כיומיים לאחר התבטאותו של המפכ"ל, שאמר כי "נילחם בטרוריסטים משני הצדדים", הרוחות מסרבות להירגע. גורמים רבים בימין המשיכו לתקוף את רנ"צ קובי שבתאי על דבריו.

ח"כ גלית דיסטל אטבריאן (הליכוד) כתבה בטוויטר כי "מה שעשה המפכ"ל מבחינת פרופורציות הוא להשוות בין פיל לבין כינה על זנב של זבוב. זה לא סתם האשמת קורבן בפשע שנעשה לו, זה כבר הפיכת הקורבן לפושע בעצמו". עוד כתבה ח"כ אטבריאן כי "הזעם הוא לא נגד הרגעת הרוחות ולא נגד דו־קיום, הזעם הוא נגד אי־זיהוי הבעיה מצד מי שאמון על ביטחוננו והטיפול הלקוי שיבוא בעקבותיו".

מפכ"ל המשטרה קטבי שבתאי בביקור בלוד. צילום: משטרת ישראל

מאיר ליוש, מפעילי התושבים היהודים בשכונת רמת אשכול בלוד, טען בפוסט נוקב כי "שבוע וחצי מהומות, המשטרה מפחדת, כל אושיות השמאל - שתיקה רועמת. בתים נשרפים, מכוניות מוצתות, נשים וילדים חוטפים אבנים, אנשים חוטפים כדורים, ידועני השמאל - שקט ודממה. המפכ"ל: 'יש טרוריסטים משני הצדדים', סלבריטיז מהשמאל – 'כפיים למפכ"ל!'. הצביעות שלכם זוהרת מרחוק והחמאה נוזלת מהראש".
שרת התחבורה מירי רגב הוסיפה כי "האמירה של המפכ"ל לא במקומה. אין סימטריה ולא יכולה להיות סימטריה. המפכ"ל הפך את היהודים שהותקפו והגנו על עצמם - לטרוריסטים".

נתנאל איזק, המשנה לראש העיר לוד, אמר בעקבות דברי המפכ"ל: "מה שהפריע לי היא לא ההתבטאות האומללה של המפכ"ל, כי אני מאמין שמדובר בבחירת מילים שגויה. מה שמפריע לי הוא היעדר 'רוח המפקד' מאחורי המילים, 'רוח המפקד' שנעדרת בכל שרשראות הפיקוד של מדינת ישראל, וזו העת שהיא תשוב ביתר שאת, למרכז הבמה, כדי להשיב את החוק והסדר על כנם".

מנגד, ח״כ יאיר גולן (מרצ) פנה במכתב פתוח למפכ״ל וכתב לו: "קובי אל תפחד. ככה זה עם הפשיסטים – הם תמיד ינסו להלך אימים. הם עשו את זה לכוכבי, הם עשו את זה לנדב ארגמן ועכשיו הם עושים את זה לך".

במשטרה ממשיכים לשמור על שתיקה רועמת ומסרבים להתייחס באופן רשמי לביקורת נגד המפכ"ל. במשטרה טענו אתמול כי למרות שהשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה גינה את אמירתו של שבתאי, "היחסים בין השניים מצוינים". בכירים במשטרה חיזקו את שבתאי והדגישו כי "מי שמבצע לינץ' או יורה לעבר אזרחים או שוטרים, מיידה אבנים או מצית בתים, הוא אכן טרוריסט כפי שאמר המפכ"ל".

גם מפקד מג"ב לשעבר ניצב בדימוס דוד צורי חיזק את דבריו של שבתאי ואמר כי "הוא דיבר באופן מקצועי. כאשר מתנפלים עליו גורמים פוליטיים, הם מדברים פוליטיקה ולא עניינית. הניסיון לשאוב אותו למקום הזה הוא לא ראוי. צריך לזכור שהאמירות המכוונות אליו פוגעות במעמדו בקרב הציבור ובקרב 30 אלף השוטרים שתחת פיקודו".