אתר החדשות BBC פרסם היום (שישי) כי ישנם מאמצים בלתי פוסקים להפסקת אש בין ישראל לחמאס. לדברי גורם המכיר השיחות, ישנם ניסיונות אמיתיים להגיע להסכמה. בתגובה לדברים, אחר גורם מדיני בכיר אחר כי "אין שיח על הפסקת אש, ממשיכים בעזה כרגיל".

המקור ששוחח עם הBBC וסירב להזדהות, הוסיף כי כעת מתקיימים מאמצים אינטנסיביים מצד מצרים, גורמים ערבים וגורמים בינלאומיים. ישנן אינדיקציות חיוביות לכך שהגישור מניב תוצאות. גורם אחר אמרכי יש הצעה מצרית שנשלחה גם לישראל וגם לחמאס להפסיק את הסלמת הלחימה למשך 12 שעות.

כזכור, לפני יומיים נודע כי במערכת הביטחון לא נעתרו להצעות התיווך הזרות שהגיעו למועצה לביטחון לאומי דרך גורמים ערבים, וה הצבא להמשיך ולתקוף ביתר שאת ברצועת עזה.

שר הביטחון, בני גנץ, אמר כי "כל המאמצים שלנו לצנן את המרחב בירושלים הגיעו לאן שהגיעו בסופו של דבר. חמאס פעל נגדנו ביום ירושלים לכיוון ירושלים, דבר שהוא לא קביל בדיוק כמו כל הפרת ריבונות מולנו. יצאנו למערכה שמטרתה לפגוע קשה מאוד נגד חמאס ואני מאמין שאפשר להשיג את זה".

הדיווח בדבר התשובה השלילית הישראל לניסיונות הרגיעה, מגיעה על רקע דיווח ב"אלערביה", לפיו שר החוץ המצרי הודיע שמדינתו מקיימת מאמצים להרגיע את הרוחות עם ישראל, אך זו השיבה לה בשלילה.