החקירה הנגדית של אילן ישועה, מנכ"ל "וואלה!" לשעבר ועד המפתח של התביעה בתיק 4000 ממשיכה היום (שלישי). הפעם יעמוד ישועה אל מול שאלותיה של עורכת הדין מיכל רוזן-עוזר המייצגת את איריס אלוביץ', רעייתו של שאול אלוביץ', בעל השליטה ב"בזק" לשעבר ויו"ר דירקטוריון אתר החדשות "וואלה!".

רוזן-עוזר תמשיך לעמת את ישועה מול חלקים בחקירתו הראשית, לנסות לאתר סתירות בעדותו ולספק סדקים באמינותו. היא צפויה לבקש מספר דיונים לחקירתה. יצוין כי במהלך כל דיוני ההוכחות נמצאת איריס אלוביץ' באולם בית המשפט.

בנימין נתניהו בבית המשפט המחוזי בירושלים. צילום: ניברן ברודקאסט

בדיונים הקודמים נחקר ישועה על ידי עורך הדין ז'ק חן, סנגורו של שאול אלוביץ', כשבהמשך יחקור את ישועה עורך דינו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעז בן צור.

בחקירה הנגדית יוסיפו לעסוק בסיקור האוהד שלו זכו נתניהו ובני משפחתו באתר "וואלה!". היא צפויה להימשך עוד מספר שבועות, לפני שבדיונים ימשיכו אל העדים הבאים.

עדכונים שוטפים

13:45: עוה"ד רוזן-עוזר מראה כי לבקשתו של גדעון סער ישועה הסיר כתבה על רעייתו של סער גאולה אבן, שהייתה אויבת פוליטית של ינון מגל בערוץ 1. בתגובה הגיש מגל את התפטרותו. רוזן-עוזר: "הדבר הזה שעורך ראשי משקר לך כמנכ"ל הוא דבר חמור מבחינתך? וזה שהוא מקדם אג'נדות אישיות זה חמור? את זה שיקפת לשאול?". ישועה: "כן".

13:10: במהלך חקירתו הנגדית הודה ישועה כי עמד על קשר עם שרים ופוליטיקאים. פרקליטתה של איריס אלוביץ׳, מיכל רוזן-עוזר: "הם פנו אליך אישית?". ישועה: "כן, אליי באופן אישי". לישועה הוצגו התכתבויות שלו עם אנשי מערכת "וואלה!" הכוללים את דרישותיו שלו לטפל בידיעות הקשורות לפוליטיקאים אלה. ישועה למיכל קליין: "דרדרי את הרצוג". קליין: "דורדר מזמן". ישועה: "תוציאי את הרצוג מעמוד הבית".
קליין: "כן, טופל". רוזן -עוזר: "זה לא יוזמה של שאול. זה יוזמה שלך". ישועה: "אני לא חושב".רוזן-עוזר: "לא חושב שזה יוזמה שלך?" ישועה: "אני לא חושב שזו יוזמה של שאול".

12:15: בהתכתבות שהוצגה באולם ביהמ"ש כתב אלוביץ' לישועה: "כלכליסט העבירו לנו מסר - 'תנו לנו חסויות ב-400,000 בשנה ולא נכתוב נגדכם'". על כך אמר ישועה: "מיד כששאול (אלוביץ') נכנס ל'וואלה' הוא אמר לי: 'אסור לגעת בנוני מוזס (המו"ל ובעל השליטה בקבוצת "ידיעות אחרונות"). כל דבר שקשור למוזס אתה פונה לניר שלום ואבי בנטל'. שאול פחד ממוזס ומהאימפריה התקשורתית שלו. הוא היה משתגע. הכשלנו עסקאות של 'וואלה' כדי לא להרגיז את נוני".

11:30: בהמשך נשאל ישועה על ידי עורכת הדין רוזן-עוזר האם הכיר או לא הכיר את העיתונאית גלית חמי. רוזן- עוזר: "אתה בחקירה הראשית אמרת שאתה לא מכיר את גלית חמי, והנה אנחנו רואים שאתה מדבר עם שאול ואיריס (אלוביץ'), ואתה אומר להם שפעם היא ביקשה ממך משהו ואתה סייעת לה. אז אתה כן מכיר אותה". ישועה: "אין לי היכרות עם גלית. אולי הייתה פעם אחת שהיא פנתה פעם ועשיתי טובה". רוזן-עוזר: "וכשאתה מדבר פה בשיחה על זה שגלית חמי פחדה. זה אירוע שאתה לא זוכר?". ישועה: "לא זוכר". 

11:15: רוזן עוזר הטיחה בישועה: ״העדת שאתה מנכ״ל שלא מתערב בתכנים, שלא יורד לשטח, שאין לו נגיעה לתוכן, ושהדבר היחיד היה ענייני רה״מ ורעייתו ומשפחתו. אתה העדת על מנכ״ל שאינו מתערב בתכנים, והנה אנחנו רק התחלנו לראות התערבות שהיא בכל מקום. בתכנים, בכותרות, שאין להם קשר בעולם ובסביבה לנתניהו״.

10:47: בחקירה הנגדית מוצגות התכתבויותיו של ישועה עם מגל, מהן עולים קשריו עם איש העסקים אילן שילוח, מנכ"ל "רשת" אבי בנטל,  הבכיר לשעבר במשרד התקשורת ניר שלום ואחרים, כדוגמאות להתערבות של ישועה מול מגל, שסותרת את דבריו של ישועה בעדותו הראשית, שם טען כי לא התערב בתוכן ובעריכה למעט בקשותיו של שאול אלוביץ' בענייני ראש הממשלה נתניהו. רוזן-עוזר לישועה: "אתה מתערב בתוכן ממש. אתה אומר לינון ׳תעלה׳, ׳תוריד׳. אני אומרת לך, שזה בסתירה למה שאמרת בעדותך הראשית". ישועה: "אני לא יושב שיש סתירה, רוב ההתערבות הייתה בעניינים של רה"מ ומשפחתו. לצד זה בהחלט היו מקרים נוספים של התערבות ופניות שאני קורא להן נורמליות". רוזן-עוזר: "ואנחנו רואים שיש פה התערבות הרבה מעבר למה שאמרת שעשית". ישועה: "נכון".

10:30: עורכת דינה של איריס אלוביץ', מיכל רוזן-עוזר חוקרת את ישועה על אירוע מ-2013 בו פנה ישועה לעורך אתר "וואלה!" דאז ינון מגל ודרש ממנו להסיר כתבה שקשורה לערוץ 10. "הוא (יוסי ורשבסקי, לשעבר מנכ"ל ערוץ 10) מטריף אותי ויגמלו לנו, יגרמו לנו נזק. חבל". מגל: "טיפלתי. מה הוא רוצה?".ישועה: "תהיה חכם. לא צודק. הוא יכול להזיק לנו פי 100. תוריד את זה, וזהו".