כאלפיים איש לפחות, המשטרה צריכה להיות בכל בניין".

כוחות הביטחון נערכים לעימותים בלוד (צילום: דוברות המשטרה)
כוחות הביטחון נערכים לעימותים בלוד (צילום: דוברות המשטרה)

הוא אף הוסיף ואמר כי אירעו תשעה אירועי ירי במהלך הלילה, כולם מכוונים נגד יהודים. רביבו טען כי "לראשונה, המגמה התהפכה אתמול בערב. היהודים הרגישו קצת יותר בטוחים כי היו החבר'ה של נוער הגבעות אבל זה ניצחון עלוב. אנחנו צריכים ריבונות ומשילות, לא רוצה פורעים או שיהודים ייקחו את החוק לידיים, צריך שהמדינה תיכנס בכל כוחה ועוזה".

רביבו, יחד עם כספית ומגל, ניסה לנתח מה הוביל להסלמה בלוד וטען כי האחריות שייכת לתנועה האיסלאמית: "הייתי הראשון שקרא לראש הממשלה בנימין נתניהו להכניס את רע''מ ולשלב אותם, אבל הם מדברים בקול כפול. במסגדים הסתה מטורפת, אני עכשיו מאוים בצורה מטורפת, יש לי איום ברמה 6. אם אני הולך ברחוב, כנראה לא אצא בחיים. רמת השנאה והאיבה שמושמעת כלפיי - אין לה אח ורע. אם ראש עיר לא מסוגל ללכת ברחובות עירו, יש פה בעיה".

"הבוקר שלחתי ברכת חג שמח לאימאם של המסגד הגדול, הוא השיב 'אני לא צריך ברכה מגזען כמוך'. הוא מהחבר'ה של אל-אקצא, איש התנועה האיסלאמית. במשך שנתיים פניתי לשב''כ, שינסו להיכנס ולראות מה קורה בעיר, לא מוכנים להיפגש איתי. עכשיו כולם אומרים לי שצדקתי", התלונן ראש העיר.

לסיום, הוא פנה לממשלה וביקש "תפסיקו את מדיניות ההכלה, מה שיש כרגע זה כוחות רבים של משטרה במעטפת העיר, שחוששים להיכנס פנימה, תגידו להם שאתם מגבים אותם. אמרתם עוצר? אתמול היו אלפים ברחובות העיר, האנשים הטובים נשארו בבית, הברדקיסטים יצאו. אני מבקש בנוסף מאנשים זרים – אל תגיעו. היו פה 70 שנה של דו קיום, די, תעזבו אותנו בשקט".