אורי ירמיאס, הבעלים של מסעדת אורי בורי והמלון האפנדי בעכו שנשרפו במהלך ההתפרעויות בעכו, שוחח עם ליאת רון בתוכניתה ברדיו צפון 104.5FM וסיפר על הקשיים שהוא חווה במהלך שיפוץ המקום: "לא קל יש המון בירוקרטיה לא ברור לי מה אנחנו מקבלים ממי, ומה אני עושה עם העובדים בחודשים עד השיפוץ שנחזיר את המקום לעבודה הרגילה, ואני לא יודע עדין למי פונים. יש דילמה של העובדים, לעובדים שלי נגמרו דמי האבטלה בקורונה ולא נותנים לי תשובות מה לעשות איתם אחרי ההצתות".

הוא הוסיף כי אינו יכול להחזיק את כל העובדים עד שיסיים לשפץ: "יש לי צוות מדהים אבל להחזיק אותם חודשיים בלי עבודה זה נזק גדול שאף אחד לא מוכן להשתתף בו. ואני לא יוצא מהלופ. אני פועל מול ביטוח לאומי, שם אומרים לי שהעובדים שלי סיימו את ימי החל"ת הם לא זכאים יותר. ולהחזיק 62 איש זה סכום משמעותי כשאני לא מפעיל את העסקים. זה חצי מיליון שקל כל חודש".

לדבריו, פיצויי הנזקים בעקבות השריפה עוד יגיעו בעתיד, וכרגע יש לו את הכסף לשיפוץ המלון והמסעדה, אך "אנו עדיין בערפל לגבי עניינים בירוקרטיים. אני סומך על הרשויות ובעיקר על עיריית עכו שייעשו מאמצים לעזור לנו. הבעיה היא בכל פעם שאני נכנס לבירוקרטיות אני מבין שאין מי שיש לו ראייה כוללת של הבעיה שיכול לתת תשובה לגבי נזקים עקיפים וכל הדברים האחרים".

"אני לא מקבל תשובות שאני יכול ללמוד מהן משהו. אני מקבל תשובה שאני צריך לשלוח את העובדים הבית, וזה לא בא בחשבון. בכל מה שיש לנו שליטה, אנחנו רצים קדימה. בונים את המשנה הסדורה של כל השיפוץ, מה שלא בשליטתנו קצת בעייתי, בסיכומו של דבר זה עניין של כסף, אבל הדברים ירוצו ויקומו ואנחנו נתגבר על הכל", הוא סיכם.