גורמים בסביבתו של יהורם גאון טוענים כי על אף הדיווחים לפיהם ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל לתמוך בגאון בבחירות לנשיאות, טרם התקבלה החלטה סופית אם הוא יציג את מועמדותו. כמו כן, בסייעת תקווה חדשה החליטו היום (שלישי) להעניק חופש הצבעה לחבריה בבחירות לנשיאות המדינה, בדומה להחלטה שהתקבלה אמש בליכוד. 

בנוסף לכך, בלשכת יו"ר הכנסת דחו את בקשתו של מיכאל בר זוהר לדחות את מועד הבחירות לנשיאות. בר זוהר כתב בין היתר כי "אנו נמצאים בימים מורכבים של מערכה ביטחונית בתוך גבולות המדינה ומחוצה לה, אני סבור שיש לבחון את דחיית מועד הבחירות לנשיאות המדינה – אלו לא ימים לקמפיינים פוליטיים".

גם יו"ר הסוכנות היהודית יצחק (בוזי') הרצוג וכלת פרס ישראל מרים פרץ החלו להחתים חברי כנסת על טופס מועמדות לנשיאות. עוד הכריזו על מועמדותם פרופסור שמעון שטרית, ח"כ לשעבר יהודה גליק ומיכאל בר-זוהר. ברשימת המבקשים להתמודד גם יוסף אברמוביץ, מ"האבות המייסדים" של תעשיית ייצור החשמל הסולרי בישראל ומחלוצי התחום בעולם להתמודד על תקן "הנשיא הירוק" הנתמך על ידי ארגוני הסביבה.

כל מועמד חייב להשיג תמיכה של 10 חברי כנסת. הגשת הטפסים היא עד מחר בחצות.  הבחירות לנשיאות ייערכו במליאת הכנסת בתאריך כ"ב בסיוון התשפ"א, 2 ביוני 2021. הבחירות הן חשאיות ויערכו בקלפי מיוחדת שתוצב מאחורי פרגוד במליאה. הנשיא ריבלין יסיים את כהונתו בת שבע השנים ב-9 ביולי הקרוב.