בעקבות ההסלמה בדרום ויירוטי הרקטות של כיפת ברזל, רסיס נפל ופגע במתחם הקופים בספארי שברמת גן. קופת מקוק בשם נול נפצעה מהרסיס, שחדר אל עמוד השדרה שלה, ובעקבות כך עברה ניתוח חירום. הבוקר, דווח מדוברות הספארי כי אחרי לילה של התאוששות, מצבה של הקופה, נול, נראה טוב. צפו בקופה נול מתאוששת מניתוח הוצאת הרסיס:

הקופה נול שנפצעה מפגיעת רסיס נותחה ומצבה משתפר (צילום: חן חיימוביץ')

מצילום רנטגן שנעשה לקופה, התברר כי היא נפגעה באזור עמוד השדרה. בעקבות כך, נול נאלצה לעבור ניתוח מורכב, שבוצע בבית החולים לחיות בר בספארי בראשותו של ד"ר יגאל הורביץ בו הוצא הרסיס. על פי הדיווח, נול נצפתה מקפצת ומסתובבת בחופשיות בבית הלילה שלה בספארי, בקרבת בני משפחתה, וכמובן תחת השגחה צמודה של המטפלים בגן החיות.

כמו כן, נול עדיין מקבלת משככי כאבים ואנטיביוטיקה כדי להתגבר על המצב הרפואי, אך היא גם נהנית ממזון שהיא אוהבת כפינוק. מהספארי נמסר כי בימים אלו הקופים נמצאים בבית הלילה שלהם כדי להיות מוגנים, אך בתקווה שיוכלו לשוב אל החצר כבר בימים הקרובים. מלבד הקופה, במבנה הארנביה נפגעו שני ארנבים מהרסיסים וגם הם הועבור לטיפול בבית החולים הסמוך לחיות בר. "רואים התנהגות שונה היום של הארנבים. הם נראים עדיין מבוהלים", סיפר עומר, האחראי על הארנביה בה שוהים למעלה מ-100 ארנבים, והוסיף: "חלק מהארנבים פחות אוכלים, עומדים ולא זזים".

עו''ד רועי ברזילי על רקע חומת תצוגת קופי האורנגאוטן שנפגעה (צילום: שגית הורביץ', דוברת הספארי)
עו''ד רועי ברזילי על רקע חומת תצוגת קופי האורנגאוטן שנפגעה (צילום: שגית הורביץ', דוברת הספארי)

מעבר לנזקים הפיזיים, הדי הפיצוץ העז שהתרחש ביום שבת האחרון, והצפירות העולות ויורדות לעיתים על רקע הדי פיצוצים מרחוק, גרמו לשינוי זמני בהתנהגות של קופים ובעלי חיים נוספים בספארי. "הקופים מרגישים. אחד מהגורילות היה תוקפני יותר בבוקר וגם רואים תגובות של קופים המכונסים בתוך עצמם", סיפר שמוליק, מטפל במחלקת הקופים.

בהמשך שמוליק אמר: "אנחנו מארגנים חצרות חלופיות זמניות לקופי המקוק ולקופי הגיבון ומחכים לשיפוץ הווטרינה שנפגעה בתצוגת הגורילות". עם זאת, שלושת קופי האורנגאוטן ישארו בתאים עד שהחומה תשופץ, מה שעשוי לקחת זמן מה. בנוסף לכך, יו"ר דירקטוריון הספארי וסגן ראש עיריית רמת גן, עו"ד רועי ברזילי, העריך שהיקף הנזקים מגיע למאות אלפי שקלים. "אנחנו פועלים בתיאום עם מס רכוש, שכבר היו בספארי. המטרה היא לשפץ כמה שיותר מהר את מה שצריך וכולם נרתמו למשימה", הוא ציין.