הפסקת האש בין ישראל לחמאס ברצועת עזה נכנסה לתוקפה הלילה (בין חמישי לשישי), זאת לאחר שהקבינט המדיני-ביטחוני אישר הערב את היוזמה המצרית להפסקת אש דו-צדדית. עם זאת, הירי לעבר יישובי העוטף נמשך עד הרגע האחרון. בתוך כך, גבר בן 53 נפצע באורח קל במועצה האזורית אשכול לאחר פגיעה ישירה בבית דפוס.

עדכונים שוטפים:

04:30: עזאת אל-רשק, חבר הלשכה המדינית של חמאס, הסביר לרויטרס כי חובה על ישראל לסיים את הפרותיה בירושלים ו"לטפל בנזקים" שגרמה בעזה בעקבות הפצצותיה. "נכון שהקרב הסתיים היום, אך נתניהו והעולם כולו צריכים לדעת שידינו על ההדק ואנחנו נמשיך להתעצם", אמר.

עוד הסביר כי דרישות התנועה כוללות גם הגנה על מסגד אל-אקצא בירושלים והפסקת הגירוש של הפלסטינים מביתם במזרח ירושלים, בהתכוונו לשכונת שייח ג'ראח, אשר הגדיר רשיק כ"קו אדום".

04:05: פקידים מצרים צפויים לבקר בישראל ובטריטוריה פלסטינית, זאת במסגרת הפסקת האש שיזמה המדינה בין ישראל וחמאס, כך גורם רשמי בחמאס דיווח לרויטרס.

04:00: מזכיר המדינה של ארצות הברית, אנתוני בלינקן, עתיד לבקר במזרח התיכון ולהיפגש עם עמיתיו הישראלים, הפלסטיניים והאזוריים, כך נמסר ממחלקת המדינה.

03:00: המוני פלסטינים חוגגים ברחבי רצועת עזה את ה"ניצחון" שלהם על ישראל לאחר שהפסקת האש נכנסה לתוקפה.

חגיגות ברצועת עזה לאחר הפסקת האש (צילום: REUTERS/Ibraheem Abu Mustafa)
חגיגות ברצועת עזה לאחר הפסקת האש (צילום: REUTERS/Ibraheem Abu Mustafa)

חגיגות ברצועת עזה לאחר הפסקת האש (צילום: REUTERS/Ibraheem Abu Mustafa)
חגיגות ברצועת עזה לאחר הפסקת האש (צילום: REUTERS/Ibraheem Abu Mustafa)

02:00: הפסקת האש בין ישראל לחמאס נכנסה לתוקפה.

01:50: ירי נוסף לעבר יישובי עוטף עזה, אעזקות צבע אדום הופעלו באזור.

01:35: שר החוץ של בריטניה, דומיניק ראב, אמר הלילה כי הוא מברך על הפסקת אש בישראל ובעזה. "על כל הצדדים לעבוד כדי לשמר את הפסקת האש ולסיים את מעגל האלימות ואובדן חיי האדם", צייץ ראב בחשבון הטוויטר שלו.

01:30: מטח רקטות כבד לעבר יישובי עוטף עזה. 

01:05: נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בירך על הפסקת האש בין ישראל לחמאס ואמר כי ארה"ב תעזור לרצועת עזה בסיוע הומניטארי. עוד הבהיר, בהצהרה שנתן בבית הלבן כי ארה"ב תחדש את מערך כיפת ברזל של ישראל.

01:00: מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי, זיאד נח'אלה, הודיע כי ארגונו "הסכים להצעה המצרית להפסקת אש הדדית. אנו מחוייבים אליה כל עוד האויב מחוייב לה, ונגיב לכל הפרה בנושא".

00:55: המועצה האזורית שדות נגב: "על סמך ניסיון העבר, הירי כנראה יימשך ויתגבר עד כניסת הפסקת האש לתוקף. אנו ממליצים לשהות הלילה במרחבים המוגנים".

00:45: מד"א: גבר בן 53 נפצע במצב קל אך הוא נמצא בהכרה מלאה; כיבוי והצלה: פגיעה ישירה בבית דפוס באזור מועצה אזורית אשכול

00:35: ב-CNN דווח כי נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שוחח בפעם החמישית מאז פרוץ המבצע עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, זמן קצר לפני תחילת הפסקת האש.

00:30: דיווח על פגיעה ישירה במועצה האזורית אשכול, פצוע קל שנפגע מרסיסים בידו.

00:20: אזעקות ביישובי עוטף עזה.

23:50: מטח לעבר יישובי עוטף עזה. החמאס מאיים: "אם צה"ל יתקוף עד הפסקת האש - נירה מטחים מחיפה ועד רמון".

23:30: בצל הפסקת האש הצפויה, תושבי יישובי עוטף עזה במרחק של עד שבעה קילומטרים מגבול הרצועה מתבקשים להישאר בבתיהם ובקרבה למרחב מוגן מעתה ועד להודעה חדשה. חל איסור על כל תנועה ופעילות במרחב הפתוח באזור.

22:44: אזעקת צבע אדום בנתיב העשרה, ארז ויד מרדכי. 

22:20: הקבינט המדיני ביטחוני אישר את הפסקת האש, שצפויה להיכנס לתוקף בשעה 2:00 בלילה, בכפוף להבנות עם המצרים. 

21:39: פיקוד העורף הסיר את ההנחיה לשהייה במרחבים המוגנים לתושבי יישובי עוטף עזה במרחק של עד ארבעה קילומטרים מגבול הרצועה. עם זאת, יש להישאר בקרבת המרחב המוגן ובקבלת התרעה, להיכנס ולשהות בו 10 דקות. 

21:04: אזעקות נשמעו בשדרות, נתיבות, אשדוד ואשקלון. 

20:28: צבע אדום בכיסופים, נירים ועין השלושה.

20:07: אזעקת צבע אדום נשמעה בנירים ועין השלושה.

19:50: דובר צה''ל עדכן כי מאז 07:00 בבוקר, שוגרו לישראל 299 רקטות, בנוסף ל-42 שנחתו בשטח הרצועה. לוחמי ההגנה האווירית יירטו כ-90% מהשיגורים במהלך היום. בנוסף, על פי דובר צה''ל, החל מהבוקר, תקף צה"ל ברחבי רצועת עזה כ-30 עמדות שיגור ירי רקטות, על-קרקעיות ותת-קרקעיות, חלקן חמושות ומכוונות לעבר שטח ישראל. כמו כן, תקף צה"ל מספר פעילי טרור במהלך שיגור רקטות לעבר שטח ישראל.

19:27: אזעקת צבע אדום בכרם שלום.

19:07: אזעקת צבע אדום הופעלה בנתיב העשרה.

18:52: מגן דוד אדום עדכנו כי מאז תחילת מבצע "שומר החומות", טופלו 355 נפגעים ע"י החובשים והפראמדיקים של מד"א ברחבי הארץ. 118 פצועים מרסיסים, הדף ושברי זכוכיות ו-225 פצועים נחבלו בדרכם למרחב מוגן. בנוסף, 252 נפגעי חרדה טופלו ע"י צוותי מד"א.

18:47: מטוסי קרב של צה"ל תקפו בשעות האחרונות שני פירים של מנהרות התקפיות של חמאס בבית לאהיא ובאל-מועזי.

18:43: אזעקת צבע אדום הופעלה בכרם שלום.

18:36: צה"ל תקף את עמדת הנ"ט של חמאס בבית לאהיא, ממנה, ככל הנראה, בוצע הירי לעבר הטיולית בשעות הבוקר. בנוסף,  כלי טיס של צה"ל תקף פעילים חמושים ממערך הנ"ט של חמאס, בזמן נסיעתם ברכב בצפון רצועת עזה.

צה"ל השמיד את עמדת הנ"ט ממנה בוצע הירי לעבר הטיולית. צילום: דובר צה"ל

18:24: לקראת הדיון בקבינט המדיני-ביטחוני, שר הביטחון בני גנץ והרמטכ''ל, רב-אלוף אביב כוכבי, מקיימים פגישת הכנה.

18:10: מטח רקטות נוסף מרצועת עזה ליישובי הדרום.

18:00: אזעקת צבע אדום הופעלה באשדוד, אשקלון ויישובי עוטף עזה.

17:55: במהלך דיון בעצרת הכללית של האו''ם, אשר עסק במבצע "שומר החומות", נטש השגריר הישראלי גלעד ארדן את המליאה. ארדן עזב במחאה לדבריו של השגריר הפלסטיני ריאד אל מלכי, שהאשים את ישראל כי היא "רוצחת ילדים בשנתם ומבצעת פשעי מלחמה".

17:52: צבע אדום בשדרות.

17:29: אזעקת צבע אדום הופעלה בשדרות. תושבי הישובים במרחק של 0-4 ק״מ מהגבול התבקשו להיכנס לתוך מרחבים מוגנים עד לעדכון חדש, עקב התרעת ירי מיידי.

17:25: שר הביטחון בני גנץ ביקר בבסיסי הדרום, לאחר הביקור אמר כי " "אנחנו ממשיכים להתנהל בנחישות ביטחונית ובאחריות מדינית, ולשמור על קשר צמוד עם ידידותנו בעולם ובראשן ארה"ב, שמגבות את זכותנו להגן על עצמנו. לצערי חמאס ממשיך בתקיפות נגד ריכוזי האוכלוסייה וב-48 השעות האחרונות כשניסינו להכניס ציוד רפואי לרצועת עזה דרך ארגונים בינלאומיים, הם ירו לכיוון המעברים והביאו לסגירתם ובסופו של דבר לפגיעה בתושבי עזה.אנחנו לוקחים את החמאס למסע אחורה בזמן- מסע שממנו לא נאפשר לו לחזור".

שר הביטחון בני גנץ בביקור בדרום (צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון)
שר הביטחון בני גנץ בביקור בדרום (צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון)

17:14: מטח כבד לעבר אשדוד ויישובי עוטף עזה.

16:56: אזעקת צבע אדום בנתיבות וביישובי העוטף.

16:48:  צה''ל תקף רכב בצפון הרצועה, שני בני אדם נהרגו בתקיפה. במקרה הזה אין מדובר בחיסול ממוקד, אלא בפגיעה בחוליית ירי רקטות שככל הנראה הייתה בדרכה לביצוע ירי נוסף. 

16:45: נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין נפגש עם שר החוץ הגרמני, הייקו מאס, איתו גם נפגש ראש הממשלה קודם לכן. הנשיא הביע את הערכתו לתמיכה הגרמנית בישראל ואמר: ״בזמן שאנו יושבים כאן, חמאס ממשיך לירות רקטות לעבר ישראל ולפגוע בבתים ברחבי המדינה. מאות אלפי משפחות וילדים נמצאים כעת במרחבים מוגנים. אנו מחויבים להגן על אזרחינו. על ארגון הטרור חמאס להפסיק את הירי, ואנו מצפים מהקהילה הבינלאומית לדרוש מהם לעשות כן".

16:23: אזעקת צבע אדום בשדרות ואזור התעשייה הדרומי באשקלון. צוותי מד''א שסרקו זירת נפילה באשקלון איתרו כלב מבוהל והעניקו לו טיפול רפואי.

צוותי מד''א מעניקים טיפול לכלב בזירת נפילה באשקלון (צילום: ברוך הרשקוביץ דוברות מד''א)
צוותי מד''א מעניקים טיפול לכלב בזירת נפילה באשקלון (צילום: ברוך הרשקוביץ דוברות מד''א)

16:13: אזעקת צבע אדום הופעלה בשדרות, ניר עם ומפלסים.

16:05: צבע אדום באשקלון, זיקים, כרמיה ונתיב העשרה.

16:04: צבע אדום ביישובי העוטף.

16:00: אזעקת צבע אדום הופעלה באשדוד,  גבים, מכללת ספיר ומפלסים. 

15:54: צבע אדום באשקלון.

15:52: ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע כי הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס בשעה 19:00. נזק נגרם למפעל באזור התעשייה בדרום באר שבע, מפגיעה ישירה של רקטה באזור התעשייה עמק שרה.

15:47: צבע אדום באשקלון.

15:45: אזעקת צבע אדום הופעלה בכיסופים. ראש הממשלהנתניהו, נפגש עם שר החוץ של גרמניה, הייקו מאס, בקריה בת"א. בפגישה הציג נתניהו לשר מאס מל״ט איראני שזוהה והופל באזור עמק המעיינות לפני יומיים, ואמר: "איראן מספקת את התשתיות שעליהן נשענים ארגוני הטרור".

15:38: צוותי כיבוי אש הגיעו לזירות בהן נרשמו נפילות וסרקו אחר לכודים. 

15:27: מטח נוסף לעבר באר שבע. אזעקות נשמעו גם בנבטים, עומר, נבטים והסביבה. רסיסי רקטה נפלו בחניון בבאר שבע.

15:23: חיל האוויר תקף שתי מנהרות התקפיות, שהיו בשלבי בנייה, של חמאס בעזה ובמרחב בית חאנון.

15:10: ירי רקטות לעבר באר שבע.

פגיעה ישירה בבית באשקלון (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
פגיעה ישירה בבית באשקלון (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)

15:00: מטח רקטות נורה מרצועת עזה לכיוון אשקלון, נרשמה פגיעה ישירה בבית מגורים. גבר בן 32 נפצע באורח קל מרסיסי זכוכיות ופונה לבית החולים ברזילי.