גורם מדיני בכיר התייחס היום (שני) למגעים להפסקת אש ואמר כי "יש חלון הזדמנויות של עוד כמה ימים להמשיך לפעול ברצועת עזה ולהגיע להישגים גם ללא פעולה קרקעית, המוקד עכשיו צריך להיות בפגיעה בבכירים ובפעילים בחמאס ופחות בבניינים".

כזכור, מוקדם יותר היום מסר גורם מדיני בירושלים כי בישראל מכינים את ערוצי ההידברות, לקראת אפשרות להפסקת אש מול חמאס, לאחר שתתקבל ההחלטה בדרג המדיני בנושא. 

כמו כן, דובר צה"ל תא"ל הדי זילברמן, התייחס הערב להמשך הלחימה בחמאס ואמר כי מבצע שומר החומות יימשך גם בימים הבאים. בריאיון לחדשות 12 אמר כי צה"ל ממשיך את המלחמה בחמאס על פי תוכנית סדורה שבמרכזה בנק מטרות הכולל בכירים של ארגון הטרור. "אם נסתכל על היממה האחרונה, נוכל לראות שאנו ממשיכים את התכנית הסדורה שלנו, כולל המשך פגיעה בתשתיות של ירי רקטי, כוללת המשך פגיעה בתת הקרקע, פגיעה בפעילים שיוצאים והמשך סיכול של בכירים". 

כשנשאל על כך שבארצות הברית טוענים שלא קיבלו עד לרגע זה הוכחה כי בבניין התקשורת שהופצץ, בו שכנה סוכנות הידיעות AP האמריקנית, שכן גם מתקן של חמאס וכי הדבר עלול לגרום נזק לישראל, אמר דובר צה"ל כי הוא מצר על כך שכתוצאה מן התקיפה נהרסו משרדים של גופי תקשורת, אולם מתוך הבניין הופעלו מתקנים של יחידות המודיעין של חמאס. "אני חושב שתקפנו את הבניין הזה כי היו בו נכסים צבאיים, אני יודע שהיו בו, של יחידת המחקר והפיתוח, של המודיעין הצבאי ושל הג'יהאד. ברור לי שחמאס מבין היטב מדוע תקפנו את הבניין הזה. נכון, היו בו גם סוכנויות תקשורת ואני מצר על כך". עוד הוסיף תא"ל זילברמן כי המידע המודיעיני על מה שהיה בבניין הוצלב ואומת טרם התקיפה. "בדקנו את עצמו שוב ווידאנו שמקורתנו היו מהימנים ב-100 אחוז. אנחנו נעשה בימים הקרובים את כל מה שנדרש מאתנו כדי להבהיר שזה מה שהיה בבניין הזה". 

בהמשך התייחס תא"ל זילברמן גם לאיומים האחרונים של חמאס לפיהם גם הערב ישגר רקטות לעבר אזור המרכז, זאת חרף ההישגים הצבאיים שרשם לעצמו צה"ל בשלוש היממות האחרונות, בהם השמדה ניכרת של תשתית מנהרות הטרור. "עצם זה שהשמדנו את תת הקרקע, זה משהו שנותן לנו הישגים, אמר דובר צה"ל והוסיף כי ככל הנראה יכולת הירי של חמאס לא נפגעה והוא עדיין ישגר רקטות אל ערי מרכז הארץ. "לצה"ל מתוכננות יממות נוספות של תקיפות משמעותיות בעזה והן ילוו במטחים לעבר הארץ. צריך לתת לנו סבלנות להילחם כמו שצריך". 

דובר צה"ל הוסיף ואמר כי גם כעת כמה מבכירי החמאס מהווים יעד למטרת חיסול ובצבא נערכים לכך. "כל מי ששייך לחמאס הוא על הכוונת שלנו. כמו מח"ט צפון הרצועה שסוכל היום, מעריך שבימים הקרובים נראה סיכול כזה. המטרות הנוספות זה לפגוע בתשתית תת הקרקע שלהם. פגענו בארבעה חברי פורום המטכ"ל של החמאס, 'אלופי' החמאס, פגענו במספר 2 ו-3 במודיעין של החמאס, בכירים מאוד שאוספים את המודיעין עלינו, גם את מפקדי החטיבה של החמאס והג'יהאד. זה ארגון שאין לזלזל בו, הוא התכונן למבצע הזה הרבה זמן ויש לו יכולת לשגר לאן ששיגר גם בימים הקרובים". 

בתוך כך, במהלך החג מת מפצעיו יגאל יהושע, שנפגע קשה בלינץ' שבוצע בו בשבוע שעבר בעיר לוד על ידי פרועים ערבים. ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר את תנחומיו למשפחה ואמר כי כוחות הביטחון יבואו חשבון עם הרוצחים: "אני משתתף בצער משפחתו של יגאל יהושע ז״ל שנרצח בלינץ' שבוצע על ידי פורעים ערבים בלוד. אנו נבוא חשבון עם כל מי שהשתתף ברצח הזה. אף אחד לא ימלט מעונש. יהי זכרו של יגאל ברוך ונצור בליבנו תמיד."