הדרמה בבחירות לנשיאות: כמה מחברי הליכוד סירבו לקבל את העובדה שאין מועמד מטעמם בבחירת לנשיאות ובכך, בפועל תומכים במועמדותו של הנשיא יצחק הרצוג. כמה מהם אף פנו לחבר הכנסת לשעבר דוד לוי, על מנת לבדוק האם הוא מעוניין להגיש מועמדותו. 

לוי אמנם סירב, אך תומכיו בליכוד מאמינים כי לו הסיעה הייתה תומכת בו, היה משנה את עמדתו ורץ, ואף היה זוכה לניצחון בהצבעה החשאית. במקביל, במהל היום נעשו כמה פניות לראש הממשלה בנימין נתניהו, בבקשה לכנס מחר את סיעת הליכוד, ולפתוח שוב את נושא המועמד לנשיאות מטעם התנועה.

פרופ' שמעון שטרית מכריז על מועמדותו לנשיאות המדינה (צילום: יונתן זוננשיין)

נתניהו סירב, ועל כן הסיעה ככל הנראה לא תכונס והנושא לא יעלה. זאת ועוד, דליה איציק, לשעבר יושבת ראש הכנסת, סיפרה למקורביה כי היא שוקלת לפנות ליריב לוין בבקשה לדחות את מועד הבחירות לנשיאות, "עקב המצב במדינה והנסיבות שהצטברו".

הבחירות לנשיאות צפויות להיערך ב-2 ביוני, כאשר מועד הגשת המועמדים הוא עד למחר בחצות. כמו כן, הנשיא ראובן ריבלין יסיים את כהונתו בת שבע השנים ב-9 ביולי. בין המועמדים שפועלים להחתמת חברי כנסת לתמיכה בם: הזמר יהורם גאון, יו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג וכלת פרס ישראל מרים פרץ.

עוד הכריזו על מועמדותם פרופסור שמעון שטרית, ח"כ לשעבר יהודה גליק ומיכאל בר-זוהר. ברשימת המבקשים להתמודד גם יוסף אברמוביץ, מ"האבות המייסדים" של תעשיית ייצור החשמל הסולרי בישראל ומחלוצי התחום בעולם להתמודד על תקן "הנשיא הירוק" הנתמך על ידי ארגוני הסביבה.