חג הביכורים הוא הזדמנות נהדרת לשלל חוויות בכל רחבי הארץ. בהנחה שהמצב הביטחוני יאפשר, זה הזמן ללבוש לבן, לארוז את המשפחה ולצאת לדרך

בתחילת השבוע הקרוב יחול חג השבועות - חג הביכורים והמים, שנותן לנו עוד הזדמנות נפלאה לצאת לטייל ברחבי הארץ. במהלך החג, נוסף לפעילויות הקבועות בשמורות הטבע, צפויות להיערך המון פעילויות סביב שבועות. בתקווה שיתקיימו לנוכח המצב הביטחוני, הנה כמה מהמומלצות שבהן:

פסטיבל חלב ודבש
פסטיבל חלב ודבש מציין 20 שנים לקיומו בחגיגת שבועות בעמק יזרעאל. הפסטיבל המסורתי ישלב חגיגה חקלאית־תיירותית עם מגוון פעילויות לכל המשפחה. במסגרתו תוכלו בין היתר לצאת לסיור ב"שביל היוצרות" עם שרה אליהו.

הסיור יכלול ביקור בבתיהן של אומניות בקיבוץ יפעת, בקבוצה מאורגנת של מינימום עשרה מבקרים בתיאום מראש. בחוות הסוסים "רנצ'ו מניס" מזמינים את כל המשפחה לקחת חלק בפעילות בוקרים שכוללת הכנסת סוסים מהמרעה, האכלתם, טיפול בהם, ובסיום - טיול רכיבה.

כמובן שיש גם אפשרות לצאת לטיול רכיבה משפחתי של חצי שעה עד שעה, ואפילו רכיבה על פוני. ביקב טוליפ שבעמק יזרעאל יערכו חגיגה מיוחדת בליווי מוזיקה ישראלית, גבינות, לחמים ויינות. בזמן האירוע יש אפשרות לקחת מארז פיקניק חגיגי המכיל בקבוק יין, גבינות בוטיק, ג'בטה, מטבלים, זיתים, עגבניות שרי, עוגיות, כוסות יין, פותחן ומפה סודית למקומות מומלצים לפיקניק.

מתי: במהלך סוף השבוע ועד 17 במאי.
"רנצ'ו מניס" - מחירים: 120־180 שקלים לאדם לטיול רכיבה, פעילות בוקרים - 220 שקלים לאדם.
לפרטים: 054־4694051 בתיאום מראש.
לתיאום סיור אומנות: שרה אליהו – 052־3491825.
יקב טוליפ - 16 במאי בשעות 10:00־17:00. לפרטים ולהזמנת מקום: 04־9830573.
לפרטים נוספים על האירועים: emekyizrael.org.il

פסטיבל שבועות בעמק (צילום: באדיבות המועצה האזורית עמק יזרעאל)
פסטיבל שבועות בעמק (צילום: באדיבות המועצה האזורית עמק יזרעאל)

ארץ זבת חלב ודבש
מועצת הדבש מזמינה את המטיילים לקחת חלק בחגיגה כפולה: חג השבועות ויום הדבורה הבינלאומי. במכוורות ברחבי הארץ יציינו החל משבועות ולמשך שבוע, את יום הדבורה הבינלאומי שחל בתאריך 20 במאי.

חג השבועות מסמל עבור הדבוראים את תחילת רדיית הדבש מפרחי האביב, ולכבודו המכוורות ילבשו חג ויקיימו פעילויות לכל המשפחה. למשל, במכוורת "הכל דבש" ביסוד המעלה תוכלו לפגוש את הדבוראי עמית יוסף.

עמית היה בעברו חבלן משטרתי. לפני מספר שנים הוא החליט להיפרד מהתפקיד, והחל לעבוד בחקלאות. במהלך החג הוא מציע פעילות הכוללת טעימות דבש גלילי, סרט על עולם הדבורה, סדנאות לילדים וסיור בין מחלקות מפעל הדבש.

מתי: כל ימות השבוע ללא שבת וחג.
מחיר: למשתתף מגיל 3 - 24 שקלים.
להזמנות: 050־9518181.

ביכורים ופסטיבל המשוררים
במהלך חג שבועות ולרגל חגיגות 120 שנה לייסוד קרן קיימת לישראל, יציג במטולה ארכיון הצילומים של קק"ל תצלומים מחגיגות הביכורים מהשנים שקדמו להקמת המדינה ומהשנים הראשונות לעצמאותה. אירוע נוסף שמתכננת קק"ל הוא פסטיבל המשוררים הישראלי, ובמסגרתו תוכלו להשתתף במפגשי שירה וספרות בבית ראשונים, בתהלוכת ביכורים ברחוב הראשונים, בסיורים מודרכים בפארק המעיין במטולה ובתצפית במצפה דדו.

מתי: יום ראשון עד שלישי, 18-16 במאי 2021.
ללא תשלום

ילדי הגן מצטלמים למזכרת (צילום: פוטו אורה ארכיון הצילומים של קק''ל)
ילדי הגן מצטלמים למזכרת (צילום: פוטו אורה ארכיון הצילומים של קק''ל)

פנינים בשפלה
טיול בנופי השפלה הגבוהה, בהדרכתו של מורה הדרך מעוז חביב, "אל ארץ שמשון הגיבור". הסיור יוצא מהאנדרטה לזכר פורצי הדרך לירושלים, אל דרך הפסלים ביער צרעה ולמצפה צרעה, שם יסופר סיפורו של שמשון הגיבור וגם סיפורו של קיבוץ צרעה. הסיור יסתיים באירוח ביתי בקיבוץ צרעה, שם תוכלו לשמוע את סיפורם הייחודי של הקיבוצים בארצנו ולבקר ביקב מוני השכן.

מתי: ימים שני ושלישי, 17־18 במאי.
מחיר: 80 שקלים לאדם, מינימום שמונה משתתפים.
לפרטים ולהרשמה: 054-7791126

שבועות עם אורחים מהגליל
מחלבת שירת רועים בקיבוץ לוטם תקיים הפנינג שבועות מיוחד, שבו ישיקו את התפריט החדש ב"בית לגבינות" עם אווירה חגיגית וטעימות מהגבינות החדשות. בערב שבועות יגיעו אל המחלבה גם ג'וני שטרן מיקב שטרן, וענת מ"הריבות של ענת", למכירה מיוחדת לכבוד החג.

מתי: 14־17 במאי, בשעות 9:00־17:00 (בשישי 9:00־16:00). אירוע המכירה יתקיים ב-16.5 בשעות 10:00־14:00.
הכניסה חופשית (אוכל ויין בתשלום).
לפרטים ולהזמנות: 072-3957566.

גבינת שיירת רועים (צילום: אנטולי מיכאלו)
גבינת שיירת רועים (צילום: אנטולי מיכאלו)

מי הזיז ת'גבינה שלי?
במהלך ימי החג תקיים "רונדוGO" פעילות אתגר בריחה לכל המשפחה - "מי הזיז ת'גבינה שלי?". הפעילות המיוחדת תיערך בשטח הפתוח באזור מרום גולן. כל משפחה תוכל לצאת לדרך בקצב שלה ולנסות לפצח את עלילת הסיפור שמתובלת במוטיבים מהחג - הכל במטרה לתפור את המשימות ולאתר את המתכון המנצח של עוגת הגבינה.

מתי: חמישי־שני, 13־17 במאי, בשעות 10:00־16:00.
מחיר: כרטיס למשפחה גרעינית (הורים וילדים עד גיל 18) - 250 שקלים.
לפרטים: 050-4066800, time2escape.co.il

מי הזיז את הגבינה שלי (צילום: דורון שמיר)
מי הזיז את הגבינה שלי (צילום: דורון שמיר)

בעקבות החיטה
הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם ירושלים מזמין את המטיילים להגיע וליהנות ממגוון אטרקציות ופעילויות בטבע. בין הפעילויות: סיור בעקבות החיטה - בסיור תוכלו לגלות איך הפכה החיטה הפרועה והמפוזרת של פעם לחיטה שאנחנו אוכלים היום, ואיך היא מתקשרת למהפכה החקלאית.

לקינוח תכינו פיתות בטאבון. כמו כן, לרגל חג המים ייצא סיור ב"שביל התגליות", שמאפשר לילדים לשחק וללמוד באמצעות מתקני משחק ופעילות באזורי המים והאדמה. סיורים נוספים: סיור בחממה הטרופית, שבה גדלים כ־300 מיני צמחים שונים; סיור ברכבת הפרחים, שכולל הסבר על הגן.

מתי: שישי־ראשון, 14־17 במאי, סיור ייצא בכל שעה עגולה.
לפרטים נוספים: 02-6794012, botanic.co.il

הבוטני - שביל התגליות (צילום: דוד סעד)
הבוטני - שביל התגליות (צילום: דוד סעד)

בועות ומים במוזיאון המדע
במהלך חג השבועות מזמין מוזיאון המדע בירושלים את המבקרים להצטרף ל"בעבוע" - חגיגה של מים ובועות סבות בחצר המוזיאון. הבועולוג הירושלמי, רומי שמאי, יגיע למוזיאון וישתף את המבקרים בסודות מפתיעים ומהנים מעולם הבועות, יבצע הדגמות ויזמין את הילדים להתנסות בעצמם בהכנת תמיסת בועות, להקפיץ בועה על טרמפולינה, להשתתף בחידות עם בועות, ליצור בועות ענק ובועות עשן, בועה מחליפה צבעים ובועות בתוך בועות, לבנות כלי ליצירת נחש קצף וגם להיכנס לבועת ענק.

מתי: ראשון-שני, 16־17 במאי.
מחיר: מגיל 5 - 45 שקלים. כרטיס משפחתי – 160 שקלים.
שבועות במשק 77, תקומה

חגיגת בועות סבון (צילום: רומי בעבוע)
חגיגת בועות סבון (צילום: רומי בעבוע)

משק 77 (צילום: אור טרבלסי)
משק 77 (צילום: אור טרבלסי)

הזדמנות אחרונה לעונה לקטוף ולטעום תותים. יום הקטיף כולל ביקור במתחם התותים וסלסילה הביתה, סיור מודרך בטרקטור בחממות המשק והדרכות על הגידולים המיוחדים, ביקור בשוק של פירות המשק מהחקלאי לצרכן ועוד.

מתי: 16 במאי, בשעות 10:00־14:00.
מחיר: 35־50 שקלים לאדם.
לפרטים נוספים: 0777595896.

גן לאומי מגידו: הקאמבק
הגן הלאומי תל מגידו פותח את שעריו מחדש ומזמין את המטיילים לבוא לביקור בשערי העיר החשובה בכנען. מגידו מוזכרת ח"י פעמים במקרא. כעת תוכלו לעבור בשער הישראלי ששוחזר, להתרשם מהמקדשים, מהארמונות ומהאורוות ולרדת לנקבה שבה נחצב מפעל המים האדיר.

במבואת האתר אמצעי המחשה חדשים ומשוכללים המקימים לתחייה את סיפורי העבר. מדריכי הרשות יחכו לכם בכניסה למבואה וייקחו אתכם להיכרות עם החידושים והמיצגים המיוחדים. בסיום ההדרכה תצאו לטיול עצמאי בתל, במפעל מים מרשים ובאורוות שלמה המלך. יש לתאם ביקור לפני הגעה באתר רשות הטבע והגנים.

מתי: ב־17 וב־24 במאי. בכל שעה עגולה, 9:00־14:00.
מחיר: מבוגר – 22 שקלים, ילד – 9 שקלים

גן לאומי תל מגידו (צילום: שרית פלאצי מיארה)
גן לאומי תל מגידו (צילום: שרית פלאצי מיארה)

חג השבועות (צילום: מעוז חביב)
חג השבועות (צילום: מעוז חביב)