בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק אמר היום (שלישי) ל"ניו יורק טיימס" כי קטאר מעורבת במאמץ להפסקת אש בין ישראל לחמאס. לדבריו, חמאס מוכנה להפסקת אש עם ישראל, אך ישראל מוכנה לשקול זאת רק בתנאי שישראל תפסיק את האש למשך מספר שעות. בכיר ישראלי מסר בתגובה לדבריו של אבו מרזוק כי הדבר אינו נכון, וכי "חמאס ביקשו שישראל היא זו שתנצור את האש". 

כזכור, על רקע הניסיונות הבין-לאומיים להניע משא ומתן שיביא להפסקת אש בלחימה בין ישראל לרצועת עזה, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח הלילה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. הנשיא האמריקאי, שכבר שוחח בימים האחרונים עם ראש הממשלה נתניהו, הביע את תמיכתו בהפסקת האש בלחימה בין ישראל ל"חמושים פלסטינים", כך נמסר על ידי הבית הלבן בתום השיחה. 

"הנשיא הביע את תמיכתו בהפסקת אש ודן במעורבות ארה"ב עם מצרים ושותפות אחרות לשם כך", נכתב בהצהרה של הבית הלבן. בנוסף עודד ביידן את ישראל להבטיח שלא ייפגעו חפים מפשע במהלך התקיפות של צה"ל. עם זאת, גורם בכיר בממשל האמריקאי טען בפני רשת CNN כי ביידן, לא קרא במפורש להפסקת אש.

במקביל לכך, על פי דיווח ברשת "אל ערביה", מצרים ביקשה מישראל שלא להגביר את התקיפות ברצועת עזה. זאת, במקביל להודעת מנהיג חמאס, איסמעיל הניה, על כך שהוא מוכן לרגיעה, אם ישראל תתחייב לכך.