אחרי שטיילה ב-80 יעדים מסביב לעולם, אושיית האינסטגרם מעיין רייכמן ביקרה באיי סיישל וחזרה עם כל ההמלצות והתובנות הכי חשובות על האי. הטבע, החול הרך והיערות המרשימים מספקים חווית חופש אמיתית, ועל פי רייכמן, אין ספק שמדובר באחד היעדים המרשימים, ונכון לתקופה זו, גם הבטוחים ביותר בעולם מבחינת הקורונה. 

סיישל (צילום: יחצ קלאב מד)
סיישל (צילום: יחצ קלאב מד)

סיישל היא מדינת איים הנמצאת באוקיינוס ההודי כ-1,600 ק"מ מיבשת אפריקה. בהתחשב במגיפה העולמית, סיישל היא אחת המדינות המחוסנות ביותר בעולם עם מעל כ-60 אחוזים מחוסנים מקומיים, וכשהשמיים ברוב העולם עדיין סגורים, זה בדיוק הזמן לבקר בה. אמנם לא מדובר ביעד זול, כיוון שהמשכורת שם גבוה מאוד ביחס למדינות אפריקה, אך מאוד נעים ובטוח להסתובב בה.

מחוץ לאי מאהה המרכזי, ישנם שני איים מומלצים במיוחד לביקור, לה דיג ופרסלין, אך בתקופת הקורונה חלו שינויים במעבורות המגיעות לשם, כך שכיום הן צומצמו בחצי. לכן, בתקופה הקרובה כדאי להתחשב בנסיבות ולבחור בטיול רגוע ולהתארח בריזורטים גדולים המציעים בתוך המלון את מרב האטרקציות שהאי יכול להציע. 

יוגה עם נוף למפרץ פטיט אנסי (צילום: יחצ)
יוגה עם נוף למפרץ פטיט אנסי (צילום: יחצ)

ועכשיו לשלב ההמלצות: 

"Four Seasons Mahe" - בין הגבעות הפונות למפרץ "פטיט אנסי" שבדרום האי מאהה, שנחשבות למקום היפה ביותר בסיישל, נמצא ריזורט "Four Seasons Mahe", בעל ספא זוכה פרסים ושירותים ברמה גבוהה שגורמת לתיירים מכל העולם להגיע להתארח במקום. הריזורט נבנה לפני 12 שנים בלבד בצורה ייחודית בתוך שמורת טבע, לכן כל החדרים נבנו על עמודים כדי שהטבע יוכל להמשיך לצמוח כרגיל. ואם כל זה לא מספיק, המלון מציע גם מועדון ילדים ושירותי בייביסיטר. 

במקום שלוש מסעדות המציעות מגוון רחב של אוכל ים תיכוני, יפני ואוכל קריאולי מקומי, כאשר כל חומרי הגלם הינם מקומיים וטריים. וגולת הכותרת – החוף היפיפה של מפרץ פטיט אנסי, שנחשב לאחת הנקודות המומלצות, לכן תיירים מכל העולם מגיעים לבקר בו במיוחד. בנוסף לכך, בחוף אפשר לעשות ספורט ימי ללא מנועים, שנורקלים, יוגה ומדיטציה. 

Club Med Seychelles"" – באי "פטיט אנה", שנמצא במרחק 7 דקות הפלגה ממאהה, ישנו ריזורט "הקלאב מד" שנפתח רק בחודש מרץ האחרון. המקום נבנה בזמן הקורונה, תוך מאמץ לשמר את הטבע בשלמותו ולא לפגוע בחופים ובחול הלבן והנקי של האי. הריזורט החדש הוא אידיאלי למשפחות ומציע בריכת ילדים עם מתקני מים, פעילויות לילדים, שירותי בייביסיטר ואפילו מפגן רחב של צבי ים שמסתובבים באי. 

מדיטציה במפרץ (צילום: יחצ)
מדיטציה במפרץ (צילום: יחצ)

מלבד אלו, במקום קיימות שתי מסעדות מרכזיות לטובת האורחים ועוד שלושה ברים לבילוי, כאשר כל אלו הם חלק מחווית "הכל כלול", בהם מוצעים אוכל טרי וטעים ואלכוהול כחלק מהחבילה. בנוסף, ישנם גם מתחמי רגיעה וספא וכמובן חדרים מפנקים ובריכות. 

בענייני קורונה – הריזורטים האלו מספקים שירותי בדיקות קורונה פרטיות לאורחים, עם אחות פרטית שמגיעה עד למקום לבדיקה ושולחת אותה למכון פרטי. היתרון המשמעותי בכך הוא שבודקי הקורונה יגיעו ויחזירו את הבדיקה בזמן לפני הטיסה המיועדת. 

אז כמה עולה טיול כזה? הטיסות עומדות בדרך כלל במחירים של בין 300 – 550 אירו לאדם. המלונות החל מ-4,000 אירו לשבוע לזוג, ועלויות בדיקת קורונה במכון פרטי עומד על בין 140 – 200 אירו לאדם.