כאשר ברקע אין התקדמות במו"מ להפסקת ההסלמה הביטחונית בין ישראל לרצועת עזה, חמאס פרסם את דרישותיו להפסקת אש. במקביל, אמש הגיע לישראל השליח האמריקאי כדי לקדם הפסקת אש, זאת על רקע ההתבטאויות של בכירים בממשל ביידן על תמיכה בישראל, אך מהצד השני, תמיכה בדיון במועצת הביטחון של האו"ם על המצב באזור כבר בתחילת בשבוע הבא.

אחד מבכירי חמאס, חאלד משעל, התראיין לכלי תקשורת טורקי וחשף את התנאים של ארגון הטרור. בין היותר, אמר כי ארגון דורש נסיגה ממסגד אל-אקצא, חופש פולחן מלא, הפסקת גירוש המשפחות משיח' ג'ראח, שחרור העצורים בהסלמה האחרונה והפסקת התוקפנות על רצועת עזה.

בתוך כך, אתר החדשות BBC פרסם אתמול (שישי) כי ישנם מאמצים בלתי פוסקים להפסקת אש בין ישראל לחמאס. לדברי גורם המכיר את השיחות, ישנם ניסיונות אמיתיים להגיע להסכמה. בתגובה לדברים, אחר גורם מדיני בכיר אחר כי "אין שיח על הפסקת אש, ממשיכים בעזה כרגיל".

המקור ששוחח עם ה-BBC וסירב להזדהות, הוסיף כי כעת מתקיימים מאמצים אינטנסיביים מצד מצרים, גורמים ערבים וגורמים בינלאומיים. ישנן אינדיקציות חיוביות לכך שהגישור מניב תוצאות. גורם אחר אמר כי יש הצעה מצרית שנשלחה גם לישראל וגם לחמאס להפסיק את הסלמת הלחימה למשך 12 שעות.