שבעה שוטרים ולוחמי מג''ב נפצעו היום (ראשון) בפיגוע דריסה בשער שכם, אשר בשכונת שייח ג'ראח שבירושלים. צוותי מד''א העניקו לפצועים טיפול במקום, כאשר המחבל נוטרל על ידי אחד השוטרים שנפגעו באירוע. הפצועים, במצב קל עד בינוני, פונו לבתי החולים שערי צדק והדסה הר הצופים.

ככל הנראה, המחבל הגיע עם רכבו לשער שכם, שם הסית את הרכב לעבר כוח שהורכב משוטרים ולוחמי מג''ב שהיו במקום. המחבל הצליח לפגוע בחמישה שוטרים, כאשר אחד מהם, שאף נפצע קל, ביצע ירי לעברו וניטרל אותו. לרוע המזל, הירי פגע בשוטר נוסף בברכו, וכעת מצבו הוגדר בבית החולים כבינוני. בנוסף, לאחר בדיקות על ידי גורמי הרפואה, נשלל פגיעת ירי נוספת בשוטרים.

זירת פיגוע הדריסה בשיח ג'ראח (צילום: דוברות המשטרה)
זירת פיגוע הדריסה בשיח ג'ראח (צילום: דוברות המשטרה)

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, מפכ''ל המשטרה, רב ניצב קובי שבתאי ומפקד מג"ב ניצב אמיר כהן, נמצאים בזירה ומקיימים הערכת מצב. על פי הודעת מד''א, שניים מהפצועים מוגדרים קל עד בינוני, בעוד ארבעת הפצועים הנוספים במצב קל. 

לאחר הפיגוע מסר ח''כ איתמר בן גביר: "הכתובת הייתה על הקיר. אני זועק למעלה מחודש ומזהיר, שבשכונת שמעון הצדיק, קם קן צרעות של החמאס וכל עוד המשטרה לא תדביר ותחסל את קן הצרעות, ימשיכו הפיגועים להכות. אתמול זה היה כלפי תושבי השכונה היהודים,  היום זה כלפי שוטרים. את הפארסה הזו צריכים לעצור ומייד. יש בשמעון הצדיק כמה עשרות של תומכי חמאס וטרור ובהם צריך לטפל. צריכים לגבות מהטרוריסטים מחיר כבד, על כל פיגוע ולחזור לסיכולים ממוקדים, גם במזרח ירושלים".