מבצע "שומר החומות": אזעקות צבע אדום נשמעו גם היום (שישי) בשעות הצהריים המאוחרות בבאר שבע, קרית מלאכי, אשקלון ויישובי עוטף עזה תוך שכוחות יבשה של צה"ל נערכים ללחימה בגבול הרצועה. בבאר שבע, רכב נפגע מרקטה פגיעה ישירה ועלה באש. שתיים נוספות נחתו בשטח פתוח. בשדרות היו שתי פגיעות ישירות בבתים ללא נפגעים.

תקרית חריגה נרשמה בצפון כאשר שלוש רקטות נורו לעבר ישראל מסוריה. שניים נפלו בשטח פתוח ואחד מהם נפל בשטחי סוריה עצמה.

בנוסף דווח כי מספר פעילי חיזבאללה חצו את לבנון לשטח ישראל. החשודים חיבלו בגדר, הציתו שריפה במרחב ורק לאחר ירי הרחקה של טנקים של צה"ל - חזרו לשטח לבנון. בתוך כך, כלי טיס של צה''ל תקף לאורך היום חוליות נ''ט של חמאס ברצועה, חלקן בעת הכנות לירי לעבר ישראל.

כלי טיס זיהה וסיכל חוליית שיגור רקטות בעת השיגור לישראל. צילום: דובר צה"ל

כל העדכונים - דקה אחר דקה

22:00: שלוש רקטות נורו לעבר ישראל מסוריה. שניים נפלו בשטח פתוח ואחד מהם נפל בשטחי סוריה עצמה. גדודי תחריר פלסטין לקחו אחריות.

21:15: במטח לעבר באר שבע נרשמו שלושה יירוטים מוצלחים ונפילה אחת בשטח פתוח.

20:55: יחידת מגלן וכלי טיס תקפו וסיכלו חוליית פעילי נ״ט ושני משגרי נ״ט של ארגון החמאס בסג'עייה, תוך סגירת מעגל מהירה של יכולות מודיעין ואש של אוגדת עזה, כך מוסר דובר צה"ל.

20:20: הרמטכ"ל אביב כוכבי בסוללת כיפת ברזל בגזרת הדרום. במהלך הביקור שוחח עם חיילי ומפקדי הסוללה ושיבח אותם על עשייתם המבצעית במהלך מבצע ״שומר החומות״.

20:10: דיווח על פגיעה ישירה בשני בתים בשדרות שהיו ריקים ולא היו בהם נפגעים בנפש.

19:35: מטוסי קרב של צה"ל תקפו בניין רב קומות בו נמצא סניף של בנק הייצור הפלסטיני המשמש את ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. התקיפה מהווה פגיעה בהתנהלותו הכספית של חמאס, שכן הסניף היווה כלי לניהול תזרים המזומנים השוטף של ארגון הטרור והזרוע הצבאית שלו.

מטוסי קרב של צה"ל תקפו בניין בו נמצא סניף של בנק הייצור הפלסטיני (קרדיט: דובר צה"ל)

19:30: מטוסי קרב תקפו פיר מנהרה השייך לארגון הטרור חמאס שהכיל ציוד צבאי בדרום רצועת עזה. הפיר נמצא סמוך לגן ילדים ומסגד ומוכיח בשנית כיצד ארגון הטרור חמאס ממקם במכוון את נכסיו בלב האוכלוסייה האזרחית.

19:20: החובשים והפראמדיקים של מד"א העניקו היום 14.5 מחצות ועד לשעה 19:00 טיפול רפואי ל-27 פצועים, מהם שלושה שנפגעו מרסיסים, בהם גבר בן 57 במצב קשה ושניים קל, 12 שנפצעו באורח קל בדרך למרחב מוגן ו-12 פצועים בהפרות סדר, מהם שניים בינוני ו-10 קל. בנוסף טופלו 13 נפגעי חרדה.

18:00: ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, הגיעו אמש לבור חיל האוויר, בכדי לעקוב מקרוב על מבצע התקיפות הנרחב שביצע צה"ל נגד מנהרות חמאס.

אביב כוכבי, בנימין נתניהו, בני גנץ (צילום: קובי גדעון, לע''מ)
אביב כוכבי, בנימין נתניהו, בני גנץ (צילום: קובי גדעון, לע''מ)

17:25: כתוצאה מפגיעת טיל, נפגע קו מתח גבוה המזין את היישובים  להבים, אשכולות, להב  והסביבה. צוותי חברת החשמל יצאו לתקן את הנזקים ובד בבד, הצליחו להחזיר את אספקת החשמל למרבית התושבים דרך קווי מתח אחרים.

17:12: נתניהו בתום הערכת מצב עם הצמרת הביטחונית בקריה בת"א: "אני אמרתי שאנחנו ניתן מכות קשות מאוד לחמאס וגם לארגוני טרור אחרים - ואנחנו עושים זאת. ביממה האחרונה תקפנו מטרות בתת קרקע, חמאס חשב שהוא יוכל להסתתר שם והוא לא יכול להסתתר שם. הבכירים שלו חושבים שהם יכולים להימלט מנחת זרוענו - הם לא יכולים להימלט".

17:08: שלושה הרוגים פלסטינים היום באיו"ש, שניים מהם בסלפית.

"אנחנו מגיעים אליהם בכל מקום, לכל האנשים האלה ואנחנו נמשיך לעשות זאת", הוסיף,  "הם תקפו אותנו ביום חגנו, הם תקפו את בירתנו, הם שיגרו טילים לערינו, הם משלמים וישלמו על כך מחיר כבד. זה עוד לא נגמר. אנחנו נעשה הכל כדי להשיב את הביטחון לערינו ולאזרחינו".

17:09: 
מטח רקטות משמעותי נורה לאזור באר שבע

16:50: אזעקות צבע אדום נשמעו באזור לכיש ועוטף עזה. בנוסף דווח כי מצרים פנתה לישראל ולחמאס והציעה הפסקת אש בין הצדדים לפרק זמן של 12 שעות. 

16:49: רשת BBC בערבית דיווחה כי מצרים פנתה לישראל ולחמאס והציעה הפסקת אש בין שני הצדדים, שתימשך 12 שעות. גורם מדיני בכיר הגיב ומסר: "אין שיח על הפסקת אש, ממשיכים בעזה כרגיל".

16:45: בית החולים ברזילי עדכן כי במהלך הלוויתו של עידו אביגל ז''ל בן ה-6, סבו וסבתו חשו ברע והועברו למרכז הרפואי ברזילי לקבלת טי]ול. הסב, בן 69, עבר סדרת בדיקות והושאר להשגחה, כמו גם הסבתא, אמא של האם המאושפזת בברזילי, שסבלה מחולשה כללית והושארה להשגחה גם כן. גם ביהודה ושומרון לא שקט כאשר בכפר יעבד מעל 2000 פלסטינים מקיימים הפרות סדר קשות, הפלסטינים דיווחו על נפגעים.

16:25: בעקבות הפגיעה הישירה ברכב, משטרת ישראל סגרה לתנועה את כביש 40 לכיוון צפון מצומת גורל, עד לגמר טיפול באירוע.

16:10: בצומת גורל בבאר שבע, רכב נפגע פגיעה ישירה מרקטה ועלה באש. בנוסף, כיפת ברזל יירטה שתי רקטות בעוד שתיים נוספות נחתו בשטח פתוח.

16:00: אזעקות צבע אדום נשמעו בבאר שבע, לקיה והפזורה

15:49: טנקים של צה"ל ביצעו ירי הרחקה לעבר מספר חשודים מפרי סדר אשר חצו משטח לבנון לשטח ישראל. החשודים חיבלו בגדר, הציתו שריפה במרחב ולאחר מכן התרחקו בחזרה לשטח לבנון.

15:43: עשרות פעילי חיזבאללה חצו את לבנון לשטח ישראל.

15:36: כלי טיס של צה״ל תקף חוליית נ"ט נוספת של חמאס בסג'עיה, בזמן שהייתה בהכנות לירי נ"ט לעבר שטח ישראל. התקיפה התאפשרה באמצעות סגירת מעגלים מהירה, יכולת אש קטלנית ומודיעין מדויק של אוגדת עזה.

15:32:  אזעקת צבע אדום נשמעה בכיסופים.

15:04: אזעקת צבע אדום נשמעה בכיסופים.