לאחר שבוע רצוף באירועים של יידויי אבנים, השלכת בקבוקי תבערה והצתות, תושבי היישוב טל-אל שבגליל יכולים לצאת בשעות היום, זאת הודות לנוכחות כוחות הביטחון. אולם, שעות הלילה עדיין נחשבות למסוכנות, כשהצירים נעשים מטרה נוחה לפרעות הכוללות זריקות אבנים ובקבוקי תבערה על כלי רכב. מורן גולן המתגוררת ביישוב, סיפרה בריאיון לתוכניתו של יוסי מזרחי ברדיו צפון 104.5 כי לאחר שבועיים של מהומות מסוכנית, תושבי היישוב יכולים לנשום לרווחה, אודות לכוחות הביטחון.  "עברו עלינו שבועיים לא פשוטים בכלל. אין לנו ביטחון בבית שלנו וזו לא תחושה נעימה, עברתי לכאן כי רציתי איכות חיים, רציתי שקט ושלווה, רציתי ירוק".

גולן ציינה כי אירועי הימים האחרונים מראים שמשהו השתנה בשטח. "משהו כאן התערער. יומיים לפני פרוץ המהומות, משפחה מהיישוב עברה לינץ' שלא זכה לתשומת לב תקשורתית, זה המשיך בפרעות ומהומות בצומת שבין ג'ידדה-מכר לטל-אל, והגיע לשיא בעוצר בבתים בשעות הערב, אין יוצא ואין בא". תיארה התושבת. 

עוד הוסיפה כי בעיצומן של הפרעות בארץ, כבישי הגישה ליישוב נחסמו על ידי תושבי הכפרים הערביים של האזור. כך באחד הערבים, בעלה נתקע באמצע הדרך לביתו בעקבות הפרות הסדר בכבישים. "בעלי, שעובד כדי-ג'יי, חזר באחד הערבים מחתונה ולא יכול היה להגיע ליישוב, הוא נאלץ לעשות פרסה ולנסוע להורים שלו, כדי לישון שם"

לדבריה של גולן, המשטרה כעת חוסמת את הכבישים מידי ערב כדי למנוע חיכוכים והתפרעויות, זאת לאחר שבמשך כמה ימים היה כאוס מוחלט ואף תושבי היישובים היהודיים חשו סכמה ממשית לחייהם. "בימים הראשונים היה כאוס מוחלט, ולכן פשוט חסמו צירים, עם זאת בימים האחרונים, הוצבו בצמתים חיילי מג"ב, והם אלה שמשליטים סדר ומאפשרים נסיעה על הצירים. זה הגיע עד כדי כך שביום שישי האחרון, זוג שהתחתן החליט, להעתיק את האירוע לאולם אירועים חלופי, מתוך חשש לשלומם וביטחונם של האורחים בדרך לחתונה וממנה". 

גולן ציינה כי מאז שנפרשו לוחמי מגב בצירים, חל שיפור במצב הביטחוני של תושבי הסביבה, אולם עדיין לא בצורה מחולטת ומעת לעת מתרחש אירוע ביטחוני. "בימים האחרונים, קצת יותר שקט, כי מג"ב כאן, אבל מצד שני, רק אתמול נסעה על אחד הצירים תושבת מצפה אביב, שהייתה עם בנה ובמהלך הנסיעה הושלך אל הרכב שלה בקבוק תבערה, בנס, אף אחד מהם לא נפגע, ואני לא יכולה לדמיין מה הייתי מרגישה אם זה היה קורה ל". 

גולן סיפרה כי בעקבות הפרעות שעל הצירים ומנגד תחושת חוסר ביטחון, החלו תושבי היישוב שלה לארגן סיירות של משמר אזרחי אשר מזכירות את תקופה המנדט הבריטי. "נכון להיום, ביישוב שלנו, התארגנו על משמר אזרחי,  התושבים עושים פטרולים ומחליפים משמרות כל שעתיים, למדנו שצריך לשמור על עצמו בעקבות האירועים. אני אוהבת את החיים כאן, לאן כבר יש לי לעבור? אין שקט כמעט באף מקום בימים האלה.