יו"ר הסוכנות היהודית יצחק (בוז'י) הרצוג החל להחתים חברי כנסת על טופס המועמדות לנשיאות המדינה, כך נודע היום (חמישי) ל"מעריב". בין החתימות שגייס - חברי הכנסת יעקב אשר, יצחק פינדרוס, יעקב טסלר ומיכאל מלכיאלי מ"יהדות התורה". גם כלת פרס ישראל מרים פרץ החלה להחתים חברי כנסת למרות שטרם הודיעה רשמית על מועמדותה לתפקיד.

הרצוג מנהל כבר תקופה ממושכת מסע שכנועים בקרב חברי כנסת מסיעות שונות, וצפוי להכריז בימים הקרובים על מועמדותו, ואילו תומכיה של פרץ פתחו עבורה עצומת תמיכה באינטרנט. הם אף צפויים להגיע אל מחוץ לביתה, ב-15 במאי, למפגן תמיכה.

מרים פרץ (צילום: יוסי אלוני)
מרים פרץ (צילום: יוסי אלוני)

ביום שני קיבלה נשיאות הכנסת את הצעתו של יו"ר הכנסת יריב לוין, וקבעה כי הבחירות לנשיאות המדינה יתקיימו ביום רביעי, ה-2 ביוני. זאת כאשר נשיא המדינה ראובן ריבלין, יסיים את כהונתו בת שבע השנים ב-9 ביולי הקרוב.

עד שבועיים לפני ההצבעה יהיו חייבים להגיש את שמות המועמדים ליו"ר הכנסת, על גבי טפסים מיוחדים בצירוף חתימות של עשרה חברי כנסת ממליצים ואישור בכתב מטעם המועמד עצמו, כאשר המועד האחרון לכך הוא עד יום רביעי, ה-19 במאי, בחצות.

עד כה הכריזו על מועמדותם פרופסור שמעון שטרית, ח"כ לשעבר יהודה גליק ומיכאל בר-זוהר. גם אילהם חזן, אשת עסקים ערביה מהצפון ויו"ר המטה הערבי בכחול לבן, הודיעה כי תתמודד לנשיאות. אולם מכחול לבן נמסר ל"מעריב", כי טרם הוחלט מי יהיה מועמדה לנשיאות.