סיטואציה הזויה הדהימה את העולם בימים האחרונים, במסגרתה בת 59 החליטה לערוך לעצמה הלוויה בביתה, בעיר סנטיאגו שבצ'ילה. מאירה אלונזו בילתה שעות בשכיבה בארון קבורה, כשסביבה חבריה ומשפחתה הקרובה, והעמידה פנים שהיא מתה, בזמן שכל הנוכחים "התאבלו על לכתה". צפו בקטעים מתוך טקס ההלוויה המזויף: 

לכבוד האירוע, אלונזו שכרה ארון קבורה, בו היא שכבה לאורך כל האירוע עם עיניה עצומות. היא התלבשה מכף רגל ועד ראש בצבעי לבן ועל ראשה ענדה זר פרחים. על פי אתר חדשות Dominican news site Listin, האירוע כולו עלה כ-708 אלף פסו צ'יליאני (3,300 שקלים), והכל רק כדי שתוכל להרגיש נאהבת בידי הקרובים אליה ביותר. 

אלונזו תיארה את האירוע כ"חלום שהתגשם" וטענה כי היא לא תרצה לערוך הלוויה לאחר מותה, שכן היא עשתה הכל בחייה. משתמשי הרשת נדהמו לגמרי מהאירוע שלא שגרתי, אך חלקם גם מתחו ביקורת על ההלוויה המזויפת, שהתרחשה בדיוק בימים בהם רבים בעולם מתים כתוצאה מהתפשטות נגיף הקורונה. "אל תתעסקי עם זה. יש כל כך הרבה אנשים שאיבדו את יקיריהם בגלל הקורונה, זה פשוט לא מתאים", כתב אחד הגולשים. בתגובה, אלונזו טענה כי דווקא מגיפת הקורונה היא שעודדה אותה לערוך את ההלוויה הפיקטיבית.