עימות חריף פרץ היום (רביעי) במליאת הכנסת בין ח"כ עופר כסיף לבין סגן שר הבריאות ח"כ יואב קיש בעקבות הריאיון שהעניק כסיף לרשת CNN, בו האשים את בנימין נתניהו בכך שהוביל להסלמה הביטחונית כדי לשמור על כסאו ולברוח מהדין ואף כינה אותו פסיכופת. 

"לא יכולתי להתעלם מדבריו החמורים של כסיף אמש בתקשורת הבינלאומית", אמר קיש. "שיח הזוי מנותק מהמציאות שעלול להוביל להסתה פרועה אתה מסית לרצח ראש ממשלה".

קיש הוסיף ותקף: "אתה פושע ובוגד להגיד דברים כאלה באמצע הלחימה. זה יוביל לרצח. חתיכת בן בליעל. זו בגידה. אתה בוגד ולא צריך אותך פה. אתה בושה לעצמך, ביזיון, תראה איזו דמוקרטיה יש לנו פה ואתה עושה נזק במהלך מלחמה למדינת ישראל תתבייש לך פשוט בגידה לשמה". 

כסיף תקף בתגובה: "אתה פשיסט ופושע מלחמה. מי שמכנה ביקורת מוצדקת כלפי השלטון בגידה הוא פשיסט מובהק. אתם מסיתים ומשתמשים באופן אינפלציוני בשם בוגד נגד כל מי שמותח ביקורת על השלטון".

"לאופוזיציה יש חובה לצאת נגד השלטון בכל מקום שבו היא חושבת שהשלטון טועה ומטעה ופושע", הוסיף. "אנו נמשיך להשמיע דברינו בכל מקום כנגד פושעי המלחמה ומי שמחרחר את המלחמה. יש פה התרת דם שלי אישית. אם שערה מראשי תיפול זה יהיה על ראשך".

כסיף חזר וטען: "ראש הממשלה הבעיר את התבערה בכוונה כדי להישאר בשלטון ולהימלט מדין צדק. היציאה נגד השליט נגד השלטון נגד המפלגה והממשלה זה חלק לגיטימי והכרחי ממשטר דמוקרטי. אני גאה להיות שייך לרשימה שהיא אופוזיציונית ופועלת למען כל החברה הישראלית ואזרחיה. להציג את זה כבגידה זו הסתה של פשיסט".

גם יו"ר הכנסת יריב לוין הצטרף לעימות ואמר: "זה מקומם כשזה נעשה בניסיון לגייס את העולם לפעול נגד ישראל. בדמוקרטיה אתה מנסה להשיג רוב לדעותיך כאן, ואם זה לא מוצא חן בעיניך אתה הולך לגייס תמיכה בעולם? זה דבר לא מקובל ולא קיים באף מקום בעולם. זאת התנהגות שחוצה את הקו האדום ועל זה הכעס הגדול".

כסיף: "אתן לך שעור קצר בדמוקרטיה. מה שאמרת זה לא דמוקרטיה, שהעקרונות הבסיסים שלה הם זכויות אדם ושוויון. כשיש הפרה זכותו וחובתו של נבחר הציבור להעיר את העולם כנגד זה. חובה לפנות לעולם כשהמממשלה שלך פועלת בצורה נפשעת וגם לגייס את העולם ללחץ בינלאומי וזאת חובה. ראש הממשלה פנה בזמנו לקונגרס מעל ראשו של הנשיא בארה"ב. הממשלה שלך פושעת. אני לא נגד המדינה. ממשלה ומדינה זה לא אותו דבר".

בתגובה אמר לוין: "עם כל הכבוד, בדמוקרטיה אין דבר כזה שאתה אומר דעתי הקובעת ואם היא לא מתקבלת אלך למקום אחר לגייס תמיכה בעולם. אתה אומר אם אני לא יודע לשכנע כאן אלך לכפות עליכם מבחוץ".

לוין הוסיף: "יש גם הבדל גדול בין ראש ממשלה שנוסע לארה"ב לשכנע את מקבלי ההחלטות לאמץ עמדה שממשלת ישראל סבורה שהיא נכונה לטובת המדינה, לבין חבר פרלמנט שנוסע למדינה אחרת במטרה לשכנע אותה לכפות על ישראל לקבל עמדה שונה. זה הפוך מדמוקרטיה. זה דבר שלא יכרינו באף מקום בעולם. ההתנהגות שלך בכל מקום בעולם הייתה נכנסת להגדרה הזאת (בגידה)".

קיש התערב שוב: "מה שאתה עושה זה בדיוק בגידה. המקום שלך לא פה. אתה פושע שקרן מטיף ואתה תגרום לרצח עם הדבר שלך. אתה פושע ובוגד להגיד דברים כאלה באמצע הלחימה. נופלים טילים על בתי אזרחי ישראל ולך אין בושה. הוא איש מ תועב. טילים נופלים על ישראל. עוטף עזה במקלטים. איך כסיף לא מתבייש. לא יאומן שבתקופה כזאת הוא הולך לתקשורת הבינלאומית ומנסה לפעול בניגוד לדמוקרטיה וקורא לראש הממשלה פסיכופת. זה יוביל לרצח. חתיכת בן בליעל . זו בגידה. אתה בוגד ולא צריך אותך פה".

כסיף: "אתה פשיסט ופושע מלחמה".