גבר כבן 55 נהרג מנפילת רקטה במרכז רמת גן. הרקטה שנפלה על כביש גרמה לשריפת רכב ולנזקי רכוש כבדים לעשרות דירות ואף חנויות בשני בנייני מגורים ישנים. גם לבניין נוסף חדש יותר שבסמוך, שיש בו ממ"דים, נגרמו נזקים ורסיסים נראו גם במבנים רחוקים יותר.

"שמענו בום חזק מאוד והכל רעד. בדירה היה הרס והייתה בהלה", סיפרה דיירת בבניין שספג פגיעה קשה – "יצאנו החוצה ואז הייתה שריפה ברכב ועשן סמיך. קשה היה לנשום".

דיירת נוספת, נטלי, המתגוררת בבניין נוסף סיפרה בהתרגשות: "מזל שאני ובעלי נכנסנו לתוך הממ"ד. שמענו פיצוץ חזק והבית רעד. הבנו שנפלה קרוב אלינו רקטה. מיהרנו לצאת אחרי הפיצוץ, כי חששנו משריפה בבניין. הדירה שלנו הייתה מלאה בזכוכיות ונגרם לה נזק. בעלי הלך לעזור לאישה מבוגרת לצאת מהדירה ואני יצאתי לרחוב ואז ראיתי מראות של סרטי מלחמה. הרס, שברי זכוכיות ומכונית עולה בלהבות".

בעל חנות בגדים, שספגה נזקים כבדים, אמר: "אני גר לא רחוק מכאן. כששמעתי את הפיצוץ החזק, יצאתי ואז היה לי חושך בעיניים. הכל נהרס. רק לפני שלושה חודשים פתחתי את החנות וחנות נוספת לא הרחק מכן, שגם היא נפגעה. לא יודע מה לעשות עכשיו, אבל הכי חשוב שלא נפגעתי".

ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה הכהן, שהגיע לזירת הנפילה, אמר: "זו שבת קשה לרמת גן. נפלה כאן רקטה ושילמנו מחיר כבד מאוד. אנחנו מחזקים את ידי כוחות הביטחון שעושים עבודה מצויינת. אני מקווה שלא יעצרו את המבצע הצבאי ברצועת עזה ושלא תהיה הפסקת אש עד שהיעדים לא יושלמו".

כוחות גדולים של משטרה, מד"א וכבאות והצלה פעלו במשך זמן ממושך בטיפול בנפגעים, ששניים מהם נפגעו מפגיעת עשן ואחרים היו בהלם. לזירה גם הוזעק צוות מאגף ההנדסה בראשותה של מהנדסת העיר סיגל חורש, שהחל לבדוק את חוזק המבנים שנפגעו.

במקביל, צוותי משטרה ועירייה, בראשותו של מנהל מחלקת החנייה, רמי נחום, פעלו להרחקת המתגודדים הרבים שהגיעו לאזור. כבישים נחסמו ואנשים התבקשו שלא להגיע לאזור, מאחר והאירוע לא הסתיים.

עובדים של אגף הרווחה החלו ברישום ומתן סיוע לעשרות הדיירים, שבתיהם נפגעו ולמקום גם הוזעקו צוותים של מס רכוש להערכת הנזקים בדירות.

"כל מי שלא יוכל לחזור לדירה יקבל מאיתנו הלילה דיור חלופי בבית מלון", ניסה שאמה הכהן להרגיע את הדיירים ההמומים שלא ידעו היכן יהיו בלילה לנוכח הנזקים הכבדים בדירותיהם.

גם בספארי ברמת גן היתה פגיעה, ככל הנראה של רסיס שנפל וגרם לנזק בחומה של כמה תצוגות גופים. אחד מהקופים נפצע באורח קל. בספארי ציינו, כי כאשר המטפלים יצאו מהמרחבים המוגנים הם הכניסו את בעלי החיים לתוך בתי הלילה הממוגנים לצורך שמירה על בטחונם.

יו"ר הנהלת הספארי וסגן ראש עיריית רמת גן, עו"ד רועי ברזילי, שהגיע למקום, ציין כי כבר החלו עבודות לתיקון הנזקים ובינתיים עובדים שומרים על חצרות הקופים.

אחת מהרקטות ששוגרה במטח הכבד נפלה באזור חניית מתנ"ס בגבעת שמואל וגרמה לנזקים. כוחות גדולים של מד"א, כבאות והצלה, משטרה וצוותים עירוניים הוחשו לזירת הנפילה.

"מדינת ישראל וגבעת שמואל בתוכה, נמצאת בימים אלו בעיצומה של מערכה נוספת מול שלטון חמאס בעזה, מערכה ששיאה ירי עשרות מטחי הטילים לעבר יישובי גוש דן ובהם גם ירי לאזור גבעת שמואל", ציין ראש העירייה יוסי ברודני בזירת הנפילה.

לדבריו, עיריית גבעת שמואל ערוכה לכל תרחיש ופועלת בשיתוף פעולה הדוק ומלא עם נציגי פיקוד העורף, המשטרה וכוחות הביטחון וההצלה. "אני קורא שוב לכל התושבים להישמע להנחיות פיקוד העורף, להישאר קרובם למרחקים המוגנים ולהתאזר בסבלנות עד ליציאה מהם בבטחה ושנדע ימים טובים יותר", הוא הוסיף.

 בתוך כך, ובין החרדות, המצוקה, הטילים והכבישים החסומים בגלל המאבקים הפנימיים עם בערים המעורבות, יצאו להם בשישי אחר הצהריים חמישה צעירים מפתח תקווה - מוריס נאוי, דניאל עמר, עידן נאוי, יורה ממיין וארטיוס לסיבוב במוצבי צה"ל בג'נין ובשכם כדי לתת לחיילים שלנו ארוחה חמה. יחד עם משה סעדון הבעלים של מסעדת עופל'ה בפתח תקווה, הם החליטו על ארוחה חמה ללוחמים ויצאו עם עופות, שניצלים, אורז, תפוחי אדמה ומעדני בשר כדי לפנק את צה"ל. "הם שומרים על כולנו זה הכי מגיע להם בעולם" אמר מוריס נאוי. 

מחלקים אוכל לחיילים (צילום: ללא)
מחלקים אוכל לחיילים (צילום: ללא)