על רקע הניסיונות הבין-לאומיים להניע משא ומתן שיביא להפסקת אש בלחימה בין ישראל לרצועת עזה, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח הלילה (בין שני לשלישי) עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. 

הנשיא האמריקאי, שכבר שוחח בימים האחרונים עם ראש הממשלה נתניהו, הביע את תמיכתו בהפסקת האש בלחימה בין ישראל ל"חמושים פלסטינים", כך נמסר על ידי הבית הלבן בתום השיחה. 

"הנשיא הביע את תמיכתו בהפסקת אש ודן במעורבות ארה"ב עם מצרים ושותפות אחרות לשם כך", נכתב בהצהרה של הבית הלבן. בנוסף עודד ביידן את ישראל להבטיח שלא ייפגעו חפים מפשע במהלך התקיפות של צה"ל. עם זאת, גורם בכיר בממשל האמריקאי טען בפני רשת CNN כי ביידן, לא קרא במפורש להפסקת אש.

במקביל לכך, על פי דיווח ברשת "אל ערביה", מצרים ביקשה מישראל שלא להגביר את התקיפות ברצועת עזה. זאת, במקביל להודעת מנהיג חמאס, איסמעיל הניה, על כך שהוא מוכן לרגיעה, אם ישראל תתחייב לכך. 

אתמול היום דווח באתר וואלה! כי בישראל מכינים את ערוצי ההידברות, לקראת אפשרות להפסקת אש מול חמאס, לאחר שתתקבל ההחלטה בדרג המדיני בנושא. מי שמסר את המידע, על פי הדיווח, הוא גורם מדיני בירושלים.

מי שאמונים על הנושא הם ראש המוסד יוסי כהן, אשר אחראי על ערוצי ההידברות מול ירדן, אבו-דאבי וקטאר וכן ראש המל''ל מאיר בן שבת, האחראי על ערוץ ההידברות מול מצרים. בשבוע שעבר פורסם כי ישראל סירבה לדון באפשרות להפסקת אש מול החמאס ברצועת עזה, כאשר זו הועלתה על ידי משלחת שהגיעה ממצרים.