יו"ר ועדת החוץ האמריקאית, ג'רגורי וו. מיקס, קרא לחברי המפלגה הדמוקרטית בוועדה, לדון בעסקת מכירת נשק לישראל שבוצעה לפני כשבועיים ושוויה כ-735 מיליון דולרים, כך פורסם הלילה (שלישי) בוושינגטון פוסט. זאת, לנוכח ההסלמה בלחימה מול חמאס. על כן, נציגים בקונגרס האמריקאי החברים במפלגה הדמוקרטית, יבקשו מנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לעכב את עסקת הנשק עם ישראל. מיקס אף ציין כי הוא לא היה מודע לעסקה.

על פי וושינגטון פוסט, חברים במפלגה הדמוקרטית הטילו ספק בתמיכת וושינגטון בישראל ובראש הממשלה בנימין נתניהו בפרט, ואף הביעו חשש מפני המשך העברת נשקים לישראל ללא פיקוח. כמה מהמחוקקים אף טענו כי הם מעוניינים לקבל פרטים נוספים באשר למטרות עסקת הנשק, יחד עם העיתוי בו בוצעה, ואף להשתמש בה כאמצעי לקידום הפסקת האש מול חמאס.

שגריר ישראל בארצות הברית גלעד ארדן על הודעת בית הדין הבינלאומי בהאג. צילום: מתוך חדשוחשבון הטוויטר של ארדן

"יהיה זה נורא אם הממשל האמריקאי יעביר, בתמורה ל-735 מיליוני דולרים, נשק באופן לא מפוקח לנתניהו, ללא כל בדיקה, ברקע הסלמת האלימות נגד האזרחים בעזה",כך ציינה מוקדם יותר נציגה בוועדה מטעם המפלגה הדמוקרטית, אליהן עומאר. "אם העסקה תעבור, זה יספק אור ירוק להמשך ההסלמה ויערער כל ניסיון לתיווך הפסקת האש".

כזכור, מוקדם יותר, בשיחה בין נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לבין נתניהו, הודיע הראשון כי הוא תומך בהפסקת אש בלחימה מול חמאס. בנוסף עודד ביידן את ישראל להבטיח שלא ייפגעו חפים מפשע במהלך התקיפות של צה"ל. עם זאת, גורם בכיר בממשל האמריקאי טען בפני רשת CNN כי ביידן, לא קרא במפורש להפסקת אש.