בשנים האחרונות עבדתי בתפקיד בכיר וניהולי בחברה, אך כעת אני עוזב את עבודתי ומחפש משרה אחרת, בחברה יותר גדולה ואולי בתפקיד יותר בכיר. אני חושש שלא אצליח לייצר תחושה של אמון ביני לבין המנהל במהלך ראיונות העבודה שאליהם אני הולך. מה אני יכול לעשות כדי להצליח בראיונות העבודה?

על אף שאמון הוא אכן גורם משמעותי בתהליך הקבלה לעבודה, אני לא בטוח שזהו המדד העיקרי. כאשר אתה מבצע את הפנייה הראשונית שלך למנהל, אתה רוצה לייצר בו אמון, ואתה עושה זאת על ידי האופן הראשוני שבו אתה מציג את עצמך. אם תספר לו על מה שעשית בשנים האחרונות, תסביר שאתה מחפש את ההזדמנות הבאה שלך וחושב שאתה יכול להיות בעל ערך עבור אותו מקום עבודה, כבר תצליח לייצר את האמון הבסיסי שמחפשים בראיונות עבודה. האמון הזה עובר דרך תדר מסוים באופן שבו אתה מתקשר עם המנהל שלך או עם מי שמראיין אותך במקום העבודה, וזה לא משהו שצריך לפחד ממנו. ועם כל זה, יצירת האמון בינך לבין המנהל היא אינה הגורם העיקרי שמשפיע על הקבלה שלך למקום העבודה. מנהל במקום עבודה צריך לזהות בך משהו שחסר בתוך המערכת שלו, בין אם במובנים של חוכמה, של ניסיון או של מדדים אחרים. גם בלי קשר לאמון, יכול להיות שהמנהל יראה בך משהו שהוא מחפש אך לא קיים בתוך המערכת שלו, וכך תוכל לקבל את המשרות הבכירות שאתה מחפש. פעמים רבות מנהלים עובדים לצדם של אנשים שהם יצרו איתם אמון, אבל אין להם את היכולות המתאימות, ולכן גם ליכולות שלך יש משמעות רבה בתהליך חיפוש המשרה. כדי שתתברג למשרה בהיקף נרחב ובתפקיד ניהולי, עליך לדעת שיהיה לך ערך בתוך התפקיד הזה, ושתוכל לספק את העבודה שדורשים ממך. כבעל חברה, אני רוצה לקבל עובדים שיודעים מה הם יכולים לספק לי. לכן, אין שום בעיה עם כך שבשיחה עם אותו מנהל פוטנציאלי, תציג את היכולות שלך, בענווה. ענווה בנויה על היכרות עם עצמך, כך שאתה יכול להראות את ההישגים והיכולות שלך, אתה יכול להעיד על עצמך ועל הסחורה שאתה יודע לספק, לא מתוך מקום של התנשאות אלא מתוך מקום שיודע מה הערך שלך. לדבר הזה יש משמעות רבה, כי כיום כל מנהל ירצה מישהו שחשוב לו לייצר אמון אך במקביל גם יודע מהו ערכו המקצועי.

אני נשואה ויש לי שלושה ילדים. ברשותי וברשות בן זוגי יש סכום של שני מיליון שקלים, שחסכנו וצברנו עם השנים. כעת אנחנו נמצאים בצומת דרכים, אני רוצה לקנות דירה מספיק גדולה בסכום של שניים וחצי מיליון שקלים ולעבור לגור בה, אך בעלי טוען שעדיף להשקיע את הכסף בנדל”ן, ולגור בשכירות בשנים הקרובות. אני מפחדת שאם נשקיע את הכסף, כל מה שחסכנו ילך לאיבוד. מה היית ממליץ לנו לעשות?

אם את רוצה לקנות דירה בסכום של שניים וחצי מיליון שקלים, המשמעות של זה היא שתצטרכי לקחת משכנתה ולשלם מדי חודש החזר של 2,000־2,500 שקלים. הסכום הזה הוא כמו לשלם שכירות. אבל אם את רוצה שיהיה לך נדל”ן להשקעה, את יכולה לקחת את שני מיליון השקלים שברשותכם, ולקנות איתם שתי דירות להשקעה, כל דירה במיליון שקלים. יש הרבה דירות כאלה בחיפה, אך גם באזורים נוספים בארץ. על כל דירה כזאת אתם יכולים לקבל שכר דירה של כ־4,000 שקלים בחודש, ואם אלה שתי דירות אז למעשה יש לכם הכנסה חודשית של 8,000 שקלים. אפשר לקנות שתי דירות באזורים שונים בארץ, ואולי בעתיד אפילו תוכלו לעשות רווח הון כתוצאה מכך, כי כיום בנדל”ן יש עסקאות טובות. במקביל, שכירות על דירה בעבור משפחתך שתתאים למספר הנפשות בבית, יכולה לעמוד על כ־7,000 שקלים. אז, הרווח שלך מהדירות שקנית מדי חודש הוא של 1,000 שקלים, וזה לעומת הוצאה חודשית של 2,000־2,500 שקלים על משכנתה אם היית מחליטה לקנות בית. במקום לקחת משכנתה לכל החיים, את הרווח החודשי שיש לכם מהשכירות אתם יכולים להשקיע בקופת גמל להשקעה במסלול ארוך טווח. תזכרו, ההבדל בין אנשים ששורדים בחיים לבין אנשים שמצליחים בחיים, הוא שלאנשים מצליחים יש הון שמייצר הון נוסף.